Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-25, 19:33
  #289
Avstängd
TheGretaResets avatar
43 milliarder dollar för att få rätt på internet? Dessutom en platform bara journalister använder. Hört begreppet "twitterstorm"? De brukar inbegripa tre inflyttade södermalmare.
Citera
2022-04-25, 20:03
  #290
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det ska bli skönt när Arnstad gör ett sista inlägg där han förfäras över att dödsnazisten och terrormaskinen Musk tagit över 😁
Det ska bli kul att se vilka som börjar bojkotta Twitter nu... Dom får gå till Gab eller nåt Vad gör Svt och DN exempelvis?

Svårt att greppa effekterna av detta men det är en mycket bra dag för världen.
Citera
2022-04-25, 20:04
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Yes!
Fan vad glad jag skulle bli.
De här skall direkt bli obannade.
1. Trump.
2. Veritas
3. BabylonBee
4. Alex Jones

Ja alla måste få säga sin sak och alla måste kunna bemöta det publikt.

Håller inte alls med alla på din lista. Men det är orelevant för en Demokrati, faktiskt nödvändigt, att vi är oense men lär oss diskutera och resonera med varandra bättre.

Att spärra någons förmåga att uttrycka sin åsikt är Fascism. Bara Vänsterextrema är Fascister.

Gillar man inte vad som sägs får man sluta lyssna. Bryr man sig får man ge sig in i debatten.
Citera
2022-04-25, 20:29
  #292
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja alla måste få säga sin sak och alla måste kunna bemöta det publikt.

Håller inte alls med alla på din lista. Men det är orelevant för en Demokrati, faktiskt nödvändigt, att vi är oense men lär oss diskutera och resonera med varandra bättre.

Att spärra någons förmåga att uttrycka sin åsikt är Fascism. Bara Vänsterextrema är Fascister.

Gillar man inte vad som sägs får man sluta lyssna. Bryr man sig får man ge sig in i debatten.
-
100%
Nyfikenheten på vem och varför håller du inte med om alla roliga på min lista?
Citera
2022-04-25, 20:47
  #293
Medlem
Fimbulramns avatar
Det här ska bli spännande. Twitter kan ju knappast bli sämre. Kanske dags att skaffa konto.
Citera
2022-04-25, 20:50
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
100%
Nyfikenheten på vem och varför håller du inte med om alla roliga på min lista?

Well känner inte till alla i din lista på samma nivå.

Så orkar inte gå på djupet om mina fagra kunskaper där för jag vet inte tillräckligt för att diskutera dem. Men som alla andra harn man förutfattade meningar om det lilla man hört.

Trump är väll enklast. Tycker han är otroligt tafflig och manhaftig på ett jobbigt sätt.

Men samtidigt är han en av få som vågat utmana Vänsterextrema och deras sjuka narrativ och illusion att Media skulle vara neutralt när alla anställda är Vänsterextrema osv.


Så repsekterar hans grunder och för det han gjort i denna viktiga kamp.
Och den första måste ofta vara den med mest attityd för att våga.
Citera
2022-04-25, 20:54
  #295
Medlem
Dr.Dres avatar
Såpass skadeglad är man ändå, att man hoppas Trump fortsätter vara bannad. Gubbjäveln är inte bara dum utan dessutom psykopat.

Kom ihåg att Musk äger ca 10% av Twitter – en mycket liten del. Absolut inte obetydlig, men det ska inte blandas ihop med någon typ av majoritet.

Musk är världens rikaste om man räknar med övervärderade bolag. Snubben har uppenbarligen psykiska problem och knappast någon som kommer lösa någon världsproblem öht. Sensationalitet och översälj är strategin.
Citera
2022-04-25, 20:59
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Såpass skadeglad är man ändå, att man hoppas Trump fortsätter vara bannad. Gubbjäveln är inte bara dum utan dessutom psykopat.

Kom ihåg att Musk äger ca 10% av Twitter – en mycket liten del. Absolut inte obetydlig, men det ska inte blandas ihop med någon typ av majoritet.

Musk är världens rikaste om man räknar med övervärderade bolag. Snubben har uppenbarligen psykiska problem och knappast någon som kommer lösa någon världsproblem öht. Sensationalitet och översälj är strategin.

Han har köpt hela bolaget nu…

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/t...-koper-twitter
Citera
2022-04-25, 21:00
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Styrelsen tycks beredd att i alla fall diskutera anbudet seriöst. Det är inte detsamma som att alla aktieägare accepterar. Det kan också komma motbud från andra intressenter villiga att betala mer.
win-win för Musk vilket som.
Citera
2022-04-25, 21:01
  #298
Medlem
Jag undrar över vad Elon har för nytta av Twitter i övrigt. Vad skulle man kunna använda Twitter till för något som hänger ihop med det Neuralink sysslar med till exempel?
Citera
2022-04-25, 21:02
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Han har köpt hela bolaget nu…

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/t...-koper-twitter
NICE!!! det här blir mycket intressant!
Citera
2022-04-25, 21:03
  #300
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Han har köpt hela bolaget nu…

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/t...-koper-twitter
Låt gå.

Som investering en no-brainer, men hur kommer utvecklingen se ut? Berätta det för mig. Ett jävla twittertroll ska nu äga skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback