Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-16, 19:07
Bannlyst
Vi har gemensamma fiender det är därför. Lite svårt att ställa sig på fiendens sida när de själva rövknullar oss och stjäl våra skattemedel.
Citera
2022-04-16, 19:10
Avslutat konto
Den ukrainska regeringen är genomjudisk och korrupt.
Tycker kriget är hemskt och onödigt men det är inte vårt problem.
Vi i Norden har stora problem med främmande folkgrupper och förrädare i regering exempelvis.

Vad har Ukraina nånsin gjort för Sverige?
Senast redigerad av Hinku 2022-04-16 kl. 19:13.
Citera
2022-04-16, 19:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Därför att de egentligen inte är patrioter. De är bara cyniska bittra vuxenbebisar som vill hålla på de som framstår som motpolen till den västvärld de lärt sig själva skylla ifrån sina egna misslyckanden i livet på.
Precis så tror jag också att det är. Det behöver inte vara svårare än så. Man ser dessa vuxenbebisar varje dag när man är ute och rör sig i samhället och det är lätt att känna igen dem. På motorvägen, I fikarummet på arbetsplatsen, i kön på till Liseberg. Lite smått aggressiva vilket känns igen på deras post-beteende.
Citera
2022-04-16, 19:26
Medlem
E-Mac.s avatar
TS, Putin har mig veterligen bara sagt att de skall anfall med kärnvapen vid ett svenskt Natomedlemskap. Fast skicka gärna ny info om jag har förstått det hela fel.

Jag är extremt mycket emot den globala elit som infiltrat det politiska etablissemanget, samt media och kultureliten här i västvärlden.
Putin kan vara en motståndare mot denna skurkelit, men jag gillar inte det han gör i Ukraina kan jag säga. Sedan om det endast är Putins fel att civila skadas i detta vedervärdiga krig, det tror jag inte på. Det finns falanger i Ukraina som är tokiga.

Många i Sverige är emot NATO, bland annat eftersom goda skäl finns till misstanke om att dem vill oss inte väl i framtiden. Så förståelse finns för att Putin inte vill ha grannskap med NATO.
Senast redigerad av E-Mac. 2022-04-16 kl. 19:32.
Citera
2022-04-16, 19:36
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
För att de helt enkelt är korkade. Det finns en samling lågbegåvade "svärjisar" och alkade nazister som önskar att vi blir invaderade av ryssen för då blir det så bra.

Dessutom har jag noterat att en av forumets rabiata antirasister har svalt ryssarnas narrativ om ukrainska nazister och hejar på Putin av den anledningen.

Det är fascinerande och skrämmande att se begåvningsutmanade lågliv på varsin sida den vanliga pajkastningen förenas under rysk flagg.
Citera
2022-04-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykologistudent
Detta inlägg bygger på observationer i sociala medier.

Hur kommer det sig att så överraskande många påstådda nationalister, patrioter, Sverigevänner osv har tagit Rysslands sida i den här konflikten?

Dessa grupper av människor påstår sig värna om det västerländska och Sveriges bästa, men ändå väljer de att ställa sig bakom det österländska Ryssland som under de senaste decennierna haft som främsta mål att destabilisera västvärlden och våra demokratier.

Inte ens när Putin hotade att attackera Sverige med kärnvapen ändrade de åsikt om hans storhet.

FOTNOT: Naturligtvis har den stora majoriteten av svenska nationalister ställt sig bakom Ukraina och emot ryska statens hot emot västvärlden, men antalet Putin-supporters bland de som påstår sig värna om Sverige har varit mycket högre än man kunnat ana i en sån här situation.
Är väl mer dom mest extrema nationalisterna som söker sig en sorts värdegrund att stå på. Men Putins Ryssland verkar ju även locka extremister av alla de slag så din hypotes stämmer säkert delvis då Putins fanclub verkar innehålla hela spektrumet av extremer från tvättäkta gammelkommunister till fjuniga nynazister, alltså dom som oftast inte klarar av att infoga sig i det vanliga samhället.
Men det är ju ändå små grupperingar som ändå inte har någon påverkan på vårt demokratiska samhälle. Så gillar dom sjunga Putins lov i stället för Sveriges så får dom väl göra det, vem bryr sig.
Citera
2022-04-16, 19:42
Medlem
Varför skulle en nationalist försvara en socialdemokratisk stat?
Citera
2022-04-16, 19:58
Medlem
Det är för mig totalt obegripligt varför svenskar som tröttnat på vänstern, feminismen, genus, HBTQ, nyliberalism, asylinvandring, islam odlar en positiv bild av Putin och Ryssland.
Möjligtvis är jag blind eller korkad men det är i alla fall för mig logiskt att även Putin och det ryska samhällssystemet ska fogas till listan ovan.
(Till listan fogar jag givetvis även nazism, fascism och kommunism är bäst att tillägga).
Citera
2022-04-16, 20:00
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykologistudent
Detta inlägg bygger på observationer i sociala medier.

Hur kommer det sig att så överraskande många påstådda nationalister, patrioter, Sverigevänner osv har tagit Rysslands sida i den här konflikten?

Dessa grupper av människor påstår sig värna om det västerländska och Sveriges bästa, men ändå väljer de att ställa sig bakom det österländska Ryssland som under de senaste decennierna haft som främsta mål att destabilisera västvärlden och våra demokratier.

Inte ens när Putin hotade att attackera Sverige med kärnvapen ändrade de åsikt om hans storhet.

FOTNOT: Naturligtvis har den stora majoriteten av svenska nationalister ställt sig bakom Ukraina och emot ryska statens hot emot västvärlden, men antalet Putin-supporters bland de som påstår sig värna om Sverige har varit mycket högre än man kunnat ana i en sån här situation.
Jag ser inte att de är speciellt många?
Snarare väldigt få, en samling tokar och trasiga människor.
Ohjälpligt fast i en störd tankevärld likt en missbrukare fast i sin drog eller en religiös fanatiker som fastnat i teser.
Citera
2022-04-16, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Det är för mig totalt obegripligt varför svenskar som tröttnat på vänstern, feminismen, genus, HBTQ, nyliberalism, asylinvandring, islam odlar en positiv bild av Putin och Ryssland.
Möjligtvis är jag blind eller korkad men det är i alla fall för mig logiskt att även Putin och det ryska samhällssystemet ska fogas till listan ovan.
(Till listan fogar jag givetvis även nazism, fascism och kommunism är bäst att tillägga).

Eftersom Ryssland inte står för de värderingar som globalist-väst gör. Såklart. Då är det ju väldigt logiskt att de ställer sig på Rysslands sida som är emot globalist -väst.
Citera
2022-04-16, 20:46
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Räcker inte dina tio andra trådar? Luktar desperation… Svenska nationalister slåss väl dessutom för Ukraina i öst? Vet att många reste ner dit 2014?

Varför ljuger du?

Mycket har hänt sen 2014. natinalismen och nazismen var bra mycket mer utbredd men har sen dess tappat det mesta.
Citera
2022-04-16, 20:49
Avstängd
wwrs avatar
Sämsta trådstart jag har sett. T.o.m. MSM säger att de som åker till Ukraina och kämpar är nassar som kämpar för Ukraina.

Det fanns inga rysstroll i social medier. De bara försvarade Ryssland när globalist-väst drog den ena komplotten sämre än den andra mot Ryssland, typ Skripal, dopinghärvan, Navalny med Novichok i kalsongerna (bekräftat av Bellingcat), bloggaren på flyget i Belarus, konståkerskan i OS etc

De försvarar länder mot globala övergrepp, typ vad Ryssland självt nu begår. När Ryssland utplånar Ukraina är det inga som försvarar Ryssland. Möjligen går åsikterna isär om Zelenskys syften. Han är en EU-mupp. Men det ryska angreppet är fel.
Senast redigerad av wwr 2022-04-16 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in