2022-04-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du förklarar detta mycket bra. Om Elon Musk håller det han lovar, så har han använt sina pengar till välgörenhet bättre än hycklaren Bill Gates.

Jag gillar inte Trump, men jag tycker ingen har rätt att stänga honom ute från en öppen debatt. Det blir absurt att en president i världens mäktigaste land stängs av, när de låter ledare från tredje världen hållas. Censuren visade på godtycket som Elon Musk påtalat. Sen så borde vi vara betrodda att själva välja vad vi vill följa på Twitter.
Håller med. Det ska vara upp till varje enskild individ och alla ska få komma till tals, förstår inte varför vissa ens ifrågasätter detta? Då är man knappast för yttrandefrihet. Är ”liberaler” i dagens USA alltså emot yttrandefriheten? Verkar så!

Det krävs dock att andra plattformar som Google/Youtube också reformeras eller byter ägare för mindre censur och mer yttrandefrihet på internet igen.
Citera
2022-04-26, 16:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Elons ambition är inte att tjäna pengar utan att skapa en plats och ett forum på internet där det råder stor yttrandefrihet.
För det finns inga sådana längre.
Traditionella forum likt Flashback har dött ut och Reddit, Facebook, Instagram och fram tills nyligen Twitter är kraftigt censurerade.

men kan man lita på honom då ? eller finns det dolda motiv bakom detta köp som han inte erkänner ?
Citera
2022-04-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Håller med. Det ska vara upp till varje enskild individ och alla ska få komma till tals, förstår inte varför vissa ens ifrågasätter detta? Då är man knappast för yttrandefrihet. Är ”liberaler” i dagens USA alltså emot yttrandefriheten? Verkar så!

Det krävs dock att andra plattformar som Google/Youtube också reformeras eller byter ägare för mindre censur och mer yttrandefrihet på internet igen.

Jag håller med. Man måste vara försiktig med censur och påverkan. Facebook stänger också av folk godtyckligt. Nya ägare och konkurrens är bra. Då förnyas plattformarna.
Citera
2022-04-26, 16:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
men kan man lita på honom då ? eller finns det dolda motiv bakom detta köp som han inte erkänner ?
Motivet heter pengar.
Han är en dubbelnatur som plågar sina anställda men låtsas vara en kul kille i media.
Citera
2022-04-26, 16:56
Medlem
GretelThronbergs avatar
Den aktiva modereringen och portandet av uppviglare som t.ex. Donald Trump är ju det enda som gjort tjänster så som Twitter och Facebook någorlunda oumbärliga att vistas på för mänskligt liv. För det är ju ren omänsklighet dessa mörkrets krafter förmedlar. Nu när extremisten, uppviglaren och stortrollet Musk köpt twitter så räknar jag med att det innebär slutet för sådana som mig med den tjänsten. Jag betraktar det som omänskligt att behöva vistas i samma kanaler som mobbare och uppviglare, så det blir väl såna som oss då som kommer tryckas ut från twitter...
Citera
2022-04-26, 16:58
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:

Varför behöver du lita på honom? Man kan inte lita på någon, däremot kan man lita på algoritmer, typ blockkedja. Det är det enda som kan förhindra censur.
Citera
2022-04-26, 17:00
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Den aktiva modereringen och portandet av uppviglare som t.ex. Donald Trump är ju det enda som gjort tjänster så som Twitter och Facebook någorlunda oumbärliga att vistas på för mänskligt liv. För det är ju ren omänsklighet dessa mörkrets krafter förmedlar. Nu när extremisten, uppviglaren och stortrollet Musk köpt twitter så räknar jag med att det innebär slutet för sådana som mig med den tjänsten. Jag betraktar det som omänskligt att behöva vistas i samma kanaler som mobbare och uppviglare, så det blir väl såna som oss då som kommer tryckas ut från twitter...

Sådana som du är det värsta mobbarna. Du som anser dig ha rätten att bestämma vad andra ska tycka och tänka. VIDRIGA KRÄK.

HEJ DÅ
Citera
2022-04-26, 17:02
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Varför behöver du lita på honom? Man kan inte lita på någon, däremot kan man lita på algoritmer, typ blockkedja. Det är det enda som kan förhindra censur.

nej alltså menade inte mig personligen jag bryr mig inte alls om twitter, tänkte bara generellt hur det blir framöver, alla verkar tro han är nån slags räddare till mänskligheten eller nåt..
Citera
2022-04-26, 17:07
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
nej alltså menade inte mig personligen jag bryr mig inte alls om twitter, tänkte bara generellt hur det blir framöver, alla verkar tro han är nån slags räddare till mänskligheten eller nåt..

Alltid farligt när folk försöker slippa ansvar och lägger det på någon annan.
Citera
2022-04-26, 17:25
Medlem
arne99s avatar
Tucker hade igår 25/4 ett längre inslag om köpet av Twitter och tänkbara konsekvenser från start av programmet, kan ses via länken nedan.

Tucker Carlson Tonight 4/25/22 FULL SHOW | FOX BREAKING NEWS April 25, 2022
https://rumble.com/v12g58u-tucker-ca...l-25-2022.html

Jag tycker att han bra fångade värdet av "free speech".
Citera
2022-04-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg

Starta er egen plattform?
Citera
2022-04-26, 17:27
Medlem
2n00b4Us avatar
Hoppas den nya VD:n får sparken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem