2022-05-04, 10:03
Medlem
The.Swedes avatar
Tror ni att Tommie inte fattade på riktigt vad Hanna ville ha sagt eller att han bara spelade en roll som "spirituell och upplyst som inte kan förstå människors små problem" som en undanmanöver då han redan har den "rollen" så han undviker tjaffs (fast det inte funkade). Jag menar hon va rätt tydlig, jag kan inte bestämma mig...
2022-05-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Tommie är en riktig kung, hoppas Hanna ryker fort som fan

Självklart, säger som Hanna fast istället, "vilket årtionde lever vi i" Me too var 2017 eller nåt, gå vidare och acceptera att radikalfeminismens tid är förbi.

Är väl naturligt att välja en som tar hand om de andra, Angela har visat sig vara en sådan person och hon är själv tacksam att ha blivit vald så vad är problemet.
2022-05-04, 10:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Du läste fel och överöste mig med fakta (som jag redan vet om), i bästa översittarstil. Jag får väl se det som att jag fick smaka på min egen medicin, jag har själv samma sak några gånger...🥴

Nej, jag jämför inte katter med människor. Det är det Ganonito som gör. Men bara japanska katter, av någon anledning.

"Typisk svensk"... Vad är en typisk svensk, egentligen? Jag tycker det är svårt att peka ut något "typiskt svenskt", då vi alla är individer.

Jag är svensk (hoppas jag jag vet ju inte hur vissa skulle klassa mig). Jag är vanligtvis lugn och sansad, blir sällan arg. Är jag typiskt svensk då?

Jag har inte sagt något alls om svensk kultur.

Det är rasistiskt att säga att en person inte är svensk för att han/hon inte har svenska föräldrar. Att prata om genetik påminner inte så lite om nazisternas syn på människor.

Nej, det är det inte. Det är bara sanningen. Du måste skilja på svensk och svensk medborgare. Det är inte konstigare än att du inte är kines om du inte har kinesiska föräldrar eller japan om du inte har japanska föräldrar. Det har inget med att göra med att någon skulle vara mindre värd.
2022-05-04, 10:30
Medlem
Zombie-Hanna du är så jävla dum i huvudet!
Angela accepterade och tyckte att det var ok.
Zombie-Hanna Karen wannabe bestämmer sig för att det inte är det.
Varför ska du gå och trampa på Angela och tycka att hon är ett offer?
Du gör kvinnorollen svagare pga att du utgår från att alla är offer och kan inte stå upp för sig själva.

Framtida arbetsgivare heads up. Hon är ingen Laila Bagge utan en Anna Book.
2022-05-04, 10:41
Bannlyst
Fy fan vad mycket hat och äckliga kommenterar det är här på Flashback.

Snacka om att folkets botten hänger här. Att kommentera att Hayes inte är svensk är den största lögnen som skrivits. Väx upp.
2022-05-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Fy fan vad mycket hat och äckliga kommenterar det är här på Flashback.

Snacka om att folkets botten hänger här. Att kommentera att Hayes inte är svensk är den största lögnen som skrivits. Väx upp.

Ja, folk blir upprörda av att se när människor beter sig illa och skriver så själva dumma saker. Jag står inte bakom rasistiska påhopp eller personangrepp men förstår att folk blir arga. Jag kan själv skriva saker i affekt men vill absolut inte bidra till en rasistisk pöbel, så jag vill be om ursäkt om någon tagit det så.
2022-05-04, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Självklart, säger som Hanna fast istället, "vilket årtionde lever vi i" Me too var 2017 eller nåt, gå vidare och acceptera att radikalfeminismens tid är förbi.

Ok, så man är en radikalfeminist om man vill slippa oönskade sexuella angrepp och påhopp? För det är just det du faktiskt säger. Inskränkta åsikter finns verkligen inte bara hos vänsterfeministerna... Suck.
2022-05-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714

Är väl naturligt att välja en som tar hand om de andra, Angela har visat sig vara en sådan person och hon är själv tacksam att ha blivit vald så vad är problemet.

Feminister tror sig alltid veta bäst, även vad andra behöver. Sekundärkänslor är de duktiga på.
2022-05-04, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Ja, folk blir upprörda av att se när människor beter sig illa och skriver så själva dumma saker. Jag står inte bakom rasistiska påhopp eller personangrepp men förstår att folk blir arga. Jag kan själv skriva saker i affekt men vill absolut inte bidra till en rasistisk pöbel, så jag vill be om ursäkt om någon tagit det så.

Rasistisk är man om man talar om en viss ras eller hudfärg och kopplar det till vissa nedvärderande saker. Att diskutera om man är svensk eller inte om man kommer från andra kulturer med andra värderingar är inte att vara rasist. Våra kulturella värderingar präglar vilka vi är och det tar sig uttryck i vår personlighet. Har man vuxit upp i en våldsam kultur så är det få som kan värja sig mot den präglingen. Svensk som icke svensk.

Själv håller jag med om att jag kan aldrig bli en fullfjädrad japan om jag föds i Japan med icke japanska föräldrar, däremot har jag större chans att bli en kulturellt präglad japan om jag blir adopterad av japanska föräldrar och får lära mig kulturen inifrån. Samma sak med svenskar. Sen har vi genetiken också som präglar oss, även när det gäller känslor. Finns forskning som talar för detta.

Så rasism är urholkad som slägga för att dänga till andra, många använder det som försvar när de beter sig dåligt. Det handlar inte om ras, utan om vad vi är präglade till och om vi kan bryta oss loss från den präglingen om den gör oss till dåliga människor. Kort sagt karaktären.

Det är en komplicerad process, men visst är det jobbigt att se ett Sverige som blir allt mer delat pga kulturella värderingar. Men det har inget med ras och hudfärg att göra även om folk älskar att ta till det som ett påvert argument. Det är vänsterns identitetspolitik som skapat det. Kanske för att de gillar drama och ha rätt? Kolla bara på Hanna, hon ska rätta till Tommie så han har rätt åsikt, dvs samma som hennes. Annars ska han säkert röstas ut. Så enfaldigt.
2022-05-04, 12:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja den kan hon inte skylla på var klippt heller. Nu hade hon hittat ett nytt mobbningsoffer. Hela den situationen att japp vi valde utan dig. Precis som det går till på skolgården.

Shevin är riktigt obehaglig som människa och henne skulle jag klippa vid fötterna om jag mötte privat. Som du skrev: Det går inte att skylla på klippningen alltid. Hayes är - eller har visat sig vartefter - vara lika obehaglig. Han är definitivt inte något snällt Träsktroll i Robinson så han har sjunkit som en gråsten inför mina ögon. Elin har flera bra tankar men hon var den som först sa att de skulle rösta på Mattias att vara Förste duellant och dessutom i hans frånvaro fast BÅDE Shevin och Mattias kom in sist och samtidigt.

Dagens avsnitt Gränslandet:

Dagens avsnitt Robinson:
Senast redigerad av CS128 2022-05-04 kl. 12:39.
2022-05-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ok, så man är en radikalfeminist om man vill slippa oönskade sexuella angrepp och påhopp? För det är just det du faktiskt säger. Inskränkta åsikter finns verkligen inte bara hos vänsterfeministerna... Suck.

Och var detta ett sexuellt angrepp på vem iså fall? Tommie sa att han gärna ville ha Angela för att hon är duktig att ta hand om människor, skulle han sagt samma till Hanna, hade hon sagt nej tack tror du? knappast. Då hade hon inte gnällt ett dugg om detta, är ren avundsjuka från hennes sida att hon inte blev vald och spelar då ut feministkortet istället. Svagt!
2022-05-04, 13:21
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulocetus
Hon hänger ut Jani på sin Instagram, för att han har/haft en flickvän som är mycket yngre än honom själv.
Man får inte säga ifrån mot mobbing, men tycka till om andras flickvänner går bra. Dubbelmoral

Hahaha men vad i h...
Kan du eller någon vara snäll och print screena de här storysarna och dela till oss? Har inte instagram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in