2022-05-03, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Der va givetvis en hint om va hans generation gjort för att försätta sig i situationen, de största partiet och partierna har i stor enighet och majoritet aktivt sålt ut välfärd till nya medborgare och kostnader på annat än den gamla befolkningen. Dock har de aldrig funnits ett folkligt msjoritetstöd för detta, men regering efter regering har kört sitt race.

Folk måste respektera denna koppling och starka påverkat en extrenpolitik haft på äldreomsorgen om man undrar varför den är som den är. Det är inte OT.

Märkligt att man ska skylla allting på socialdemokraterna? Partiet liksom andra partier har förändrats genom åren, att tycka att någon som röstat för 40 år sedan ska skylla sig själv är både syniskt och obegåvad.

Hur ska vi straffa 90-talisterna som såg till att Miljöpartiet kom in i regeringen? Ja dom får ingen gaffel till maten...bra idé!! Alltså inte nu utan när dom är 70 år och har reumatism!
Citera
2022-05-03, 08:57
Medlem
En lättöl lär han ju knappast bli full på. Låt honom få den!
Citera
2022-05-03, 09:21
Moderator
Siegfrids avatar
Chang Frick to the rescue!

Citat:
@ChangFrick
Någon som vet var i Sverige vi hittar Stig? Han ska åka Impala och dricka så mycket bärs han vill, det kan jag se till!

Sedan kan de ta sina klimatmål och stoppa upp någonstans!
Citat:
@ChangFrick
Fick svar direkt! Han finns i Fors, strax utanför Avesta. Kommer åka upp så snart jag kan med ett flak bärs i raggarbilen och ta med Stig en runda (förutsatt att han vill och kan, men det tror jag nog!)

https://twitter.com/ChangFrick/status/1521225353406074889
Citera
2022-05-03, 10:13
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Nu har han fått svar från kommunen: en lättöl till maten skulle strida både mot lagen
Får man inte ens bryta mot lagen i det här landet längre? #vartärvipåväg
Citera
2022-05-03, 10:36
Medlem
Vad har det här med klimatet att göra?

Nu talar jag i allmänhet och undrar om en del gamla kanske kan ha mediciner som inte går att kombinera med alkohol men så mycket kan väl inte en lättöl påverka?

Låt honom få sin lättöl!
Senast redigerad av Hiitsme 2022-05-03 kl. 10:38.
Citera
2022-05-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Det förekommer inget supande på äldreboenden och bra är väl det.

Öh nej, det är naturligtvis inte bra om vuxna myndiga människor nekas el lättöl. Eller en sup för den delen. Särskilt inte när det rör sig om människor som slitit hela sitt yrkesverksamma liv för att bygga upp vårt land. Trollar du?
Citera
2022-05-03, 12:02
Medlem
Jugdishs avatar
Jag vet inte hur eller på vilket sätt... men lovar att greta är inblandad.
Citera
2022-05-03, 12:17
Medlem
Lättöl och bubbelvatten innehåller koldioxid. Därför fick nån mupp på kommunen för sig att det är klimatvidrigt.
Citera
2022-05-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vet du på vilket sätt som idioterna menar med att om gubben får en lättöl så skövlar han klimatet?
Kan vara besparingar, låter som miljöpartiets idioti,vet dock ej.
Citera
2022-05-03, 12:34
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Får man inte ens bryta mot lagen i det här landet längre? #vartärvipåväg

Jo det får man men det beror på vem du är.
Citera
2022-05-03, 12:39
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Det förekommer inget supande på äldreboenden och bra är väl det.

Fast pensionärerna har i de flesta fall fulla rättigheter som medborgare (om de inte omyndigförklarats om man ens gör så längre?) och då har de full rätt att få en flaska sprit levererad av en vän eller släkting och supa skallen i bitar.

Sen kan jag förstå att det kan uppstå problem som det alltid gör med sprit.
Citera
2022-05-03, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Fast pensionärerna har i de flesta fall fulla rättigheter som medborgare (om de inte omyndigförklarats om man ens gör så längre?) och då har de full rätt att få en flaska sprit levererad av en vän eller släkting och supa skallen i bitar.

Sen kan jag förstå att det kan uppstå problem som det alltid gör med sprit.
Inte ett enda rätt hade du där faktiskt förutom den sista biten, att även du kan förstå problematiken med fulla pensionärer. Men att någon släkting skulle få leverera sprit till äldreboendet är ju helt sjukt, går du igång på tanken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in