Citat:
Ursprungligen postat av
carlydeveloper
Min svenska ex kvinna: skaffar barn med mig, ihop 16 år, bygger en familj, lämnar mig sedan på 15 min, har inte sett henne sedan dess och inte tar hon hand om barnen heller. Dessutom fick jag meddelat att hon aldrig var kär i mig. Tack för den tiden, vilken lögn.
PS, jag hade aldrig varit otrogen, tagit droger eller varit ute och festat/ingen alkohol.
Det där är ett klassiskt kvinnligt beteende i dagens västerländska kultur, där kvinnor tenderar att gravt överskatta sitt sexuella marknadsvärde. Hon tror troligtvis att hon fortfarande har vad som krävs och att hon kan "klättra på stegen", dvs hypergami. Kvinnor vill ju ha en man som är högre upp på stegen än hon själv.
Människan är polygamisk till sin natur. Det innebär att kvinnorna föredrar att dela på de bästa männen, samtidigt som övriga medel- och underpresterande män inte får något. Dessa incels blir desperata och överröser kvinnorna med uppmärksamhet och förfrågningar, vilket leder kvinnorna till att tro att de är eftertraktade på riktigt. Men pga hypergamin är kvinnorna bara intresserade av de bästa männen och de tror att de kan få en sådan man utan problem. Varför inte, när de får så mycket uppmärksamhet från män generellt?
Vad kvinnorna inte fattar är att de bästa männen enbart ser dem som förströelse. När de blir bortskickade och nonchalant behandlade efter att männen utnyttjat dem, blir kvinnorna bittra: "Alla män är svin"-syndromet.
Allt det här accentueras för de lite äldre kvinnorna som inte fattat att de numera är bedagade. De kommer ihåg hur det var när de var 23 och nu när de är 38 tror de att det är likadant. Men icke. Män är genetiskt förberedda på att välja kvinnor som är maximalt fertilia = unga.
Dessa västerländska kvinnor, som av den rådande samhällskulturen intutats att ålder inte spelar någon roll och att självförverkligande är viktigare än familj och barn, brukar få en rejäl örfil av verkligheten.
Visst, de kan bli påsatta av många mindre nogräknade män som förströelse, men sannoliketen att livet blir så intressant som de hoppades på och trodde är låg: -Istället blir det blir afrikansk dans på tisdagar och ett glas rött vid köksbordet, tillsammans med andra bitterfittor på fredagen...