Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-21, 06:19
  #2545
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Om vi väljer att ansöka om ett NATO-medlemskap, skulle ryssland då kunna stoppa oss genom att tex dra igång en gränskonflikt? Samma fråga kan appliceras på finland som nog får anses har ett mer utsatt läge, givet dess långa gräns mot barbarien. Vad tror ni andra? Och, skulle turkiet kunna/ vilja stoppa sveriges inträde pga korankravallerna?

Visst skulle han kunna starta en begränsad gränskonflikt med både Finland och Sverige för att försöka blockera ansökan. Det är därför de säkerhetsmässiga garantierna från USA och UK under ansökningsprocessen är viktiga att fastställa.

Erdogan vågar nog inte obstruera when push comes to shove.

Men vi går med, till och med Anders Lindberg tycker det nu...

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-ga-med-i-nato
Citera
2022-04-21, 06:28
  #2546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Visst skulle han kunna starta en begränsad gränskonflikt med både Finland och Sverige för att försöka blockera ansökan. Det är därför de säkerhetsmässiga garantierna från USA och UK under ansökningsprocessen är viktiga att fastställa.

Erdogan vågar nog inte obstruera when push comes to shove.

Men vi går med, till och med Anders Lindberg tycker det nu...

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-ga-med-i-nato

Om Anders Lindberg tycker som jag tycker så har nog början på slutet snart inträffat.
Han är min totala motsats i de flesta frågor. Han är en av de människor jag avskyr mest, han är ett pucko och har totalt fel världssyn.
Citera
2022-04-21, 06:42
  #2547
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Fattar inte alls vad du menar med ditt inlägg, men gällande Ukraina så är de inte medlemmar i NATO, hade de varit det hade de fått mer hjälp än idag. Visst, ingen skickar militär dit, men väldigt många länder inklusive Sverige, USA, Norge, England, Tyskland och flera andra skickar massor av hjälp trots att det inte är ett NATO land.

USA skulle nyss skicka 200 stridsvagnar bland annat. Det är inte billigt och de behöver inte göra det, men folk och länder vill hjälpa till.

Ukraina hade inte klarat sig så bra som de gör om inte så många länder hade skickat hjälp i form av olika vapen. Allt från Sveriges handhållna missiler till USA's tanks samt nåt land som skickat stridsflyg. Var det USA också kanske. Minns inte...


Jag hade dock gärna sett att NATO gick in med militär och på riktigt hjälpte Ukraina trots att de inte är medlemmar, men det är väl ingen som vill ta den risken.
Jag håller med, det hade varit det bästa resultatet men som sagt, osannolikt.
Citera
2022-04-21, 06:44
  #2548
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Om Anders Lindberg tycker som jag tycker så har nog början på slutet snart inträffat.
Han är min totala motsats i de flesta frågor. Han är en av de människor jag avskyr mest, han är ett pucko och har totalt fel världssyn.
Jag tänker precis likadant. Det är ganska skrämmande när man kommer på sig själv att vara överrens med Uber-puckot Anders Lindberg. Då vet man att världen är upp och ner på riktigt.
Citera
2022-04-21, 06:51
  #2549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Ja. Jag menar, fy fan. Corona-hanteringen - utförd av politiker. NATO-anslutning - ska utföras av politiker. I bakgrunden mäktiga familjer som Wallenberg och Bonnier. Inte en enda politiker säger ifrån. Alla gör likadant som vanligt. Man döljer det inte ens, ingen "opposition" som säger ifrån annat än möjligen ett AFS eller ibland ett V. Så att enskilda som faktiskt säger ifrån och visar lite stake, det är de som ska smutskastas som konstiga.

Sverige, där det är konformt. Ja Sverige, där allt av det skälet går åt helvete.

Helt korrekt, detta jag läser nu symboliserar en riktig svensk nationalist som älskar sitt land, som ser igenom. Mycket som skrivs är för att påverka opinionen även om vi vet att den inte spelar roll. Även om majoriteten tycks vara emot till skillnad från vad fake info cirkulerar skulle det förvåna mig om Sverige inte i år går med nato, nu är det nedstigning och det märks tydligt. När sverige krigsplacerade för 2-3 år sedan anade en del oro. Snart är vi där med all hets kring beredskap. Vi kanske har dubbelt skydd som kan ryska om ryssen kommer och kan kamouflera.
Citera
2022-04-21, 07:15
  #2550
Medlem
Ördögs avatar
Novus: Majoritet av svenskarna vill se Natomedlemskap
https://www.svt.se/nyheter/novus-maj...natomedlemskap
För första gången är en majoritet av medborgarna för ett svenskt medlemskap i Nato, enligt en undersökning gjord av Novus. 51 procent vill att Sverige går med i försvarsalliansen.

För en dryg vecka sedan var 45 procent av svenskarna för ett Natomedlemskap, enligt senaste Novus-undersökningen. Nu har stödet klättrat över 50 procent för första gången.
Citera
2022-04-21, 07:36
  #2551
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Novus: Majoritet av svenskarna vill se Natomedlemskap
https://www.svt.se/nyheter/novus-maj...natomedlemskap
För första gången är en majoritet av medborgarna för ett svenskt medlemskap i Nato, enligt en undersökning gjord av Novus. 51 procent vill att Sverige går med i försvarsalliansen.

För en dryg vecka sedan var 45 procent av svenskarna för ett Natomedlemskap, enligt senaste Novus-undersökningen. Nu har stödet klättrat över 50 procent för första gången.
Det betyder att jag har haft rätt hela tiden, sen slutet på 60 talet.
Citera
2022-04-21, 07:36
  #2552
Avstängd
Skevsosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Majoritet av svenskarna vill se Natomedlemskap

Nämen se på fan. Låt massmedia hetsa för NATO-medlemskap. Vänta ett tag och fråga folket och du får det svar du vill ha. Eller menar du att ditt inlägg skänker någon sorts moralisk tyngd till din egen vilja att se Sverige helt i onödan bli NATO-medlem? '

Svenskarna är obildade idioter och tror att nu minsann är de trygga i USAs stora famn. Patetiskt, som vanligt.
Citera
2022-04-21, 07:41
  #2553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Novus: Majoritet av svenskarna vill se Natomedlemskap
https://www.svt.se/nyheter/novus-maj...natomedlemskap
För första gången är en majoritet av medborgarna för ett svenskt medlemskap i Nato, enligt en undersökning gjord av Novus. 51 procent vill att Sverige går med i försvarsalliansen.

För en dryg vecka sedan var 45 procent av svenskarna för ett Natomedlemskap, enligt senaste Novus-undersökningen. Nu har stödet klättrat över 50 procent för första gången.

Det viktiga är också att 24% säger Nej.

Det är alltså dubbelt så många som säger Ja som Nej.
Citera
2022-04-21, 07:56
  #2554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Nämen se på fan. Låt massmedia hetsa för NATO-medlemskap. Vänta ett tag och fråga folket och du får det svar du vill ha. Eller menar du att ditt inlägg skänker någon sorts moralisk tyngd till din egen vilja att se Sverige helt i onödan bli NATO-medlem? '

Svenskarna är obildade idioter och tror att nu minsann är de trygga i USAs stora famn. Patetiskt, som vanligt.
De flesta är väldigt kloka och välutbildade och har gjort valet att vila i Natos famn hellre än att leva på Putins nåd. Det är bara elever från Livets hårda skola som brukar föredra Putin och hans nationalism och hat mot homosexuella.

Av någon underlig anledning så skrämmer hbtq en del så mycket att de är beredda att ge upp sin demokrati för att slippa oroa sig för intrång i sitt anus. Men då har de nog inte så bra koll på vad ryska militärer sysslar med på sin lediga tid.
Citera
2022-04-21, 08:11
  #2555
Medlem
dummy1s avatar
Har man inte lärt sig till Ukraina-22 efter Covid-19 vilka övergående bedrägerier det är för att vi ska lämna över allt självbestämmande till globala totalitära krafter så är man helt dum i huvudet.

Sverige och Finland ska bilda en neutral försvarsallians. Punkt. Slut. Idioter.
Citera
2022-04-21, 08:12
  #2556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Ni är ena fegisar. Rädda för virus, klimatkris och Ryssland. Rädda för chefen, rädda för räntehöjningar. Det mest patetiska folk som finns. Så rädda att ni gärna byter bort frihet och välstånd till förtryck och fattigdom.

Så att även du kan leka Adolf Hitler. Din Hitler invaderade Ryssland och krossades som en liten hora. Nu är det din tur, din dryga idiot.

Hitler försökte invadera Sovjetunionen, Ryssland existerade inte då.
Nato har inte existerat samtidigt med Hitler.
Det är bra om man försöker hålla sig till lite fakta om man ska ge sig på att kalla andra för obildade idioter.

Att huka sig för Putin samtidigt som man håller händerna för anis för att man är rädd att bli rövknullad är inget tecken på mod.

Kolla om det finns någon OBS klass på Livets hårda skola, de kanske kan hjälpa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback