Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-17, 07:06
  #1
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Skottskadad man hittad utomhus

En skottskadad man hittades utomhus i Sandviken på lördagskvällen.

Mannen, som är i 30-årsåldern, var skjuten i benet och fördes till sjukhus med ambulans. Han var vaken och talbar.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...mhus.TUsAEAs0L

Vad vet man mer om händelsen?
Citera
2022-04-17, 07:49
  #2
Medlem
Greta06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
https://live.aftonbladet.se/supernyt...mhus.TUsAEAs0L

Vad vet man mer om händelsen?


Mycke bandidos och chicanos i Sandviken så det har säkerligen med dom att göra
Citera
2022-04-17, 08:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greta06
Mycke bandidos och chicanos i Sandviken så det har säkerligen med dom att göra

XTeam/BMC är väl knappt existerande i Sandviken längre? Kan det inte ha något med tidigare skjutningar som skett? Kanske nån koppling till Al*n som blev skjuten förra året eller kanske skjutningen i Forsbacka ? Eller kanske mordet på B@ran?

Eller kanske nån koppling till mordförsöket den 27/1?
__________________
Senast redigerad av User1945 2022-04-17 kl. 08:12.
Citera
2022-04-17, 08:29
  #4
Medlem
Greta06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
XTeam/BMC är väl knappt existerande i Sandviken längre? Kan det inte ha något med tidigare skjutningar som skett? Kanske nån koppling till Al*n som blev skjuten förra året eller kanske skjutningen i Forsbacka ? Eller kanske mordet på B@ran?

Eller kanske nån koppling till mordförsöket den 27/1?


Dom finns i Sandviken fortfarande och härjar lite överallt vad jag vet


Om de finns koppling till forsbacka skjutningen så är den kopplingen förmodligen till döds skjutningen i gävle
Citera
2022-04-17, 09:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greta06
Dom finns i Sandviken fortfarande och härjar lite överallt vad jag vet


Om de finns koppling till forsbacka skjutningen så är den kopplingen förmodligen till döds skjutningen i gävle

Okej trodde dom flyttat till Karlstad klubben.

Ja men de är nog onödigt av oss att spekulera i olika kopplingar tills vi vet vem BO är eller GM. I dagens samhälle kan det lika gärna handla om att någon kollat snett på någon annan.

Personen som blev skjuten i Hofors blev väl också skjuten i benet? Kan de vara hämd?
__________________
Senast redigerad av User1945 2022-04-17 kl. 09:14.
Citera
2022-04-17, 17:29
  #6
Medlem
GamleJans avatar
Hörde en tjej prata i telefon idag på ett café i Sandviken där jag var på besök, och jag uppfattade att nån D*vid blivit misshandlad och låg på sjukhuset, mer än så hade hon inte hört. Kan det höra ihop tro?

X-team är väl rätt osynliga numera i Sandviken. Dom sitter inne, har flyttat, har blivit misshandlade osv så det känns som att dom flyger lågt. Ingen av mina gamla gubbar som fortfarande bor där har sett eller hört nåt från dom på länge.

* = a
Citera
2022-04-17, 17:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Hörde en tjej prata i telefon idag på ett café i Sandviken där jag var på besök, och jag uppfattade att nån D*vid blivit misshandlad och låg på sjukhuset, mer än så hade hon inte hört. Kan det höra ihop tro?

X-team är väl rätt osynliga numera i Sandviken. Dom sitter inne, har flyttat, har blivit misshandlade osv så det känns som att dom flyger lågt. Ingen av mina gamla gubbar som fortfarande bor där har sett eller hört nåt från dom på länge.

* = a

Finns väl en D*vid rådb*rg som är nån hangaround/groupie till xTeam, kan det vara han?
Citera
2022-04-17, 18:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Finns väl en D*vid rådb*rg som är nån hangaround/groupie till xTeam, kan det vara han?


Ja det stämmer. Det är D*vid Rådb*rg som blivit skjuten.
Citera
2022-04-17, 19:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dummajavel
Ja det stämmer. Det är D*vid Rådb*rg som blivit skjuten.

Vet du varför ? Har stött på han några gånger och fått en ganska pundig bild av han, rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2022-04-17, 20:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Vet du varför ? Har stött på han några gånger och fått en ganska pundig bild av han, rätta mig gärna om jag har fel.

Väldigt pundig, riktigt laddtorsk och super konstant. Mytoman är han också, finns ingenting den där människan inte ljuger om.
Citera
2022-04-17, 20:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dummajavel
Väldigt pundig, riktigt laddtorsk och super konstant. Mytoman är han också, finns ingenting den där människan inte ljuger om.

Okej då hade jag rätt känsla av hur han är, har du någon aning om varför man skulle skjuta honom i benet? Har han retat upp klubben kanske ?
Citera
2022-04-17, 20:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Okej då hade jag rätt känsla av hur han är, har du någon aning om varför man skulle skjuta honom i benet? Har han retat upp klubben kanske ?

Gissningsvis kopplat till Hofors skjutningen och grabbarna inte betalat skulden som ska regleras.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback