Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-17, 13:16
  #337
Medlem
EnLitenFryss avatar
Läste den här fenomenala texten:

https://thesetpieces.com/latest-post...rn-pre-season/

Och blev sugen på att köra igång en save med Everton och se hur jag klarar mig. Utmaningen: Du kan inte köpa ett skit, eftersom Everton är på ruinens brant. Ingen Cherno Samba, ingen To Madeira (finns inte i patchen jag spelar med), inga superswedes (Kennedy, Källström, Risp, Selakovic, Barsom med flera).

Det verkar som om spelschemat är random för varje ny save, för jag fick möta Liverpool borta i min första match. Yay. 3-2 men jag var aldrig nära, tröstmål i sista sekunden.

Att vända Evertons ekonomi från totalt haveri till att ha råd att köpa en spelare - vilken som helst - blir ett jävla berg att bestiga. Jag ska inte spoila hur det går för skribenten i länken ovan, men tvivlar på att jag lyckas slå honom.
Citera
2020-04-17, 15:57
  #338
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Läste den här fenomenala texten:

https://thesetpieces.com/latest-post...rn-pre-season/

Och blev sugen på att köra igång en save med Everton och se hur jag klarar mig. Utmaningen: Du kan inte köpa ett skit, eftersom Everton är på ruinens brant. Ingen Cherno Samba, ingen To Madeira (finns inte i patchen jag spelar med), inga superswedes (Kennedy, Källström, Risp, Selakovic, Barsom med flera).

Det verkar som om spelschemat är random för varje ny save, för jag fick möta Liverpool borta i min första match. Yay. 3-2 men jag var aldrig nära, tröstmål i sista sekunden.

Att vända Evertons ekonomi från totalt haveri till att ha råd att köpa en spelare - vilken som helst - blir ett jävla berg att bestiga. Jag ska inte spoila hur det går för skribenten i länken ovan, men tvivlar på att jag lyckas slå honom.
Ett tips generellt är att smala taktiker tenderar att fungera bäst. Själv körde jag alltid 4-1-3-2 tills jag stötte på Houghtons taktik (finns väl tidigare i tråden?) som är såpass överlägsen att den tyvärr förtar lite av utmaningen i spelet.
Citera
2020-04-17, 16:02
  #339
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Ett tips generellt är att smala taktiker tenderar att fungera bäst. Själv körde jag alltid 4-1-3-2 tills jag stötte på Houghtons taktik (finns väl tidigare i tråden?) som är såpass överlägsen att den tyvärr förtar lite av utmaningen i spelet.

Yes! Jag har förstått att wingers är helt meningslöst i spelet. Men testar mig fram lite. Följer skribentens resa och kör min parallellt.
Citera
2020-04-17, 17:39
  #340
Avstängd
MikeEhrmantrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Ett tips generellt är att smala taktiker tenderar att fungera bäst. Själv körde jag alltid 4-1-3-2 tills jag stötte på Houghtons taktik (finns väl tidigare i tråden?) som är såpass överlägsen att den tyvärr förtar lite av utmaningen i spelet.
4-4-2 är något jag rekommenderar.
Citera
2020-04-18, 00:13
  #341
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeEhrmantraut
4-4-2 är något jag rekommenderar.

Njae. Packa mittfältet och håll allt centralt är det som gäller i detta spel.

Det går oförskämt bra. Mitt nedflyttningstippade Everton ligger på plats 5 efter halva säsongen och i november kom glädjebeskedet - Nya ägare har tagit över, investerat 38 miljoner pund, löst alla skulder och gett mig 7.5 smaskiga miljoner att köpa spelare för. Hej Agahowa! I desperat behov av en vettig AMC då Niclas Alexandersson är så löjligt medioker. Kevin Campbell, som före säsongen var en kandidat för att säljas all världens väg stänker in bollarna for fun. Big Dunc måste däremot bort, alldeles för dyr och för dålig.
Citera
2020-12-25, 18:26
  #342
Medlem
guldkorns avatar
Maxim Tsigalko har dött - vila i frid du spelets hjälte!
Citera
2022-04-22, 12:00
  #343
Medlem
Det har precis startat en podcast som uteslutande ska handla om spelet enligt twitter. Kan bli kul att se om det blir nåt bra av det .. Har själv aldrig kunnat sluta spela spelet. Det är helt suveränt
Citera
2022-04-23, 18:59
  #344
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaktosJesus
Det har precis startat en podcast som uteslutande ska handla om spelet enligt twitter. Kan bli kul att se om det blir nåt bra av det .. Har själv aldrig kunnat sluta spela spelet. Det är helt suveränt

Vad heter podden?
Citera
2022-04-25, 08:53
  #345
Medlem
Kör ni med ALLA länders ligor nu när vi är begåvade med starkare PCs?
Citera
2022-04-25, 15:52
  #346
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoopingTheLoop
Kör ni med ALLA länders ligor nu när vi är begåvade med starkare PCs?

Lirar bara på min gamla retropc. 700 mhz och 256 mb ram. Brukar köra skotska ligan och engelska som bakgrund.
Citera
2023-03-31, 02:40
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Vad heter podden?
Världens bästa lir
Avsnitten verkar komma ut väldigt sporadiskt dock.
Citera
2023-04-07, 16:10
  #348
Medlem
Jag brukade spela spelet, och mina 2 rottweilers brukade ligga vid mina fötter och iaktta spelet. Jag spelade med eire.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback