2022-04-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Detta var från februari. Inget kaos då:
https://twitter.com/HotLamotte/statu...32051644289037

Men han gjorde sig en del av de som skrek. Sedan skrek själv också. Ok om han privat tycker Paludan är en jävla idiot och säkert dessutom pedofil men som journalist ska han vara opartisk.

Ah ok, trodde detta gällde nu senast.

För mig får han gärna tycka, men inte demonstrera på arbetstid för mina pengar.
Citera
2022-04-19, 18:59
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Jag håller med. Men du måste förstå hur narrativet ser ut för att se hur logiskt detta är. De vill inte skapa en opinion MOT Paludan, utan en för, för att på så vis öka motsättningarna inom grupper i landet(söndra och härska) samt med tiden organiskt skapa liknande initiativ som med tiden kommer gå för långt så att behovet för hårdare reglering via lagar uppstår och då kommer accepteras av folket utan större svårigheter.

Nej, du är ute och cyklar här. Du tänker smart och jag förstår vart du vill komma men du har fel gällande detta.

Globalistmaffian (globalistjuden) vill endast skapa motsättningar inom den europeiska rasen. Vi är deras enda hot och därför gör de allt för att underminera oss.

Deras skräck är att européer vaknar upp och slår tillbaka mot allt de har kastat på oss

Massinvandring, HBTQ, feminism etc.
Citera
2022-04-19, 19:00
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Jag tänker inte hyckla.
Jag tycker att ett statligt medieorgan som pumpar ut propaganda dygnet runt är en bra tillgång för en stat.
Nu delar inte jag SVT:s värdegrund, men i mitt framtida vita Sverige kommer SVT att fylla en viktig funktion för att påminna de vita svenskarna om den skada vänsterpolitik, invandring och judekramande har kostat oss de senaste 70 åren.
Citera
2022-04-19, 19:00
Medlem
fluff995s avatar
De kan inte ens ange namnet på sin reporter. Bara det är allt annat än förtroendeingivande i mina ögon. Tyder dessutom på att de tänker ta tillbaka personen så fort som möjligt. Internutredningen är bara ett spel för gallerierna.

Om namnpublicering eventuellt skulle sabba personens karriär - tja, det är dennes problem. Han får stå för sina handlingar, framförallt om han tänkt sig jobba inom en bransch som (ofta) kräver opartiskhet.

Är det någon här på Flashback som vet vem personer är? Vi vet ju att det är någon på SVT Nyheter Väst, så det begränsar ju antalet vi har att välja på något.
Citera
2022-04-19, 19:02
Medlem
Det är väl bra. Det är redan problematiskt att vänstern, MP och liberalerna är så kraftigt överrepresenterade i journalistkåren, särskilt hos SR och SVT.
Det går ju inte riktigt att på ett realistiskt sätt styra det där i rekryteringen men när man väl är anställd bör det hållas jävligt hårt på att rapporteringen inte ger uttryck för journalistens egna politiska värderingar. Något som det självfallet slarvas med en hel del.
Citera
2022-04-19, 19:03
Medlem
Underbar kvinna som konfronterar honom! Eloge! Nån som vet vem hon är? Han lärde sig en läxa & skämdes som en riktig sossehund.
Citera
2022-04-19, 19:05
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick Bateman
Japp. Kul när man träffar andra som också ser genom spelet så enkelt. Kul att se att vi blir fler och fler.
Om vi blir tillräckligt många så vinner vi enkelt också. Och det roliga är att allt vi behöver göra för att vinna är att bli medvetna.

Vi kommer aldrig att bli tillräckligt många tyvärr. Det krävs en viss IQ samt ett intresse att gräva och ta reda på saker, en öppenhet för andra perspektiv helt enkelt, vilket de flesta saknar.

De som styr vet såklart detta, t.ex vet de att bara 10% har en IQ över 120. Nu vet inte jag vilken IQ som krävs, men detta förklarar varför bolshevikerna utrotade "the intelligentsia" i Ryssland det första de gjorde när de tog makten. De som visste sanningen måste bort, även om de inte förstår sanningen än så hade de en IQ som gör att de kan förstå den tillslut så de måste bort.

Vi verkar iallafall vara minst 20% just nu så det krävs nog en lägre IQ än 120 vilket är skönt.

Paludans IQ skulle vara intressant att veta, men den är antagligen inte särskilt hög.
Citera
2022-04-19, 19:07
Medlem
Så roligt att man kan det här forumet utantill...

Redan när jag läste rubriken VISSTE jag att majoriteten helt plötsligt hatar yttrandefrihet och anser att det är en bra grej att tysta folk med "fel åsikter".
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-04-19 kl. 19:09.
Citera
2022-04-19, 19:09
Medlem
Unobosss avatar
Förvånar mig inte att Lamotte är inblandad haha
Citera
2022-04-19, 19:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
De kan inte ens ange namnet på sin reporter. Bara det är allt annat än förtroendeingivande i mina ögon. Tyder dessutom på att de tänker ta tillbaka personen så fort som möjligt. Internutredningen är bara ett spel för gallerierna.

Om namnpublicering eventuellt skulle sabba personens karriär - tja, det är dennes problem. Han får stå för sina handlingar, framförallt om han tänkt sig jobba inom en bransch som (ofta) kräver opartiskhet.

Är det någon här på Flashback som vet vem personer är? Vi vet ju att det är någon på SVT Nyheter Väst, så det begränsar ju antalet vi har att välja på något.

Det har varit känt. Men japp konstigt att de inte namnger honom. Är ju som journalist en offentlig person.
https://se.linkedin.com/in/martin-grill-bb616b66
Citera
2022-04-19, 19:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Han borde förlorat jobbet givetvis men vi vet alla att SVT och SR är vänsterns lakejer!
Det där var ju jättekorkat skrivet. Om SVT hade varit "vänsterns lakejer" så hade journalisten såklart fått jobba kvar med sitt journalistiska uppdrag. Nu har han istället hamnat på en avdelning där man inte sysslar med journalistik (fan vet var, men arkivet kanske) och gissningsvis har den placeringen gjorts för att han ska säga upp sig.
Citera
2022-04-19, 19:14
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
mod: det finns ju redan en tråd om detta...

(FB) SVTs reporter skriker "åk hem, din jävla idiot" under bevakning av demonstration

Den tråden handlar primärt om att journalisten sagt ordet Idiot. Denna tråd verkar handla primärt om att SVT gett honom sparken kring detta. Kanske kan denna skillnad göra att denna tråd berättigas, tycker du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in