Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-06, 10:19
  #9217
Avstängd
wwrs avatar
Sparka ut neolib-Biden. In med Trump. Han fixar alla problem med Putin, precis som han gjorde med Kim när missilerna strök över Japan och Kim skulle trycka på knappen. Snart kramas Putin och Zelensky på gränsen, precis som Kim och Moon gjorde. Kanske Ryssland och Ukraina bildar gemensamt ishockeylag i OS, som Nord- och Sydkorea gjorde när Trump ordnat freden. Ryssar och ukrainare kanske tågar in i OS tillsammans under gemensam flagga och Putin skickar söta hejarklacksledare som Kim gjorde. De hade ändå legat i krig i nästan 70 år. Ukraina blir en baggis för Trump. Det är Trump vi behöver för freden.


Får man bara bort neolib-alzheimer-demokraten Biden så blir det fred igen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-05-06 kl. 11:14.
Citera
2022-05-06, 22:29
  #9218
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är Trump vi behöver för freden.
Fred i USA eller fred i världen?
Citera
2022-05-06, 22:36
  #9219
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Fred i USA eller fred i världen?
Trump gjorde fel som inte tog tydligare avstånd från Capitol Riots. Men Korea skötte han mycket bra.

Och vad gäller USA så är ju Demokraterna minst lika hetsande som andra grupper. Jag skulle säga mer. Jag hoppas Trump får tillbaka sitt Twitterkonto så det går att se den legendariska reklamen där hans team driver med Biden, AOC och de andra om att "dismantle the Minneapolis police dept". Den går inte att se någonstans nu.
Citera
2022-05-06, 22:40
  #9220
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump gjorde fel som inte tog tydligare avstånd från Capitol Riots. Men Korea skötte han mycket bra.

Och vad gäller USA så är ju Demokraterna minst lika hetsande som andra grupper. Jag skulle säga mer. Jag hoppas Trump får tillbaka sitt Twitterkonto så det går att se den legendariska reklamen där hans team driver med Biden, AOC och de andra om att "dismantle the Minneapolis police dept". Den går inte att se någonstans nu.
Min fråga var mest ett statement att ingen kan ena USA igen.
__________________
Senast redigerad av Svinrik 2022-05-06 kl. 22:46.
Citera
2022-05-06, 22:46
  #9221
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Min fråga var mest ett statment att ingen kan ena USA igen.
Inte Sverige heller. Det är det som är den globala taktiken. Biden går i spetsen.
Citat:
A Fourth of July Symbol of Unity That May No Longer Unite
https://www.nytimes.com/2021/07/03/n...arization.html
Citera
2022-05-06, 23:00
  #9222
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump gjorde fel som inte tog tydligare avstånd från Capitol Riots. Men Korea skötte han mycket bra.

Och vad gäller USA så är ju Demokraterna minst lika hetsande som andra grupper. Jag skulle säga mer. Jag hoppas Trump får tillbaka sitt Twitterkonto så det går att se den legendariska reklamen där hans team driver med Biden, AOC och de andra om att "dismantle the Minneapolis police dept". Den går inte att se någonstans nu.
tänker du på "kneel" annonsvideon ?
https://www.factcheck.org/2020/06/tr...ng-the-police/
Citera
2022-05-06, 23:11
  #9223
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
tänker du på "kneel" annonsvideon ?
https://www.factcheck.org/2020/06/tr...ng-the-police/
Den kom väldigt nära i alla fall. Men det finns en ännu vassare, enligt min uppfattning där han presenterar Biden, AOC mot en bakgrund av svarta upprorsmakare.

här är den blockerade länken
https://twitter.com/realDonaldTrump/...95624588709888
Citera
2022-05-07, 01:04
  #9224
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den kom väldigt nära i alla fall. Men det finns en ännu vassare, enligt min uppfattning där han presenterar Biden, AOC mot en bakgrund av svarta upprorsmakare.

här är den blockerade länken
https://twitter.com/realDonaldTrump/...95624588709888
Tackar. Jag hittar inget heller men vore jag du skulle jag nog ställa frågan på thedonald i reddit. Där finns många supporters som säkert har arkiverat hans content

Lycka till.
Citera
2022-05-07, 08:32
  #9225
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Tackar. Jag hittar inget heller men vore jag du skulle jag nog ställa frågan på thedonald i reddit. Där finns många supporters som säkert har arkiverat hans content

Lycka till.
Bra idé. Jag mailade Trump-kampanjen en gång och frågade men de svarade inte! Det är kul att se hur dessa videos är gjorda. Oväntat att USA:s president skulle få sitt konto stängt. Nu köpte Musk Twitter och t.ex de svenska socialdemokraterna stängde visst sitt konto! Allt närmar sig pajasnivå. Kanske folk börjar tappa intresse för den liberala Twitter och regimen går all in för att försöka blåsa liv i vänstersörjan där.

Den här om "Beijing Biden" är välgjord, tycker jag, även om den kanske överdriver lite

https://www.youtube.com/watch?v=WAHlmqu2now
Citera
2022-05-07, 10:20
  #9226
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bra idé. Jag mailade Trump-kampanjen en gång och frågade men de svarade inte! Det är kul att se hur dessa videos är gjorda. Oväntat att USA:s president skulle få sitt konto stängt. Nu köpte Musk Twitter och t.ex de svenska socialdemokraterna stängde visst sitt konto! Allt närmar sig pajasnivå. Kanske folk börjar tappa intresse för den liberala Twitter och regimen går all in för att försöka blåsa liv i vänstersörjan där.

Den här om "Beijing Biden" är välgjord, tycker jag, även om den kanske överdriver lite

https://www.youtube.com/watch?v=WAHlmqu2now
Jag såg några av hans annonser. Negative campaigning är inte min grej men jag kan förstå varför Trump tilltalar en viss demografi.
Likaså biden.

Jag tror på yttrandefrihet. Men inte på yttrandefrihet utan ansvar. Nu är det tur att Truth Social finns så att Trump kan få ut sina budskap till sina väljare. Det ser jag som en positiv sak.
Citera
2022-05-07, 10:25
  #9227
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag såg några av hans annonser. Negative campaigning är inte min grej men jag kan förstå varför Trump tilltalar en viss demografi.
Likaså biden.

Jag tror på yttrandefrihet. Men inte på yttrandefrihet utan ansvar. Nu är det tur att Truth Social finns så att Trump kan få ut sina budskap till sina väljare. Det ser jag som en positiv sak.
Och Biden tilltalar sin demografi. Just hur man hoppar på väljarna är också speciellt. Många tror ju att Hillary föll på att kalla hänföra Trump-väljarna till "basket of deplorables". Det handlar om polarisering.

I ett presidentval mellan två personer blir det nog svårt att undvika att kritisera motståndaren. Trump har ju hela pressen mot sig. Visst är annonserna pajkastning, men det är intressant att se hur de är gjorda.
Citera
2022-05-07, 11:53
  #9228
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och Biden tilltalar sin demografi. Just hur man hoppar på väljarna är också speciellt. Många tror ju att Hillary föll på att kalla hänföra Trump-väljarna till "basket of deplorables". Det handlar om polarisering.

I ett presidentval mellan två personer blir det nog svårt att undvika att kritisera motståndaren. Trump har ju hela pressen mot sig. Visst är annonserna pajkastning, men det är intressant att se hur de är gjorda.
Ja givetvis är en kampanj byggd så att man tidigt måste definiera sin motståndare. Biden gjorde så att han associerade Trump med alla covid-19 dödsfall och när Trump sedan retoriskt visade att han inte tog covid-19 på allvar, då kände nog många väljare att det var dags för något nytt.

I politik är framing A och O
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback