Citat:
Ursprungligen postat av
H.Badger
Vad har hänt med BE Group? Jag köpte ett gäng på 122 men sålde alldeles för tidigt och har suttit på sidlinjen och sett kursen bara fortsätta att öka. Nu har den rasat och är snart nere på samma nivå som jag köpte förra gången.
Visst, det ser lite ljusare ut bland metaller, men enligt deras egna listor så är mycket oförändrat eller ner runt 5-10%. Dom borde fortfarande göra stora pengar, eller vad händer?
De gör fortfarande stora pengar, men det blir förstås mindre när priset på stål går ner. Jag tycker raset är alldeles för stort, men i och med att Sinch och annat skräp gått ner så köper folk hellre det.
Deras branschkollega Klöckner, gav en guidning på något lägre vinst för andra kvartalet jämfört med första, vilket påbörjade raset. Stålpriset är fortfarande högt men om det börjar dala varje månad så blir det lagerförluster för BE istället för lagervinster. Köpvärda då nedsidan i en rimlig värld borde vara liten.
Tydligen räcker inte höga vinster, de måste också stiga hela tiden. Bättre med p/e på 40 som blir 35 nästa år än PE på 3 som blir 3,5 nästa år. Verkar sinnesrubbat men det är så folk fungerar tydligen.