Citat:
Ursprungligen postat av
varaive
Som sagt, det är mer som ett blåmärke än självmord
Ogrundat nonsens utan någon koppling till verkligheten.
Konjunkturen har dippat avsevärt mycket djupare mängder av tillfällen.
Som sagt, du har nu bevisat att du trollar eller lever i bubbla.
Här kommer lite källor som bekräftar det jag skrev - att EU befinner sig i den värsta ekonomiska krisen någonsin. Jag citerar mig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av
AktuellaAmnen
Källa, Sverige april 2022:
Citat:
Penningpolitisk rapport, april 2022
Inflationen har stigit till den högsta nivån sedan 1990-talet och kommer att vara hög ännu en tid
https://www.riksbank.se/sv/penningpo...rt-april-2022/
Källa, Tyskland, 28 april 2022:
Citat:
Inflationen i Tyskland ökade under april till 7,4 procent, från 7,3 procent i mars.
Det tangerar ett 40-årigt rekord från hösten 1981.
Bakom den stigande inflationen ligger bland annat Rysslands invasion av Ukraina.
https://www.dagensnaringsliv.se/inde...0-arigt-rekord
Källa Frankrike, 30 mars 2022:
Citat:
French inflation accelerated more than expected to reach another record, reflecting the economic repercussions of Russia’s invasion of Ukraine and the growing challenges facing policy makers.
European Union-harmonized consumer prices rose 5.1% from a year ago in March -- the most since the data series began in 1997.
https://www.bloomberg.com/news/artic...g-fresh-record
Har du bott under en sten under 2022?
Behöva visa källa för att vi befinner oss i den värsta ekonomiska krisen sen 1900-talet.
Resten av EU-länderna kan du googla fram själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
varaive
Att satsa på demokratins bevarande är att satsa på hela Europa långsiktiga säkerhetspolitik.
Det kostar litegrann, men det är det värt. Fred inom Västeuropa är grunden för välfärden.
Jag har redan varit tydlig med att jag vill ha fredsavtal och handelsavtal i hela Europa.
Det du säger dig förespråka, vilket är sanktioner, mobbning mot länder, självskadebeteende på nationell nivå och så vidare är inget som har med fred att göra eller kommer ge fred.
Det du nämner har inte heller något med "demokratins bevarande" att göra,
eftersom det enskilda EU-länder nu efter påtryckningar gör går emot de demokratiska val som tidigare hållits i respektive land. Det är inget lands befolkning som röstat för ekonomipolitiska självskadebeteenden.
Det enda som kommer ge fred är fredssamtal och fredsavtal.
Vilket är det jag förespråkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
varaive
Den bindgalne ryske diktatorns makt måste begränsas och Ukraina-konflikten bjuder på ett sällsynt fint tillfälle att reducera Rysslands militära och ekonomiska makt.
Varför skulle man inte ta tillfället i akt?
Mer vapen till Ukraina!
På vilket sätt reducerar Ukrainakonflikten vår gamle vän ryssens makt?
Det är ett krig - och det finns inga vinnare i krig.
De som ger sig in i ett krig frivilligt blir frivilligt förlorare.
Vill du ge vapen till Ukraina borde du själv leverera det.
Då kan du även passa på att offra dig själv på något sätt, som du verkar vilja göra.
Det är inget Sverige borde ägna sig åt.
Vi borde hålla oss neutrala, och inte offra oss själva för en konflikt vi inte har något med att göra.