Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-24, 00:21
  #1
Medlem
Polisen skriver:

"Strax efter 22-tiden larmades polisen till en parkering vid Göranssons Arena (Sätragatan) med anledning av att en man påträffats skottskadad. Larmet inkom ifrån en förbipasserande person.

Mannen har förts till sjukhus för vård, oklart skadeläge. En förundersökning om försök till mord har inletts. /.../

Polisen har i nuläget inte kunnat fastställa någon brottsplats. Det finns uppgifter om att skjutningen kan ha skett någonstans mellan parkeringen där mannen hittades och Nya Bruket i Sandviken, men detta är för stunden oklart."

Polisen rubricerar initialt ärendet som försök till mord/dråp.

Länk: https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-sandviken/

Någon som vet mer? Hur är skadeläget för BO? Vem är BO? Tänkbara gärningspersoner och motiv?
Citera
2022-04-24, 02:12
  #2
Medlem
Krimkolls avatar
Framgår det någonstans hur pass allvarligt skadad han är?

Lär vara allvarligt om det är försök till mord direkt och ingen omskrivning eller så.

Han hittades dessutom, ringde alltså inte själv. Vem vet när exakt han blev skjuten då liksom.
Citera
2022-04-24, 03:58
  #3
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet sköts mannen i ryggen, men räddades av att han bar skyddsväst.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...uten-vid-arena

Gängrelaterat?
Citera
2022-04-24, 07:40
  #4
Medlem
Undra om det har något med den tidigare skjutningen att göra ?
Citera
2022-04-24, 08:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Framgår det någonstans hur pass allvarligt skadad han är?

Lär vara allvarligt om det är försök till mord direkt och ingen omskrivning eller så.

Han hittades dessutom, ringde alltså inte själv. Vem vet när exakt han blev skjuten då liksom.

Han är inte allvarligt skadad vilket beror på att han bar väst. Därav rubriceringen mordförsök misstänker jag.
Citera
2022-04-24, 10:35
  #6
Medlem
Så skottet/skotten har gått igenom västen och på så sätt orsakat mindre skada? Eller har jag fel? Känns konstig om västen stoppade skotten och ändå skickas man till sjukhuset med skottskador? Och om han inte var allvarligt skadad borde han kunnat larma ambulans själv
Citera
2022-04-24, 10:55
  #7
Medlem
Gängrelaterat till konflikten i Gävle.
Citera
2022-04-24, 11:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspektorgavleborg
Gängrelaterat till konflikten i Gävle.

Jasså ? Vilken sida var de som blev pangad?
Citera
2022-04-24, 11:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Så skottet/skotten har gått igenom västen och på så sätt orsakat mindre skada? Eller har jag fel? Känns konstig om västen stoppade skotten och ändå skickas man till sjukhuset med skottskador? Och om han inte var allvarligt skadad borde han kunnat larma ambulans själv
Kulorna kan ha fastnat i västen. Har du lite kraftigare ammunition men som inte går genom skyddet kan det orsaka skador på till exempel revbenen.
En annan fundering jag har är vad som hänt med Sandviken de senaste åren, verkar vara lite av vilda västern där nuförtiden. Har väl aldrig varit en ort för högre societeten, mer en typisk bruksort. Men nu har det väl varit sisådär 5-6 mord eller mordförsök under ett år
Citera
2022-04-24, 11:30
  #10
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kulorna kan ha fastnat i västen. Har du lite kraftigare ammunition men som inte går genom skyddet kan det orsaka skador på till exempel revbenen.
En annan fundering jag har är vad som hänt med Sandviken de senaste åren, verkar vara lite av vilda västern där nuförtiden. Har väl aldrig varit en ort för högre societeten, mer en typisk bruksort. Men nu har det väl varit sisådär 5-6 mord eller mordförsök under ett år
Extrem invandring, Sandviken har fortfarande inte dementerat deras offentliga rapport att dom går 500000:- plus per invandrare och år. Polisstationen är borta, det gör att råttorna dansar på borden hur mycket de vill, händer något i Sandviken måste polisen åka från Gävle, om dom har lust.
Citera
2022-04-24, 16:31
  #11
Medlem
Websorkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kulorna kan ha fastnat i västen. Har du lite kraftigare ammunition men som inte går genom skyddet kan det orsaka skador på till exempel revbenen.
En annan fundering jag har är vad som hänt med Sandviken de senaste åren, verkar vara lite av vilda västern där nuförtiden. Har väl aldrig varit en ort för högre societeten, mer en typisk bruksort. Men nu har det väl varit sisådär 5-6 mord eller mordförsök under ett år

Vad räknar du som 'kraftigare ammunition'?
Citera
2022-04-24, 17:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Extrem invandring, Sandviken har fortfarande inte dementerat deras offentliga rapport att dom går 500000:- plus per invandrare och år. Polisstationen är borta, det gör att råttorna dansar på borden hur mycket de vill, händer något i Sandviken måste polisen åka från Gävle, om dom har lust.
Vad menas med att polisstationen är borta? Sist jag kolla var den kvar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback