2022-04-11, 18:04
Medlem
perberts avatar
Jag och några vänner håller på gör en nyhetsapp för att kunna kommentera på alla nyheter vi aggregerar. Vad vore er högsta önskan i en sådan app? Vad ser ni generellt som de största problemen i dagens nyhetsrapportering?
Citera
2022-04-11, 18:07
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Tvådelad och kostnadsfri.
Med tvådelad menar jag att jag önskar de korta (hjärnförsrörande) inslagen likt senaste nytt på omni. Men även en annan del med längre och fördjupade artiklar som inte är länkar till andra sidor.
Citera
2022-04-11, 18:20
Medlem
Nyheter om vad. teknik, sport, falafelförsäljning, korruption inom politik, film/tvserier, konserter och festivaler i landet, vad...

Hm som svar på frågan, skulle jag nog blanda och ha mer variation än MSM. Men också ge andra sidan av myntet i vissa frågor. Podcast-rekommendationer, kanske random reklam om olika dokumentärer med länk, lite blandat underhållning och andra nyheter ..

Och hemmafix. Tidningar med hemmabyggd projekt har jag sett några gamla exemplar av, minns inte vad den hette typ "fixa det själv" vore bra allmänt snickeri, lagande och fixande osv.

Självförsörjning, skulle definitivt ha med nyheter och tips om odling och pusha det narrativet för ett självförsörjande på mat. Tänk om mat skulle växa mer överallt vad mycket tryggare och lättare att klara sig i ett land blir direkt.

Extrema sporter, alltid intressant. Och talanger inom olika saker.

Jag vet inte ens hur massmedia ser ut idag knappt, inte varit på Aftonbladet osv nästan något alls på säkert tio, femton år.

Skulle lagt in saker jag "kvalitetskollat" någorlunda själv, och då ryms inte så mycket. Hur mycket hinner man med.... Skulle mest blivit mma-podcasts och sådant på senaste isf. Ungefär som jag länkat i ufc-tråden i inför helgen som var
Citera
2022-04-11, 18:25
Medlem
perberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Tvådelad och kostnadsfri.
Med tvådelad menar jag att jag önskar de korta (hjärnförsrörande) inslagen likt senaste nytt på omni. Men även en annan del med längre och fördjupade artiklar som inte är länkar till andra sidor.
Tack för en intressant synpunkt! Vad avgör när du vill ha de olika alternativen?
Citera
2022-04-11, 18:30
Medlem
perberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Nyheter om vad. teknik, sport, falafelförsäljning, korruption inom politik, film/tvserier, konserter och festivaler i landet, vad...

Hm som svar på frågan, skulle jag nog blanda och ha mer variation än MSM. Men också ge andra sidan av myntet i vissa frågor. Podcast-rekommendationer, kanske random reklam om olika dokumentärer med länk, lite blandat underhållning och andra nyheter ..

Och hemmafix. Tidningar med hemmabyggd projekt har jag sett några gamla exemplar av, minns inte vad den hette typ "fixa det själv" vore bra allmänt snickeri, lagande och fixande osv.

Självförsörjning, skulle definitivt ha med nyheter och tips om odling och pusha det narrativet för ett självförsörjande på mat. Tänk om mat skulle växa mer överallt vad mycket tryggare och lättare att klara sig i ett land blir direkt.

Extrema sporter, alltid intressant. Och talanger inom olika saker.

Jag vet inte ens hur massmedia ser ut idag knappt, inte varit på Aftonbladet osv nästan något alls på säkert tio, femton år.

Skulle lagt in saker jag "kvalitetskollat" någorlunda själv, och då ryms inte så mycket. Hur mycket hinner man med.... Skulle mest blivit mma-podcasts och sådant på senaste isf. Ungefär som jag länkat i ufc-tråden i inför helgen som var

I vilken grad vill du att tjänsten skall anpassar flödet efter dina intressen? Vi tänker att de flesta kanske vill bli överraskad av lite nytt emellanåt också
Citera
2022-04-11, 18:47
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Nyheter som inte är vänster propaganda hade varit rart.
Citera
2022-04-11, 18:56
Medlem
perberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Nyheter som inte är vänster propaganda hade varit rart.

Vår tanke är att ha ett blandat flöde från många olika källor. Men vi har en funktion som lyfter upp de två populäraste kommentarerna från olika perspektiv till vara artikel. Tanken är att läsaren alltid skall bli ställd för en annan synvinkel än sin egen.
Det finns även en funktion för att ange om en artikel anses tvivelaktig och möjlighet att markera sin kommentar som motiv. Så appen kan varna vid ett visst gränsvärde och även hitta den mest gillade motiveringen.
Tror du det skulle hjälpa mot vinklade artiklar?
Citera
2022-04-11, 19:12
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perbert
Vår tanke är att ha ett blandat flöde från många olika källor. Men vi har en funktion som lyfter upp de två populäraste kommentarerna från olika perspektiv till vara artikel. Tanken är att läsaren alltid skall bli ställd för en annan synvinkel än sin egen.
Det finns även en funktion för att ange om en artikel anses tvivelaktig och möjlighet att markera sin kommentar som motiv. Så appen kan varna vid ett visst gränsvärde och även hitta den mest gillade motiveringen.
Tror du det skulle hjälpa mot vinklade artiklar?

Aha, det var bara jag som var trög och läste för snabbt.

Jag tycker det blir för mycket att läsa två sidor då jag redans känner mig överbombad av medier. Dessutom den ena sida känner jag redan men saknas en högersida i medier, typ medborgerlig samlings politik men i artiklar.

Best of luck/Peyoteman
Citera
2022-04-11, 19:14
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perbert
Tack för en intressant synpunkt! Vad avgör när du vill ha de olika alternativen?

Snabbscrollet vill jag ha snabba nyheter. typ kolla nyheterna på morgonen, lunch, efter jobbet. Toalettpauserna vill jag ha lite långläsning som jag kan grotta ned mig i
Citera
2022-04-11, 21:29
Medlem
Nyheter utan politisk vinkel åt något håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in