2022-05-06, 10:05
Avstängd
granny-pantiess avatar
Två nya videoklipp på YT.

Mer skriver jag inte eftersom de inte kommit upp på dumpen.se ännu.

Finns länk bakåt i tråden.
Citera
2022-05-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu brukar inte fabriksåterställning helt radera allt, men å andra sidan det + att tappa den i närmaste djupa vattendrag... sedan åka hem och samla ihop alla hårddiskar som finns där och göra samma sak tar inte lång tid. I slutändan vet vi inte hur snabbt polis och socialtjänst agerade - de är knappast i Dumpens regi som du säger och ett snabbt agerande kan betyda timmar som gubben gick löst.

Förvisso sant men det går så klart även att göra sig av med luren, krossa den och slänga den i sjön och samma sak med hårddiskar precis som du skriver. Jag kanske framstår som tjatig men jag är så jävla trött på vigilantgrupper som tror att dom står över polisen och rättsväsendet och som för uppmärksamhetens skull hellre dyker upp med kamera för att få folk att att förstå att detta är ett scoop av Dumpen än att kontakta polis så att aset skulle kunna ha satts dit omgående.

Såg att Dumpen till och med var upprörda att tidningar inte nämnde att det var just Dumpen som hade detta scoop och att det istället bara stod något i stil med "internetgrup" eller något.
Citera
2022-05-06, 10:09
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han har en tynn ring på venstre hånd, du ser den tidlig i klippet når han tar seg til ansiktet.
Ser ut som en giftering.
Ser mer ut som en pedofilring tycker jag.
Citera
2022-05-06, 10:09
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Jag funderar på om modern kan vara asylsökande och inte kunnat identifiera sig ordentligt.
Alltså är hon inte folkbokförd heller och får stå skriven på adressen

Illegal invandrare i så fall, annars tror jag ändå att de skulle ha någon form av provisorisk identifikation i vart fall.

Praktiskt med en sådan sambo i så fall. Är säkert väldigt följsam.

Vad jobbar han med? Jag har inte fattat den saken...
Citera
2022-05-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Inte max 5 minuter!

Vad stressad du verkar.

Jag är inte stressad, bara trött på ert eviga hyckleri. Släng mobilen i backen stampa på den några gånger, dra isär kretskort och och minnet och kasta iväg luren och bevisningen är kaputt. Hade polisen kontaktats direkt hade han kunnat gripas på plats utan att han fick ett försprång för att täcka spåren efter sig. Sen är ju det intregritetskränkande mot dottern oförsvarbart, något som Dumpen kunde ha skött på ett så mycket bättre sätt. Istället får allt och alla i detalj läsa hur det stackars barnets förgrips på. Noll omtanke för offret.

Vad dum du verkar vara.
Citera
2022-05-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Om någon har lust att ringa folkbokföringen 0771-567 567 och få gäddans alla tidigare adresser. Då kan förhoppningsvis det bli lite mer klarhet. Jag sitter på jobbet så har lite svårt att ringa.
Enligt mrkoll är detta tredje adressen på 2 år ,på de tidigare adresserna bor det ingen som verkar ha koppling
Citera
2022-05-06, 10:12
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Enligt mrkoll är detta tredje adressen på 2 år ,på de tidigare adresserna bor det ingen som verkar ha koppling
Snyggt.
Citera
2022-05-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Illegal invandrare i så fall, annars tror jag ändå att de skulle ha någon form av provisorisk identifikation i vart fall.

Praktiskt med en sådan sambo i så fall. Är säkert väldigt följsam.

Vad jobbar han med? Jag har inte fattat den saken...

Han jobbar med bemanning. Sambon är från Filippinerna och de båda hyrde den senaste bostaden.
Citera
2022-05-06, 10:18
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Två nya videoklipp på YT.

Mer skriver jag inte eftersom de inte kommit upp på dumpen.se ännu.

Finns länk bakåt i tråden.

Men upp med en länk...tråden är 1500 sidor lång vem orkar leta?
Citera
2022-05-06, 10:22
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noothername9
Han jobbar med bemanning. Sambon är från Filippinerna och de båda hyrde den senaste bostaden.
Filippinerna?
Då säger jag att sannolikheten att mamman är helt ovetandes minskar.
Tyvärr är just Filippinerna ökänt för utnyttjande av små barn.

Så han visste nog vad han gjorde när han valde sambo/fru.

Dessutom skulle jag säga att anmälningsbenägenheten hos henne om hon upptäckt något är låg då hon förmodligen inte känner till lagar och regler här.

Fy fan vad tragiskt, riktigt unken man.
Citera
2022-05-06, 10:22
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag är inte stressad, bara trött på ert eviga hyckleri.

Frågan är om polisen ens hade agerat ifall dumpen kontaktade dom? På vilka grunder?
Nu blev det bekräftat att det var en person som på riktigt sökte sig till riktigt små barn.
Tycker det är fantastiskt att dumpen har räddat barnet. Hedervärt.
Citera
2022-05-06, 10:23
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Tack, det gav oss gatunamnet. Har vi kommit vidare därifrån? Eller är Bastumannen utom räckhåll ännu?

Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Ja, alltså den gatan är bara där bastun och bostadsrättsföreningen finns. Själva gäddan bor inte där, han hade bara lyckats låna bastun på nåt sätt.

Det berättade dom i senaste podd-avsnittet idag, där även den hemska #96 och några andra av de senaste beskrivs.

https://open.spotify.com/episode/26SI45XIwFTTyTGrPdFlTH

Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Skrattade ihjäl mig när de pratade om Candy-Kent. Förhoppningsvis får vi mer info på Bastugäddan. Han måste ha nån koppling till denna BRF om han nu fått låna nyckeln.

Nu är han identifierad internt inom Dumpen åtminstone:

https://dumpen.se/2022/05/04/bastuga.../#comment-7736
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in