Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Nej, han har sagt allt det jag sa, och mycket mer därtill. Det enda som du inte kan hitta på hans kanal längre är videon då han påstod att det var Ukraina som utfört massakern på sitt eget folk i Bucha, för den plockade Youtube ner, men den finns säkert arkiverad någonstans.
Nej. Det stämmer inte. Han har haft massvis med chanser att lämna landet. Han var i Kiev på ett hotell när kriget bröt ut, men blev utkastad för att han betedde sig som en idiot och ställde till scener där han vrålade "system pigs" åt folk. Vad gör han sen? Beger sig närmare till fronten i Kharkiv som en idiot. När han väl kommer dit har han haft över en månad på sig att dra.
Hans familj skiter han fullständigt i.
Två helt skilda saker. Dessa journalister dokumenterar kriget på marken. Gonzalo sitter i sitt rum och snackar in i en kamera. Vad hade varit skillnaden om han gjort det i Polen istället? Ingen alls.
Varför ska jag tycka synd om honom? Han har satt sig i den här situationen själv. Allt han behövde göra var att sätta sig på ett tåg till Polen och sen fortsätta sitt skitsnack där.
Du, likt det andra rysstrollet, missar hela poängen. Om vi vänder på det, om Ryssland blir invaderat och städer bombas sönder och samman likt i Ukraina, hade du då tyckt det är en smart idé att sitta i Ryssland som en utlänning och säga att Putin är narkoman, att ryssar och regimen är grisar, att bomberna som dödar ryska familjer är till för att befria dom och att ryssarna iscensätter en massaker på sina egna? Är det en smart idé, ja eller nej?
Gonzalo har nämligen sagt allt detta om Ukraina och ukrainare och mycket mer därtill, så förklara för mig varför jag ska tycka synd om honom? Idioten får skylla sig själv precis på samma sätt som du får skylla dig själv om du leker med elden och bränner dig.
Sen är det helt sanslöst roligt att det bästa ni rysstroll kan få fram är en dating coach och MGTOW-grifter med en lång historia av dokumenterade lögner bakom sig. Vilken imbecill framhäver en dating coach som någon sorts expert på det här kriget?
Att du erkänner att han är kapabel till att fejka sitt försvinnande är dessutom intressant. Du erkänner ju här att han inte är att lita på, saknar integritet och gillar uppmärksamhet. Du skyller på att det är för att han är amerikan: det stämmer inte. Det beror på att han var en känd grifter långt innan kriget bröt ut som gör honom kapabel till det.
Du får tycka som du vill. Han var en intressant person och naturligtvis är vi alla rysstroll då vi inte försvarar ultranationalister, nazister och deras mördande och tortyr.
Han åkte tillbaka till sin lägenhet i Kharkiv. Dit kommer senare män och han blev varnad av sina ukrainska grannar och lyckades fly en gång (visst doftar det gestapo här). Han hade det svårt att ta sig ut senare eftersom han inte hade ett ukrainskt pass som sin fru och var redan sökt.
Vad som hände på hotellet i Kiev vet tydligen du mer om. Vad jag vet är att han skulle möta andra utlänningar för en trevlig middag och samtal. Där dök det upp en man som troligen hade kopplingar till amerikansk säkerhetstjänst, Gonzalo frågade honom vem han verkligen var, rak som han var, och blev sen utkastad från hotellet (och han blev arg över det).
Vi har journalister i Ryssland nu och Ryssland är i krig där Ukraina även bombar ryska städer numera. Ska vi säga åt dom att skylla sig själv och lämna dom åt sit öde om ryssarna plockar in dom för lite tortyr?
Vad man väljer att gör här i livet och vilka risker man är villiga att ta betyder inte att man måste skylla sig själv och bli mördad för det.
Nej, det är en dum idé att göra som Gonzalo Lira i dagens Ukriana och framför allt Kharkiv där Azovnassarna hade ett starkt fäste. Han är ju uppvuxen i USA och förstod nog inte vidden av det sjuka i Ukraina förrän han blev fast i Kharkiv. Inte ens i Chile under militärdiktaturen upplevde han ett sådant hot berättade han.
Lite intressant att Azovnassarna är i alla dessa störrer städer i stora mängder där det finns många pro-ryssar och väljer att slåss där bland civila som sköldar. Dom ser till att antigen attackerar inte ryssen eller så läggs staden i ruiner av dom båda. Man kan se det som den brända jordens taktik och i varenda stad dödar dom massor av ukrainska pro-ryssar. Det går inte längre att prata eller tänka bort dessa Azovnassars krigsbrott. Jag vet, Ryssarna har sin egna krigsbrott att ta hand om.
Naturligtvis blir alla med annan åsikt än maktens betraktade som rysstroll, konspirationsteoretiker, antivaxare etc och blir karaktärsdödade, det ingår i deras metoder. Dom har också villiga medlöpare som ser till att folket håller sig på mattan och i raka led. Sen vad sanningen är bakom Gonzalo Lira eller tex. Hunter Biden (gissa vad han gjorde på Kievs speciella nattklubbar) är betyder inte att det är ok att mörda dom.
Jag litar inte på någon, inte Gonzalo Lira heller. Jag försöker också förhålla mig till propaganda och sålla väl i bådas sidors historia. Det visar sig ofta att ryssarna ljuger betydligt mindre än Kiev-regimen.