2022-05-06, 10:31
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Värsta jag har hört. Så fort man har stake så har man en vriden kvinnosyn och när man inte har stake så är man en mes. Kvinnor vet inte vad dom vill ha. Dom vill ha raka motsatsen till vad dom redan har. Har dom en mes vill dom ha en med stake har dom en med stake vill dom ha en mes

Grabbar ge upp
Kvinnor vet vad de vill ha, en man som sätter ner foten och intar ledarrollen. För att hitta dessa män som sticker ut bland resten brukar kvinnor "testa" mannen genom att behandla honom som skit. Det vill säga, shit-test.
Citera
2022-05-06, 10:32
Medlem
Min svenska ex kvinna: skaffar barn med mig, ihop 16 år, bygger en familj, lämnar mig sedan på 15 min, har inte sett henne sedan dess och inte tar hon hand om barnen heller. Dessutom fick jag meddelat att hon aldrig var kär i mig. Tack för den tiden, vilken lögn.

PS, jag hade aldrig varit otrogen, tagit droger eller varit ute och festat/ingen alkohol.
Citera
2022-05-06, 10:34
Medlem
cerns avatar
Problemet med många svenska kvinnor är att de tror att de är bättre än vad dom är.
Citera
2022-05-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Kvinnor vet vad de vill ha, en man som sätter ner foten och intar ledarrollen. För att hitta dessa män som sticker ut bland resten brukar kvinnor "testa" mannen genom att behandla honom som skit. Det vill säga, shit-test.

Då ska man slänga ut henne på gatan.
Citera
2022-05-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
För att vi kvinnor, precis som dig, nuförtiden är uttvingade på arbetsmarknaden för att jobba heltid. Jag hade gärna varit hemmafru och skött hem, omvårdnad av barn och mat. Men vi är lika slut som dig när vi kommer hem från jobbet på kvällen.

En lön räcker generellt inte längre för att försörja en familj och betala bolån, driftskostnader, mat etc. vilket går ut över familjelivet.
Ingen hindrar dig från att bli hemmafru och sköta allt hemma medans mannen bara jobbar och får allt serverat. Du får väl hitta en man som tycker det är bra och tjänar tillräckligt med pengar för att kunna leva så.
Citera
2022-05-06, 10:48
Medlem
Vi män blir ängsliga när vi ser vita woke kvinnor. Allt är som ett krig mot mannen. Och när kvinnor hör att vi e trötta på deras nya förhatliga stil så skrattar de segervisst o känner att de borde gå ett steg längre. Målet för dem är nog inte en seger. Finns ju inger seger att uppnå. Det de vill är att vi avskyr dem. Vår avsky gör att de känner sig enade och starka. Och våran reaktion blir som ett bevis för dem att de har rätt.

Vi män måste byta strategi tror jag. Sluta avsky dem. För att kunna slippa kriget mot dem bör vi nog undvika dem. Så har de ingen fiende att slåss emot. Och vi får lugn o ro.

Vi kan inte resonera med dem. Vi vet hur det fungerar. Vi orkar inte lägga energi på sånt.

Vi får låta dem vara ifred. Göra våra egna grejer. Vara självständiga. Vänta ut dem tills de inser att deras krig är totalt förvirrat o meningslöst.

Men om en svensk man tar en icke vit kvinna så är det helt ok. Man behöver ju en kvinna.
Citera
2022-05-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus

Jo jag förstår allt kring shit-test
Men när det gäller att ta ledarrollen så har du helt fel. Kvinnor vill ha motsatsen till vad dom redan har och så är det bara. Har du stake så vill de att du ska vara mer mjuk är du en mes vill de att du ska vara hård. Är du för snäll mot en kvinna så vill hon att du ska vara lite dum är du dum så vill hon att du ska vara snäll.

"Why does a woman work ten years to change a man then complain he's not the same man she married" QUOTE

Grabbar lyssna aldrig på vad kvinnor säger
Citera
2022-05-06, 10:56
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Men när det gäller att ta ledarrollen så har du helt fel. Kvinnor vill ha motsatsen till vad dom redan har och så är det bara. Har du stake så vill de att du ska vara mer mjuk är du en mes vill de att du ska vara hård. Är du för snäll mot en kvinna så vill hon att du ska vara lite dum är du dum så vill hon att du ska vara snäll.

"Why does a woman work ten years to change a man then complain he's not the same man she married" QUOTE

Anledningen att kvinnor tycks vilja ha motsatsen hela tiden beror på att de vill ha konflikt. Det handlar som sagt om att testa sin med genom att skapa konflikter och gnälla på honom. Påstår inte att kvinnor gör detta medvetet, utan det sitter i deras DNA.

Män attraheras av ett attraktivt utseende. Kvinnor attraheras av manlig beslutsamhet och högt självförtroende. En man som lägger sig platt hela tiden visar inte dessa attribut.
Citera
2022-05-06, 11:02
Medlem
Citat:

Det låter så fint att Lyssna. Kvinnor pratar ofta om hur underbara såna män är. Men när de får en lyssnande man tröttnar de på denna mjuka sida och tappar respekten för honom.
Detta att Lyssna är väl ett tecken på undergivenhet egentligen. Man låter kvinnan ta kontrollen.

Jag kan tänka mig att en kvinna paradoxalt nog känner sig mer trygg med en hårdare man. När hon börjar sitt omöjliga missnöjes-resonemang så tar man på sig kängorna o går ut i skogen bara. Eller så tar men en grogg och går ut och spettar upp en sten. Och sedan när man kommer in igen låtsas man som ingenting och ger henne en puss.

Vill kvinnan resonera är det bättre hon går till en annan kvinna .
Citera
2022-05-06, 11:20
Medlem
Mikibus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Nej. Jag är såklart inte nån fantastisk svensk man/människa. Men det innebär ju inte att jag måste vara blind och döv.
Vi män har har också fallit. Blivit svaga o förvirrade. Och det inverkar såklart på våra kvinnors syn på livet.

Det är klart det finns svenska kvinnor som är traditionella och tycker om att laga mat, städa, diska och ta hand om barn och man.

Var tydlig med vad du vill ha och sätt gränser med alla kvinnor. Använd din ilska och besvikelse till att bli mer bestämd och fast i dina värderingar.
Citera
2022-05-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Min svenska ex kvinna: skaffar barn med mig, ihop 16 år, bygger en familj, lämnar mig sedan på 15 min, har inte sett henne sedan dess och inte tar hon hand om barnen heller. Dessutom fick jag meddelat att hon aldrig var kär i mig. Tack för den tiden, vilken lögn.

PS, jag hade aldrig varit otrogen, tagit droger eller varit ute och festat/ingen alkohol.

Det där är ett klassiskt kvinnligt beteende i dagens västerländska kultur, där kvinnor tenderar att gravt överskatta sitt sexuella marknadsvärde. Hon tror troligtvis att hon fortfarande har vad som krävs och att hon kan "klättra på stegen", dvs hypergami. Kvinnor vill ju ha en man som är högre upp på stegen än hon själv.

Människan är polygamisk till sin natur. Det innebär att kvinnorna föredrar att dela på de bästa männen, samtidigt som övriga medel- och underpresterande män inte får något. Dessa incels blir desperata och överröser kvinnorna med uppmärksamhet och förfrågningar, vilket leder kvinnorna till att tro att de är eftertraktade på riktigt. Men pga hypergamin är kvinnorna bara intresserade av de bästa männen och de tror att de kan få en sådan man utan problem. Varför inte, när de får så mycket uppmärksamhet från män generellt?

Vad kvinnorna inte fattar är att de bästa männen enbart ser dem som förströelse. När de blir bortskickade och nonchalant behandlade efter att männen utnyttjat dem, blir kvinnorna bittra: "Alla män är svin"-syndromet.

Allt det här accentueras för de lite äldre kvinnorna som inte fattat att de numera är bedagade. De kommer ihåg hur det var när de var 23 och nu när de är 38 tror de att det är likadant. Men icke. Män är genetiskt förberedda på att välja kvinnor som är maximalt fertilia = unga.

Dessa västerländska kvinnor, som av den rådande samhällskulturen intutats att ålder inte spelar någon roll och att självförverkligande är viktigare än familj och barn, brukar få en rejäl örfil av verkligheten.
Visst, de kan bli påsatta av många mindre nogräknade män som förströelse, men sannoliketen att livet blir så intressant som de hoppades på och trodde är låg: -Istället blir det blir afrikansk dans på tisdagar och ett glas rött vid köksbordet, tillsammans med andra bitterfittor på fredagen...
Citera
2022-05-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flachkopf
Vad exakt menar du med "som världen ser ut"?

Massinvandring, skenande våldsspiral, promiskuitet, skilsmässor, utdöende kultur, Islamisering osv. Det är nog det som menas. Kanske inte hur det ser ut idag men hur det kommer se ut 2042.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in