Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-18, 08:13
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Har du några belägg för att de två kryssarna befinner sig i Svarta Havet? De senaste uppgifter jag har sett angav att fartygen befann sig i Medelhavet februari, inte Svarta Havet, och inte har passerat Bosporen.

Står på wikipedia med länkar. Vill du att jag ska länka eller orkar du kolla upp det själv.
Citera
2022-04-18, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Tydligen ligger de två kvarvarande Slava-kryssarna, Marshal Ustinov och Varyag i Svarta havet sedan februari, efter att de legat i Medelhavet, efter många sortier på världens hav. Ryssarna behöver ju bara göra ett av dem till ny kommandocentral. Jag har svårt att se att klantighet sänker en till kryssare. Inte nu iallafall.

De ligger inte i Svarta havet.
Citera
2022-04-18, 08:18
Medlem
vri

Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vad är deras hemma hamn? Svarta havet är stängt för annan att hemvändande fartyg

Om det stämmer att de två Ryska kryssarna har lämnar meddelhavet, så betyder det också att Ryssland har övergett bevakningen av «Harry S Truman Carrier Strike Group» som bland annat består av 20 skepp med Hangarfartyget Truman och minst 12 stk sk anti air missile destroyers av högre kvalitet än de Ryska «Slava» klassen.

När man ser på det förstår man hur underlägsna ryssen är också på havet.

Skall också nämnas att Frankrike har hangarfartyg FS Charles de Gaulle och Italien Cavour i samma område.
Senast redigerad av abracadabra1619 2022-04-18 kl. 08:27.
Citera
2022-04-18, 08:19
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Står på wikipedia med länkar. Vill du att jag ska länka eller orkar du kolla upp det själv.

Det står inte alls ”på wikipedia med länkar”. Där står det att de två kryssarna är stationerade i Medelhavet, inte Svarta Havet, vilket också stöds av andra källor från februari, t.ex. när fartygen haft på sina transpondrar.

Så här står det i Wikipediaartikeln om Marshall Ustinov.

” In February 2022, the cruiser deployed to the Mediterranean and linked-up with her sister ship, Varyag deploying to the Mediterranean from the Pacific.”

Så återigen, vilka källor har du?
Citera
2022-04-18, 08:20
Medlem
Citat:

Jag copy pasted från wiki och de ligger i Medelhavet.
Citera
2022-04-18, 08:25
Medlem
I-van-Toers avatar
Russian cruiser Marshal Ustinov
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_cruiser_Marshal_Ustinov

Citat:
In February 2022, the cruiser deployed to the Mediterranean and linked-up with her sister ship, Varyag deploying to the Mediterranean from the Pacific.

Båda är i Svarta havet eftersom turkarna har öppnat upp sin fitta i Bosporen som en hora. Detta har Putin tagit hand om under Syrien-konflikten.

I vilket fall som helst så har ingenting förändrats förutom att Azov-bataljonen är jordgubbar denna vecka. Äntligen försvinner skiten från jordens yta.
Citera
2022-04-18, 08:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jatack, jag vill att du länkar.
Citera
2022-04-18, 08:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Båda är i Svarta havet eftersom turkarna har öppnat upp sin fitta i Bosporen som en hora. Detta har Putin tagit hand om under Syrien-konflikten.

I vilket fall som helst så har ingenting förändrats förutom att Azov-bataljonen är jordgubbar denna vecka. Äntligen försvinner skiten från jordens yta.

Ahaa, hahaha, du tror att the Mediterranean Sea är Svarta havet. Lol
Citera
2022-04-18, 08:34
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:

Turkiet har stängt Bosporen för ryska örlogsfartyg, i enlighet med Montreuxkonventionen. Inga ryska fartyg kommer in med mindre än att de hade hemmahamn i Svarta Havet när kriget utbröt.

Det framstår således som tämligen tydligt att fittan i denna tråd inte är Turkiet utan du. Vad skall man annars kalla någon som ljuger vanemässigt?
Citera
2022-04-18, 08:35
Medlem
Citat:

Båda är i Medelhavet din åsna och Bosporen är stängd för ryska krigsfartyg.
Citera
2022-04-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Båda är i Medelhavet din åsna och Bosporen är stängd för ryska krigsfartyg.
Är det Monaco och det ljuva kvällslivet som hägrar?
Citera
2022-04-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är det Monaco och det ljuva kvällslivet som hägrar?

Japp Man är nog inte så sugen på plötsliga små bränder i Svarta havet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in