Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 08:13
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Öppet torg hade redan dom gamla grekerna, torget var helt gratis för medborgarna, för att säga sn åsikt om makthavare och politiska beslut. Ingen ägde torget. Folket gjorde det

Glöm inte Speaker's Corner i Hyde Park och andra ställen i London. Där har både Marx och Orwell talat stående på tvålkartonger. Efter Brexit framstår Storbritannien mer och mer som vinnarlandet. Synd att man inte tidigare insåg vart EU skulle ta vägen. EU-kaoset har accelererat ytterligare efter Brexit.

Twitter har ju tagits över av olika bottar och shills. Jag vet inte hur man löser det problemet med ett så stort forum. Om det händer något så rasar det in inlägg varje sekund och enstaka postare drunknar lätt i strömmen.

Vad gäller Elon är han inte riktigt "på allvar", som jag ser det. Han protesterar på ett sätt som skall märkas i media, men så mycket effekt på lång sikt har det inte. Twitter går han främst in i för att försöka maskera att Tesla verkar vara på dekis, tror jag.
Senast redigerad av wwr 2022-04-23 kl. 08:18.
Citera
2022-04-23, 09:17
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad gäller Elon är han inte riktigt "på allvar", som jag ser det. Han protesterar på ett sätt som skall märkas i media, men så mycket effekt på lång sikt har det inte. Twitter går han främst in i för att försöka maskera att Tesla verkar vara på dekis, tror jag.

Hur maskear man ett börsnoterat bolag att vara på dekis genom att twittra om andra saker? Skulle ägarna i tesla glömma bort att läsa kvartalsarpporterna? Eller hur skulle det ske?
Citera
2022-04-23, 09:27
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Hur maskear man ett börsnoterat bolag att vara på dekis genom att twittra om andra saker? Skulle ägarna i tesla glömma bort att läsa kvartalsarpporterna? Eller hur skulle det ske?
Musk förknippas mycket med Tesla. Han står i mediernas centrum. Nu koncentrerar han sin medieaktivitet runt bud på Twitter så att de som följer hans aktivitet i sociala forum inte skall undra vad som händer med Tesla. Månprogrammet vill han nog helst inte heller tala om.

Tesla-kursen har aldrig påverkats av företagets verkliga värde. Tesla är värt tre gånger så mycket som VW och Toyota tillsammans men säljer marginellt fler bilar än Volvo. Kursen hålls uppe genom manipulationer av penningstarka aktörer, enligt min uppfattning. Dessutom mycket trögt nu i Berlin, Austin och Shanghai.

Men jag lämnar området nu så vi inte blir OT.

Musks bud på Twitter kan ha att göra med att han just nu helst inte vill ha uppmärksamhet runt Tesla.
Senast redigerad av wwr 2022-04-23 kl. 09:31.
Citera
2022-04-23, 09:36
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Musk förknippas mycket med Tesla. Han står i mediernas centrum. Nu koncentrerar han sin medieaktivitet runt bud på Twitter så att de som följer hans aktivitet i sociala forum inte skall undra vad som händer med Tesla. Månprogrammet vill han nog helst inte heller tala om.

Tesla-kursen har aldrig påverkats av företagets verkliga värde. Tesla är värt tre gånger så mycket som VW och Toyota tillsammans men säljer marginellt fler bilar än Volvo. Kursen hålls uppe genom manipulationer av penningstarka aktörer, enligt min uppfattning. Dessutom mycket trögt nu i Berlin, Austin och Shanghai.

Men jag lämnar området nu så vi inte blir OT.

Musks bud på Twitter kan ha att göra med att han just nu helst inte vill ha uppmärksamhet runt Tesla.

Tesla må vara "övervärderat" eller ej. Jag skulle ändå hävda att Teslas aktiekurs är ganska fristående från Elon Musk twittrande om andra saker ej relaterat till Tesla.
Citera
2022-04-23, 09:43
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Tesla må vara "övervärderat" eller ej. Jag skulle ändå hävda att Teslas aktiekurs är ganska fristående från Elon Musk twittrande om andra saker ej relaterat till Tesla.
Men Musk vill undvika uppmärksamhet runt Tesla när det går trögt för företaget. Därför hoppar han nu på Twitter, skulle jag tro.

Musks Twitter om att ta Tesla privat för $420 (en siffra som är ett kodord för hasch) gjorde att han fick sparken som styrelseordförande i Tesla efter det att myndigheter gripit in. Tesla handlar om att bearbeta medier.
Senast redigerad av wwr 2022-04-23 kl. 09:47.
Citera
2022-04-23, 11:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Men Musk vill undvika uppmärksamhet runt Tesla när det går trögt för företaget. Därför hoppar han nu på Twitter, skulle jag tro.

Musks Twitter om att ta Tesla privat för $420 (en siffra som är ett kodord för hasch) gjorde att han fick sparken som styrelseordförande i Tesla efter det att myndigheter gripit in. Tesla handlar om att bearbeta medier.
Nej, Musk har kritiserat & trollat Twitter i många år.
Citera
2022-04-23, 12:05
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, Musk har kritiserat & trollat Twitter i många år.
Ja han har varit Twitters värsta troll länge
Men att köpa hela klabbet har han inte varit inne på tidigare.

Månlandaren och Tesla har båda motigt nu. Jag tror han kastar sig in i en ny bransch för att försöka täcka över att tidigare projekt inte infriat förväntningarna. Neuralink, tunnlarna, roboten, självkörningen, soltaken (rättegång), lastbilen, roadstern som skulle flyga, Marsresorna, batterierna, Hyperloop, energilagringen (något blev av det) ... Jag kommer inte ihåg alla projekt han haft som försvunnit ur rampljuset.

Han kör samma metod som EU. När man inte kan lösa den tidigare krisen så uppfinner man en ännu värre kris och hoppas alla glömmer den tidigare.
Senast redigerad av wwr 2022-04-23 kl. 12:14.
Citera
2022-04-25, 14:05
Avstängd
wwrs avatar
Det verkar som om Musk tar kontroll över Twitter. Han kommer att kunna kontrollera informationsflödet baserat på sin rikedom.

Citat:
Twitter in Advanced Talks to Sell Itself to Elon Musk
https://nyti.ms/3KbbKtM
Citera
2022-04-25, 14:47
Avstängd
wwrs avatar
Det som tidigare sades om att Musk inte skulle få äga mer än 15% kallas tydligen för "giftpiller" och utvecklas under 80-talet för att försvara sig mot fientliga övertaganden.
Citat:
In Twitter’s case, if Mr. Musk bought more than 15 percent of the company, Twitter would flood the market with new stock that all shareholders except Mr. Musk could buy at a discounted price.

That would immediately dilute Mr. Musk’s stake and make it significantly more expensive for him to buy the company. Mr. Musk currently owns a little more than 9 percent of Twitter’s stock.
Låter konstigt att Musk inte skulle få köpa. Alla aktieägare borde behandlas lika.

NYT dribblar med länkarna i sin app men texten är länkad härifrån. "poison pill"
https://nyti.ms/3KbbKtM

Gissningsvis kan allt vara spel för gallerierna och kanske Musk redan gjort upp med de ansvariga tidigare om övertagandet?

Nu köper oligarken lekstugan och hans regler gäller.
Senast redigerad av wwr 2022-04-25 kl. 15:00.
Citera
2022-04-25, 15:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Även om nu Musk inte är yttrandefriheten räddare kan det inte gärna bli sämre och förhoppningsvis kan han i någon mån vända trenden med mer censur av sociala medier.

https://www.nyteknik.se/digitaliseri...ential-7032107

Talande är gnällandet från sådana som Emma Llansó, som företräder den armé av lögnare som definierar om yttrandefrihet till censur då Musk anser att inget skall tas bort, vilket är yttrandefrihet men som lögnare som EL och mängder av andra påstår är censur då det är ”exkluderande” att folk får utstå kritik och ifrågasättande av meningsmotståndare.
Citera
2022-04-25, 15:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Här är nyheten om att Musks köp av Twitter skall vara nära förestående:

https://www.bloomberg.com/news/artic...onday-l2en88t0
Citera
2022-04-25, 16:34
Medlem
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Här är nyheten om att Musks köp av Twitter skall vara nära förestående:

https://www.bloomberg.com/news/artic...onday-l2en88t0

Har du köpt? Jag slog till på 500 aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in