Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-12, 16:34
  #1
Medlem
Strax före kl. 03 natten mot tisdag besköts en lägenhet på Götgatan i Hässleholm. Personer befann sig i lägenheten, men klarade sig utan skador. Polisen rubricerar det inträffade som mordförsök. Det finns inga uppgifter om misstänkta/gripna.

Länk: https://polisen.se/aktuellt/handelse...att-skane-lan/

Det ligger förstås nära till att misstänka kopplingar till liknande dåd som skett på sista tiden i Hässleholm, t.ex. de som diskuteras i dessa trådar:

(FB) Hässleholm Lägenheten beskjuten, försök till mord 2022-04-06

(FB) Explosion i trapphus i centrala Hässleholm, 2022-04-05

Någon som vet mer? Vem/vilka bor i den beskjutna lägenheten? Tänkbara gärningspersoner och motiv?
Citera
2022-04-12, 16:43
  #2
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag blir lite förvånad. Har alltid sett Hässleholm som en lugn sovstad till Kristianstad.

Har kriminella gäng fått fäste där?
Citera
2022-04-12, 17:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Strax före kl. 03 natten mot tisdag besköts en lägenhet på Götgatan i Hässleholm. Personer befann sig i lägenheten, men klarade sig utan skador. Polisen rubricerar det inträffade som mordförsök. Det finns inga uppgifter om misstänkta/gripna.

Länk: https://polisen.se/aktuellt/handelse...att-skane-lan/

Det ligger förstås nära till att misstänka kopplingar till liknande dåd som skett på sista tiden i Hässleholm, t.ex. de som diskuteras i dessa trådar:

(FB) Hässleholm Lägenheten beskjuten, försök till mord 2022-04-06

(FB) Explosion i trapphus i centrala Hässleholm, 2022-04-05

Någon som vet mer? Vem/vilka bor i den beskjutna lägenheten? Tänkbara gärningspersoner och motiv?


Säkert riktat mot någon släkt/familj som är kopplade till någon från Malmö som är i ”krig”.
Citera
2022-04-13, 12:11
  #4
Medlem
Gissar att målet för skottlossningen, förutsatt att det var rätt lägenhet som besköts, är någon i familjen Aldr*ubi. Förmodligen från Syrien. Finns en son i 20års åldern. Detta genom att pussla ihop intervjuer från lokalblaskan. Kan vara fel men hittar inte så många andra tänkbara mål på adressen

Detta är helt fel generation för mig så har ingen aning om historien bakom. Tvärs över vägen ligger viaduktgatan med en välkänd zigenarfamilj enda sedan jag själv var ung. Sönerna och familjen har beskjutits tidigare. Vet ej hurvida detta är en och samma konflikt men jag gissar på det
__________________
Senast redigerad av zrx 2022-04-13 kl. 12:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback