• 1
  • 2
2022-04-11, 16:44
Medlem
Knickzs avatar
Hur kommer det sig att dom har höjt priserna för inträde? Är det för att hålla borta invandrarna, jag förstår inte då det hindrar nog även vissa svenskar från att komma in på badhuset.

Hur ser det ut med ditt badhus, brukar du simma och åka vattenruschbanor? Till hur dyrt pris kostar det i er kommun?

Jag bor i GBG och då är det som enklast att åka till vattenpalatset i lerum, priset för inträde där kostar 130kr, det är dyrt tycker jag ändå.
Citera
2022-04-11, 17:00
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knickz
Hur kommer det sig att dom har höjt priserna för inträde? Är det för att hålla borta invandrarna, jag förstår inte då det hindrar nog även vissa svenskar från att komma in på badhuset.

Hur ser det ut med ditt badhus, brukar du simma och åka vattenruschbanor? Till hur dyrt pris kostar det i er kommun?

Jag bor i GBG och då är det som enklast att åka till vattenpalatset i lerum, priset för inträde där kostar 130kr, det är dyrt tycker jag ändå.

Hålla invandrarna borta ? Det är svenska skattebetalare som betalar inträdet.
Nu är jag lite för gammal för att leka i vattenpalats men det ser nog ut såhär i hela
Sverige där allt blir dyrare. Hemlöshet och fattigdom kommer öka väldigt kraftigt.
Fattigdom med svenska mått.
Citera
2022-04-11, 17:06
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hålla invandrarna borta ? Det är svenska skattebetalare som betalar inträdet.
Nu är jag lite för gammal för att leka i vattenpalats men det ser nog ut såhär i hela
Sverige där allt blir dyrare. Hemlöshet och fattigdom kommer öka väldigt kraftigt.
Fattigdom med svenska mått.

Finns det något badhus där du bor då? Vad kostar inträdet dit?
Citera
2022-04-11, 17:08
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Finns det något badhus där du bor då? Vad kostar inträdet dit?

50:-/ Barn
75:-/ vuxna..
Citera
2022-04-11, 17:12
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
50:-/ Barn
75:-/ vuxna..

Billigare än vattenpalatset, vilken kommun/stad bor du i om man får fråga?
Citera
2022-04-11, 17:14
Medlem
vadsadusadus avatar
I Lund ligger Äventyrsbadet på 135 kr för vuxna. Motionssimmet kostar 50 kr för vuxna. Har aldrig besökt det och har inga planer på att göra det.
Citera
2022-04-11, 17:20
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
I Lund ligger Äventyrsbadet på 135 kr för vuxna. Motionssimmet kostar 50 kr för vuxna. Har aldrig besökt det och har inga planer på att göra det.

Det är viktigt att motionera och simma, människan behöver det. Åtminstone några gånger om året, vatten är viktiga grejer att ha kroppen i.

Men du menar att du ändå aldrig simmat på ditt kommunala badhus?
Citera
2022-04-11, 17:24
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Det är viktigt att motionera och simma, människan behöver det. Åtminstone några gånger om året, vatten är viktiga grejer att ha kroppen i.

Men du menar att du ändå aldrig simmat på ditt kommunala badhus?

Motionera gör jag på annat vis och vatten ser jag inte något speciellt nyttigt med att befinna sig i. Tar hellre ett havsdopp i såfall. När jag gick i upp till nian simmade vi i badhuset (långt innan Äventyrsbadet var byggt) med skolan, men det var på skoltid och jag var aldrig där mer än så. Har inte varit där på 20 år nu.
Citera
2022-04-11, 17:25
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Motionera gör jag på annat vis och vatten ser jag inte något speciellt nyttigt med att befinna sig i. Tar hellre ett havsdopp i såfall. När jag gick i upp till nian simmade vi i badhuset (långt innan Äventyrsbadet var byggt) med skolan, men det var på skoltid och jag var aldrig där mer än så. Har inte varit där på 20 år nu.

Det glömde jag bort, att man på sommaren simmar i havet eller i sjön, håller med om att det är skönare än att doppa sig i badhuset.
Citera
2022-04-11, 17:32
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Det glömde jag bort, att man på sommaren simmar i havet eller i sjön, håller med om att det är skönare än att doppa sig i badhuset.

Havet är ett Äventyrsbad i sig!
Citera
2022-04-11, 17:41
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Havet är ett Äventyrsbad i sig!

Om det inte fanns blattar i Sverige, hade du kunnat tänka dig ett äventyrsbad ändå eller? Hur kommer det sig att du inte orkar?

Jag förstår att vattnet är renare i havet, men jag undrar.
Citera
2022-04-11, 17:50
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Om det inte fanns blattar i Sverige, hade du kunnat tänka dig ett äventyrsbad ändå eller? Hur kommer det sig att du inte orkar?

Jag förstår att vattnet är renare i havet, men jag undrar.

Låter nog lite tråkig nu, men jag är ändå 34 och ser inte nöje i samma saker som när man var yngre. Inte ens då lockade Äventyrsbad, på grund av att jag alltid hatat att vara i vatten. Vissa människor trivs i vatten och är bra på det, jag är snarare mest rädd för att drunkna (även om jag kan simma) och tycker det är obehagligt med vatten i ögonen, att inte bottna, att inte få luft osv. Känner att i vatten förlorar jag kontrollen liksom. Skulle aldrig betala för det liksom, när jag kan få samma känsla gratis på sommaren i havet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in