Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-13, 17:09
  #1705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Så Putin kommer sitta med armarna i kors? Han har NATO-fobi. Kommer kosta Sverige dyrt, på vilket sätt vet jag inte.
Ingenting kommer hända, hans nästa mål är Baltikum sen om vi är med i Nato kan vi skicka trupper och förstärkningar.
Citera
2022-04-13, 17:12
  #1706
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Det är precis rätt tillfälle att gå med nu, svenska försvaret är Natoanpassad redan och politiskt kommer det aldrig komma ett bättre tillfälle.

27000 hushåll på västkusten använder rysk gas för att koka makaroner vi andra klarar oss utmärkt utan.
Vi har inga soldater. Ska nu hela vårt försvar byggas upp av ynglingar? I krigs tid. Blir det en stöt i Polen då ska vi dit. Dessutom tar ansökan några månader och Ryssland är redan aktiverade. Men som jag skrev tidigare, tonen bland folk kommer ändras när det flyger in missiler hit. Dom använde sina drönare flitigt precis innan invasionen så har bra koll på oss. Dom kan släppa bomber utan att döda. Våran infrastruktur är ganska försvarslös och vi har inget mer än lite piloter att komma med. Dessutom har dom Kaliningrad och kan komma med båtar som kan skjuta missiler. Ja vi får helt enkelt se för jag tror snöbollen är för tung för att stanna nu.
Sen gällande utan Ryssland nästa vinter syftar jag såklart mest på östblocket och Tysklands skenande inflation mestadels.
Citera
2022-04-13, 17:13
  #1707
Medlem
Sextiopluss avatar
Ryssarna verkar ha lite raketer kvar för finnarna.

https://youtu.be/K_4zdqLWPHU
Citera
2022-04-13, 17:13
  #1708
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vi har inga soldater. Ska nu hela vårt försvar byggas upp av ynglingar? I krigs tid. Blir det en stöt i Polen då ska vi dit. Dessutom tar ansökan några månader och Ryssland är redan aktiverade. Men som jag skrev tidigare, tonen bland folk kommer ändras när det flyger in missiler hit. Dom använde sina drönare flitigt precis innan invasionen så har bra koll på oss. Dom kan släppa bomber utan att döda. Våran infrastruktur är ganska försvarslös och vi har inget mer än lite piloter att komma med. Dessutom har dom Kaliningrad och kan komma med båtar som kan skjuta missiler. Ja vi får helt enkelt se för jag tror snöbollen är för tung för att stanna nu.
Storbritannien har lovat oss beskydd. Kanske vi skall utnyttja det under krisen och sedan hoppa av NATO-ansökan
Citera
2022-04-13, 17:14
  #1709
Medlem
Moderaterna med sin allians avskaffade den svenska värnplikten, helt sjukt. Nu vill dom hetsa fram ett NATO-medlemskap. Vilket pajas-parti.
Citera
2022-04-13, 17:15
  #1710
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Storbritannien har lovat oss beskydd. Kanske vi skall utnyttja det under krisen och sedan hoppa av NATO-ansökan
Kärnvapen paraply eller vad du skrev? Är du skev eller tror du UK släpper kärnvapen i Ryssland om dom attackerar oss? Idiot isf
Citera
2022-04-13, 17:18
  #1711
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Moderaterna med sin allians avskaffade den svenska värnplikten, helt sjukt. Nu vill dom hetsa fram ett NATO-medlemskap. Vilket pajas-parti.
Ja Ja Ja
Reinfeldt började på Bank of America, hans son blev gripen med massa kokain i Vasastan hemma hos pappa. (Det sovande folket)... Batra kallar bönder idioter. Stefan borg visar kuken och gifter sig med dragqueen listan är lång. Carl Bildts skum affärer osv. As hela bunten.
__________________
Senast redigerad av Unoboss 2022-04-13 kl. 17:20.
Citera
2022-04-13, 17:19
  #1712
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Kärnvapen paraply eller vad du skrev? Är du skev eller tror du UK släpper kärnvapen i Ryssland om dom attackerar oss? Idiot isf
Stoltenberg har talat om hur NATO:s kärnvapenparaply skall beskydda östeuropa. Ta det med honom

Det här är bara ett skådespel som slutar med NATO för oss. Kanske inga tunga uppdrag de första 10 åren, men sedan allt mer in i USA:s krigsmaskineri. Nästa terrorattack mot Sverige kan bli mer än 5 personer överkörda med lastbil.
Citera
2022-04-13, 17:20
  #1713
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Stoltenberg har talat om hur NATO:s kärnvapenparaply skall beskydda östeuropa. Ta det med honom

Det här är bara ett skådespel som slutar med NATO för oss. Kanske inga tunga uppdrag de första 10 åren, men sedan allt mer in i USA:s krigsmaskineri. Nästa terrorattack mot Sverige kan bli mer än 5 personer överkörda med lastbil.
Du behöver dra ut huvudet ur röven och reflektera lite.
Ha de
Citera
2022-04-13, 17:25
  #1714
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vi har inga soldater. Ska nu hela vårt försvar byggas upp av ynglingar? I krigs tid. Blir det en stöt i Polen då ska vi dit. Dessutom tar ansökan några månader och Ryssland är redan aktiverade. Men som jag skrev tidigare, tonen bland folk kommer ändras när det flyger in missiler hit. Dom använde sina drönare flitigt precis innan invasionen så har bra koll på oss. Dom kan släppa bomber utan att döda. Våran infrastruktur är ganska försvarslös och vi har inget mer än lite piloter att komma med. Dessutom har dom Kaliningrad och kan komma med båtar som kan skjuta missiler. Ja vi får helt enkelt se för jag tror snöbollen är för tung för att stanna nu.
Sen gällande utan Ryssland nästa vinter syftar jag såklart mest på östblocket och Tysklands skenande inflation mestadels.

Hur skulle ryssarna komma hit. Genom finska viken eller kaliningrad. I båda fallen handlar det om att invadera med sjöstridskrafter något som torde vara enkelt att bekämpa för Nato eller menar du att invasionen ska ske med luftlandsättning. Torde även det var en munsbit för Nato. Ryssarna klarar ju inte ens av att köra in bilar på väg när man invaderar.
Citera
2022-04-13, 17:34
  #1715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vi har inga soldater. Ska nu hela vårt försvar byggas upp av ynglingar? I krigs tid. Blir det en stöt i Polen då ska vi dit. Dessutom tar ansökan några månader och Ryssland är redan aktiverade. Men som jag skrev tidigare, tonen bland folk kommer ändras när det flyger in missiler hit. Dom använde sina drönare flitigt precis innan invasionen så har bra koll på oss. Dom kan släppa bomber utan att döda. Våran infrastruktur är ganska försvarslös och vi har inget mer än lite piloter att komma med. Dessutom har dom Kaliningrad och kan komma med båtar som kan skjuta missiler. Ja vi får helt enkelt se för jag tror snöbollen är för tung för att stanna nu.
Sen gällande utan Ryssland nästa vinter syftar jag såklart mest på östblocket och Tysklands skenande inflation mestadels.
Låt dem skjuta missiler och visa sitt sanna ansikte. Lögnerna och propagandan kommer bli tydliga.
Citera
2022-04-13, 17:41
  #1716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Turkiet är med i NATO så ditt argument faller platt bara där
Turkiet är bara ett problem för NATO och Europa..
Hade Erdogan fått bestämma hade de inte varit med i NATO.

Det enda den fittan sysslar med är att hota Europa med flyktingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback