2022-04-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Han var säkert oskyldig i båda de fall han dömdes, eller?
Vad är det man säger. En gång är ingen gång men två gånger är en vana.
Återfallsförbrytare alltså? Det var intressant.
Citera
2022-04-21, 12:54
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninge dömdes väl i både tings- och hovrätten? HD har väl nekat resningstillstånd vid flera tillfällen? Det tyder inte på svaga grunder eller brist på bevis. Men det är klart, om man står en sådan person nära så kan man säkert förledas att tro på hans lögner. Människor med psykopatiska drag är mästare på att dupera godtrogna.

Din sista mening är intressant, menar du att JB är en Psykopat?
Kanske det var därför Ebba Busch förtalade JB, för att två Psykopater i samma rum är en Psykopat för mycket, JB fick ju lämna rummet.
Citera
2022-04-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Din sista mening är intressant, menar du att JB är en Psykopat?
Kanske det var därför Ebba Busch förtalade JB, för att två Psykopater i samma rum är en Psykopat för mycket, JB fick ju lämna rummet.
Man kan inte bränna, slå och försöka våldta ett barn om man inte är psykopat. Ebba Busch förtalade honom genom att berätta om detta. Jag tror att alla börjar förstå hur det hänger ihop nu. Men du kommer aldrig se det sjuka med att slå barn.
Citera
2022-04-21, 17:59
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man kan inte bränna, slå och försöka våldta ett barn om man inte är psykopat. Ebba Busch förtalade honom genom att berätta om detta. Jag tror att alla börjar förstå hur det hänger ihop nu. Men du kommer aldrig se det sjuka med att slå barn.

Jag fördömer givetvis allt du nämner, men i detta fallet med JB så finns det oerhört stora tveksamheter på vittnesmålen, på deras intentioner med dessa gentemot JB.

Jag vill inte gå in i detalj på det men att det blivit feldömt är inget man behöver fundera länge på med minsta insikt i det hela.

Därför står jag fast vid att HD borde verkligen ta upp detta till syn.
Citera
2022-04-21, 18:50
Medlem
Om man läser domen mot Binninge inser man att den är mycket väl skriven och en självklarhet att det inte tas upp i HD.

För den som vill läsa domen har den Målnr.: B 2646-05 avkunnad i Jönköping 2005-10-14. Den är offentlig handling bara att beställa!
Citera
2022-04-21, 18:55
Medlem
Citat:
Jag fördömer givetvis allt du nämner, men i detta fallet med JB så finns det oerhört stora tveksamheter på vittnesmålen, på deras intentioner med dessa gentemot JB.

Jag vill inte gå in i detalj på det men att det blivit feldömt är inget man behöver fundera länge på med minsta insikt i det hela.

Därför står jag fast vid att HD borde verkligen ta upp detta till syn.
Då har du bättre insikt i fallet och juridiken än domarna och nämndemännen i tings- och hovrätten samt högsta domstolens fem justitieråd som har granskat fallet?

Tillåt mig tvivla. Det finns faktiskt ingenting i dina inlägg som talar för att du skulle ha någon som helst juridisk utbildning eller kompetens. Du skriver snarare pompöst och som en predikant eller försäljare.
Citera
2022-04-21, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Om man läser domen mot Binninge inser man att den är mycket väl skriven och en självklarhet att det inte tas upp i HD.

För den som vill läsa domen har den Målnr.: B 2646-05 avkunnad i Jönköping 2005-10-14. Den är offentlig handling bara att beställa!

Vad hjälper en väl skriven dom, om vittnesmål inte är sanna?
Citera
2022-04-21, 20:00
Medlem
Citat:
Vad hjälper en väl skriven dom, om vittnesmål inte är sanna?

Skuldbeläggning av andra än den skyldige, Binninge. Rättshaveristernas enda argument. Allt enligt RO, Rättshaverist Organisationen. Sorgligt!
Citera
2022-04-21, 20:16
Citat:
Skuldbeläggning av andra än den skyldige, Binninge. Rättshaveristernas enda argument. Allt enligt RO, Rättshaverist Organisationen. Sorgligt!

Sorgligt är väl när man som dej sitter på höga höstar och dömer allt och alla utan att blinka.
Tror du på fullaste allvar att det inte finns dömda människor vilka blivit oskyldigt dömda eller för hårt dömda?
Citera
2022-04-21, 20:19
Medlem
Citat:
Sorgligt är väl när man som dej sitter på höga höstar och dömer allt och alla utan att blinka.
Tror du på fullaste allvar att det inte finns dömda människor vilka blivit oskyldigt dömda eller för hårt dömda?

Det du påstår gäller inte Binninge. Han är skyldig utav bara helvete.
Citera
2022-04-21, 21:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det du påstår gäller inte Binninge. Han är skyldig utav bara helvete.
Är han?
Hur vet du det ?
Var du med?
Citera
2022-04-21, 21:56
Medlem
Bevis, det enda viktiga är bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto