Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-27, 11:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Känns så otroligt skönt att Mögle är ute så vi slipper perry2 och pyssen87 och deras tjat här inne. Ingen ”trippel” för Mögle
Sedan som jag sagt många gånger, Oskarshamn visade med all tydlighet att Mögle inte kommer vinna SM guld.

Tycker mer att det var Rögle själva som visade att de saknade det som krävs. Det var som att de inte hade någon tyngd alls när det bäst behövdes.
Citera
2022-04-27, 11:39
Medlem
Synd att det blev Luleå som FBK ska vinna över. Hade varit roligare med Frölunda. Och om jag vore norrlänning så hade jag önskat mig Luleå mot Skellefteå. Vem fan orkar ta planet till Norrland liksom. Kommer vara glest bland bortasupportrarna.
Citera
2022-04-27, 11:41
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Synd att det blev Luleå som FBK ska vinna över. Hade varit roligare med Frölunda. Och om jag vore norrlänning så hade jag önskat mig Luleå mot Skellefteå. Vem fan orkar ta planet till Norrland liksom. Kommer vara glest bland bortasupportrarna.

Hade varit så roligt med FHC Färjestad i final igen. Men men
Citera
2022-04-27, 12:12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Nyckeln i finalen blir att precis som i kvarten och semin sno första bortamatchen direkt. Det har varit ett vinnande koncept då LA är en ointaglig borg hittills i slutspelet.

Tittar man på bägge finallagen så har Färjestad åtta spelare topp 25 i poängligan i slutspelet medan Luleå har tre. Skvallrar väl om att det finns lite mer bredd hos grönvitt. Sånt behöver nödvändigtvis inte ha avgörande betydelse. Målvakterna är etta och femma i målvaktsligan. Lite fördel Luleå där skulle jag säga. Furch gick ner sig i semin. Mot det tionde!
Skulle vilja påstå att båda lagen har en jävla bredd, finns en anledning till varför i princip alla tippade de två lagen som 1:a och 2:a innan säsongen började.

Däremot har Luleås tredjekedja t.ex inte kommit upp i den nivån man vill, och där tror jag det finns mer att hämta. Fjärdekedjan gör exakt det den ska. Backsidan är stabil rakt igenom. Målvaktssidan är definitivt djupare än Färjestads, Furch har en en jävla press på sig att prestera annars så kan man förlora serien enbart på den lagdelen.

Att kolla poängligan i slutspelet rakt av känns ganska korkat, Färjestad har spelat 2 matcher mer till att börja med.
Senast redigerad av Dirty. 2022-04-27 kl. 12:17.
Citera
2022-04-27, 12:16
Medlem
MitchRapps avatar
Frågan är om shlmålvakten Åhman ska stå eller om HV kör med sin reserv för att han kämpat hela året. Efter lite semester så undrar man ju hur formen är.
Citera
2022-04-27, 12:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Om du tar planet till Norrland kommer du att vara helt vilse och inte veta var du är. Du kan lika gärna ta flyget till Sverige.

Det går väl att flyga från Göteborg till Luleå på 1 timme och 40 minuter. Hur snabbt tar man sig från Göteborg till Svealand exklusive Stockholm?
Citera
2022-04-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du tar planet till Norrland kommer du att vara helt vilse och inte veta var du är. Du kan lika gärna ta flyget till Sverige.

Det går väl att flyga från Göteborg till Luleå på 1 timme och 40 minuter. Hur snabbt tar man sig från Göteborg till Svealand exklusive Stockholm?

Ca 3 timmar men betydligt billigare.
Citera
2022-04-27, 13:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ca 3 timmar men betydligt billigare.

Tid är pengar.
Citera
2022-04-27, 13:37
Medlem
Hipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tid är pengar.
Det är sant.
Citera
2022-04-27, 15:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Känns så otroligt skönt att Mögle är ute så vi slipper perry2 och pyssen87 och deras tjat här inne. Ingen ”trippel” för Mögle
Sedan som jag sagt många gånger, Oskarshamn visade med all tydlighet att Mögle inte kommer vinna SM guld.
Kommer Roger träna Van Halen nästa år också?
Citera
2022-04-27, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Frågan är om shlmålvakten Åhman ska stå eller om HV kör med sin reserv för att han kämpat hela året. Efter lite semester så undrar man ju hur formen är.
SHL-målvakt?? han var väl fjärde i Växjö, gjort någon match i SHL innan man kallar honom SHL-målvakt kanske?
Citera
2022-04-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
SHL-målvakt?? han var väl fjärde i Växjö, gjort någon match i SHL innan man kallar honom SHL-målvakt kanske?

29 matcher i grundserien och 2 i slutspelet gjorde han under säsongen, så skulle absolut kalla honom SHL-målvakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in