Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-04, 17:51
  #9961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jasså, gör jag det? Eller råkar de bara ha tillgång till samma fakta som alla andra. Då den finns där ute?
Dunning Kruger effekten igen. När folk inte håller med dig så måste alla vara dumma i huvet utom du. Bara att sannolikheten att alla är dumma i huvudet på exakt samma sätt medan du har rätt på ett unikt sätt är väldigt väldigt låg.

Jag refererade till att du konstant kallar folk dum i huvudet.

Här kan du läsa lite om hur skuld fungerar i bilindustrin https://seekingalpha.com/article/441...e-of-auto-oems
Citera
2022-05-04, 18:13
  #9962
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag refererade till att du konstant kallar folk dum i huvudet.

Här kan du läsa lite om hur skuld fungerar i bilindustrin https://seekingalpha.com/article/441...e-of-auto-oems

Inte undra på om du är hjärntvättad om du får din info därifrån. Skrivs ju spaltmeter med dynga om Tesla där.
Citera
2022-05-04, 18:15
  #9963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Inte undra på om du är hjärntvättad om du får din info därifrån. Skrivs ju spaltmeter med dynga om Tesla där.

Du skulle ju kunna peka ut en enda felaktighet igen artikeln om det nu är ”dynga”
Citera
2022-05-04, 18:16
  #9964
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du skulle ju kunna peka ut en enda felaktighet igen artikeln om det nu är ”dynga”

Har inte läst artikeln så kan inte uttala mig. Men att du länkar till Seeking Alpha makes sense.
Citera
2022-05-04, 19:04
  #9965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Googlade "tsla stock". 1200 vid årets start, under 900 nu. En fjärdedel av värdet utraderat. Matematik.
Om du har fyra trehundralappar och en flyger iväg försvinner 25% av högen. En fattas.

Antingen kan avanza inte matte eller så räknar de in valutakursen i sina grafer. Var glad att din skräpaktie är noterad i den minst sopiga valutan för tillfället. Det kan ändras.

Nej fel på allt
31 december 1056 USD
Idag 914 USD

Det blir inte 25%

Jag äger inte ens aktien förresten.
Citera
2022-05-04, 21:14
  #9966
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Nej fel på allt
31 december 1056 USD
Idag 914 USD

Det blir inte 25%

Jag äger inte ens aktien förresten.

Början på året. 3e Jan 2022. Kurs 1199.7
Stängning igår. 3 Maj. Kurs 902.9

Ganska nära 25%
Citera
2022-05-04, 21:47
  #9967
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Början på året. 3e Jan 2022. Kurs 1199.7
Stängning igår. 3 Maj. Kurs 902.9

Ganska nära 25%

Det kunde ju ha stämt, om man räknar från första börsdagen på året. Men nu räknar man från sista dagen året innan. Då blir det för närvarande ca -10%, att jämföra med Ford Motors ca -28%.
Citera
2022-05-04, 21:54
  #9968
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Början på året. 3e Jan 2022. Kurs 1199.7
Stängning igår. 3 Maj. Kurs 902.9

Ganska nära 25%


Tror du får räkna om vi är på 950ish nu 😇😇😂
Citera
2022-05-04, 23:21
  #9969
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Tror du får räkna om vi är på 950ish nu 😇😇😂

Det är ju det som är poängen. Ingenting ändras, men aktien rör sig utan vidare +-5% per dag.
Visar bara att kursen på TSLA inte har något med bolaget Teslas verksamhet att göra.

Jag vet inte, men skulle inte bli förvånad om TSLA är världens mest volatila aktie.
Citera
2022-05-05, 02:12
  #9970
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Det är ju det som är poängen. Ingenting ändras, men aktien rör sig utan vidare +-5% per dag.
Visar bara att kursen på TSLA inte har något med bolaget Teslas verksamhet att göra.

Jag vet inte, men skulle inte bli förvånad om TSLA är världens mest volatila aktie.

Den må vara volatil men volatiliteten är småsiffror när vi senare får se graphen efter 10 års tid. Det kommer vara motsvarigheten som när någon random skit aktie går upp 10 elr 100kr kronor. Detta är myycket mer än ett bilföretag Vänta tills Q3 elr Q4 i år, vänta tills roboten är i fullskalig produktion och säljs till företag/hushåll världen om, vänta tills 4680 batterierna är i full effekt, juste FSD får vi inte heller glömma. Vad gör ford? vad gör toyota? Åkte från sickla till slussen i måndags och såg 12 Tesla bilar under den tiden. Vart är lucid bilarna? Vart är VW’s el bilar, vart är dem andra elbilarna? de förfan nästan lika många Teslas som volvos ute på gatorna.

Sorry att jag skriver som en 12 åring
Citera
2022-05-05, 07:36
  #9971
Avstängd
wwrs avatar
TSLA har fallit -25% i år men NASDAQ har fallit -18%. Jag tror alltså att TSLA-kursen kan vara manipulerad för att vara hög och ge ett intryck av att en grön omställning är på gång. Men frågan är hur länge man kommer att fortsätta med detta. Företaget ger inte heller bra information om vad som sker i deras fabriker i Berlin, Austin eller Shanghai. Fast nu kanske marknaderna vänder uppåt, igår kväll i alla fall.

https://imgur.com/fGAOBqn
Citera
2022-05-05, 08:04
  #9972
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
TSLA har fallit -25% i år men NASDAQ har fallit -18%. Jag tror alltså att TSLA-kursen kan vara manipulerad för att vara hög och ge ett intryck av att en grön omställning är på gång. Men frågan är hur länge man kommer att fortsätta med detta. Företaget ger inte heller bra information om vad som sker i deras fabriker i Berlin, Austin eller Shanghai. Fast nu kanske marknaderna vänder uppåt, igår kväll i alla fall.

https://imgur.com/fGAOBqn

Tesla -9,84%
Nasdaq -23,79%

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback