Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Fast även fårskocken Investerare tänker nog som jag. Twitter har funnits ett tag, det räcker inte med en ny ägare och lite små förändringar i kanten, det måste göras något radikalt för denna förlustmaskin.
Ändå oerhört (korkat) att betala 400 miljarder för något som inte ens ger vinst. Med den prislappen borde twitter åtminstone ge 5-10 miljarder kronor i vinst per år. Jag kan inte få ihop det på annat sätt än att Musk har planer på att mäster-manipulera andra.
Jag är övertygad om två saker.
1. Musk har en idé med Twitter vi inte ännu sett. Antingen hur företaget kan användas för att bygga upp något annat eller utvecklas i sig självt.
2. Pengar i sig självt tror jag inte är särdeles intressant för Musk. Han vill ha tillgång till något annat. Något som styr påverkan, åsikter eller bara visar väldens samlade tyckandes puls eller vad han nu ser med sin speciella blick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Woke/feminism kommer inte försvinna tyvärr. Det är en trend som egentligen har pågått i flera tusen år men accelerarat allt mer. Det kommer bara bli värre. Grunden till allt detta är att kvinnor har högre skyddsvärde.
Dels säger du emot dig själv i ditt inlägg med din sista menings konklusion och dels är du förstås väldigt ute och cyklar om du tror att detta är något som pågått i tusentals år.
Det är något som har pågått sedan sextiotalet, vill man vara riktig riktigt generös i sin generositetsprincip möjligen sedan suffragetterna på allvar började bråka för kvinnlig rösträtt eller när de första slavarna befriades.
Det kommer försvinna och allt kommer återgå till det normala. Ge det några årtionden till bara.