Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-25, 21:06
  #301
Medlem
Oj! Vilken positiv nyhet! Behövs lite glada nyheter i dessa tider!

Intrycket hittills är att han verkar ha en genuin förståelse för vikten av riktig yttrandefrihet!

Great News!
Citera
2022-04-25, 21:09
  #302
Medlem
diseuses avatar
Själva pressmeddelandet med en del detaljer för finansnördarna:

https://www.prnewswire.com/news-rele...301532245.html
Citera
2022-04-25, 21:10
  #303
Medlem
Twitter inc. kunde inte göra annat än att sälja. Dom har enligt lag ansvar mot sina aktieägare.
Citera
2022-04-25, 21:10
  #304
Medlem
peterZiipens avatar
Hur funkar det när någon köper ett helt bolag sådär? Om jag äger 10 aktier i twitter, kan en person bara köpa upp min andel utan att jag vill sälja?
Citera
2022-04-25, 21:11
  #305
Medlem
Det här kan vara ett stort steg för återgång till demokrati om Musk genomför dom ändringar han pratat om !
Citera
2022-04-25, 21:13
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hur funkar det när någon köper ett helt bolag sådär? Om jag äger 10 aktier i twitter, kan en person bara köpa upp min andel utan att jag vill sälja?
JO

Men det är mer avancerat än så och jag ska inte låtsas jag förstår det till fullo. Men korta svaret är JA
Citera
2022-04-25, 21:14
  #307
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hur funkar det när någon köper ett helt bolag sådär? Om jag äger 10 aktier i twitter, kan en person bara köpa upp min andel utan att jag vill sälja?

Givetvis. Annars skulle man aldrig kunna sälja bolag. Det är reglerat i lag och stadgar. Styrelsen och en stämma bestämmer och ibland får vissa storinnehavare tycka till.
Citera
2022-04-25, 21:15
  #308
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flachkopf
Extremt manliga män
Ja. Elon har ju enligt egen utsago Asperger

https://www.youtube.com/watch?v=fCF8I_X1qKI&t=49

Jag vet inte om Elons tänkande är mer manligt än andras. Referensen är ju tydligen serös. Forskaren Simon Baron-Cohen kommer dock från samma judiska familj som Sasha Baron-Cohen, Borat (kusiner).

Elon verkar vara en social prick som helst hänger på Twitter. Men att en användare gör det till sin egen hemmplan skadar mediets objektivitet (som dock var under noll redan tidigare så det kanske kvittar).
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-25 kl. 21:20.
Citera
2022-04-25, 21:18
  #309
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det ska bli kul att se vilka som börjar bojkotta Twitter nu... Dom får gå till Gab eller nåt Vad gör Svt och DN exempelvis?

Svårt att greppa effekterna av detta men det är en mycket bra dag för världen.
Vilke förändringar ser du framför dig? Kommer Musk öka yttrandefriheten på Twitter?
Citera
2022-04-25, 21:18
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Elon har ju enligt egen utsago Asperger

https://www.youtube.com/watch?v=fCF8I_X1qKI&t=49

Jag vet inte om Elons tänkande är mer manligt än andras. Referensen är ju tydligen serös. Forskaren Simon Baron-Cohen kommer dock från samma judiska familj som Sasha Baron-Cohen, Borat (kusiner).

Elon verkar vara en social prick som helst hänger på Twitter. Men att en avnändare gör det till sin egen hemmplan skadar mediets objektivitet (som dock var under noll redan tidigare så det kanske kvittar).
Så är det ju. Twitter körde rejält i diket för ett antal år sen. Kan omöjligt skötas sämre än vad det gjort
Citera
2022-04-25, 21:21
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vilke förändringar ser du framför dig? Kommer Musk öka yttrandefriheten på Twitter?
Ja absolut kommer yttrandefriheten att öka. Det som är viktigt är att förändringar görs snabbt, annars kommer folk tappa förtroendet och mediet fortsätta förtvina
Citera
2022-04-25, 21:22
  #312
Medlem
geir44s avatar
Crimea River, vulerables. Elon in da 🏠.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback