Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-10, 19:12
  #38665
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är nog inte helt lätt att hjälpa heller. Jag minns en pojke i mina söners skola som hade ett gravt självskadebeteende. Han brukade slå sig själv hårt i ansiktet, vilket hade gjort honom blind på ett öga. Han visste inte själv varför han gjorde det, och han hatade sitt liv. En dag var han inte längre kvar på skolan. Det är bland annat därför jag blir så upprörd och ilsken när folk som Greta™ påstår sig ha påhittade diagnoser. Det är ett hån mot dem med riktiga neuropsykiatriska problem.
Som tidigare har diskuterats finns det mycket att ifrågasätta i Gretas agenda. Den kan vara påhittad av reklammakare. Det kan man ifrågasätta. Det är inte att håna de som är sjuka. (Möjligen kan man säga att de som hittar på symtom hånar.)

Om hennes föräldrar har svultit henne är det dem man skall kritisera.

Hon blev ju frisk plötsligt utan att någon verkar ha reagerat.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-10 kl. 19:15.
2022-04-10, 19:38
  #38666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Som tidigare har diskuterats finns det mycket att ifrågasätta i Gretas agenda. Den kan vara påhittad av reklammakare. Det kan man ifrågasätta. Det är inte att håna de som är sjuka. (Möjligen kan man säga att de som hittar på symtom hånar.)

Om hennes föräldrar har svultit henne är det dem man skall kritisera.

Hon blev ju frisk plötsligt utan att någon verkar ha reagerat.

Så sant, det är säkert inte så lätt,dom gör säkert så gott dom kan
Ja jag känner också att det är himla rörigt och märkligt ang hennes diagnoser.
Att så snabbt bli frisk det förstår inte jag
2022-04-10, 19:50
  #38667
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Så sant, det är säkert inte så lätt,dom gör säkert så gott dom kan
Ja jag känner också att det är himla rörigt och märkligt ang hennes diagnoser.
Att så snabbt bli frisk det förstår inte jag
Ja. Det är ungarna man måste försvara. Ibland måste man göra det mot föräldrarna och omgivningen. Man skall ifrågasätta diagnosen, för att försvara ungen. I detta fall är ju föräldrarna artister och kan ha försökt "regissera" barnet. Men jag har bara läst tråden.

Jag kan inte heller förstå hur hon kommit igenom barnavårdscentraler, skolsköterskor etc med en så extremt annorlunda vikt och längdutveckling än systern. Jag tror som jag motiverat tidigare att hon svultits för att passa in i rollen som klimatprofet. Jag har ju inte träffat henne. Men det verkar det troligaste av det jag läst i tråden.
2022-04-10, 19:51
  #38668
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Så sant, det är säkert inte så lätt,dom gör säkert så gott dom kan
Ja jag känner också att det är himla rörigt och märkligt ang hennes diagnoser.
Att så snabbt bli frisk det förstår inte jag
Även om Greta verkar ha blivit betydligt bättre, tror jag att hon har en hel del problem kvar. Är rädd för att hon delvis har blivit skickligare på att dölja sina problem! Men hon kämpar säkert hårt för att bli bättre!
2022-04-10, 20:26
  #38669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Även om Greta verkar ha blivit betydligt bättre, tror jag att hon har en hel del problem kvar. Är rädd för att hon delvis har blivit skickligare på att dölja sina problem! Men hon kämpar säkert hårt för att bli bättre!

Ja det kan kanske vara så med
2022-04-10, 20:56
  #38670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Även om Greta verkar ha blivit betydligt bättre, tror jag att hon har en hel del problem kvar. Är rädd för att hon delvis har blivit skickligare på att dölja sina problem! Men hon kämpar säkert hårt för att bli bättre!
Det är ju ganska lätt att bli bättre från problem som man bara har låtsats ha!
2022-04-10, 21:09
  #38671
Avstängd
12hoppihagens avatar
Upp som en sol och ner som en pannkaka, känns som att hon tappat sin ”stjärnglans” och får kämpa bittert för att hålla sig aktuell, lite som en rappare som passerat 50 år.

Hon fäktade väl häromveckan med att påstå att staten bedrev övergrepp mot samer, men hon kommer antagligen flagna, och rysskriget har väl inte hjälpt hennes aktie, det i kombination med att hon är en outbildad fjortis som saknar grund för att uttala sig om kärnkraft m.m. Är farligt för miljöhotet som till viss del finns, Greta strejkar för miljön, men hennes inkompetens riskerar att urholka det hela, lite som när den långhåriga meteorologen för 15 år sedan påstod att vi i år skulle ha barmark och behöva ställa in Vasaloppet, dessa individer skadar miljörörelsen mer än dom hjälper när vanligt folk bara ser gapiga idioter som har fel…
2022-04-10, 21:19
  #38672
Medlem
Här på Flashback brukar man ju få cred när man har avslöjat något. Nu har jag som den förste i hela världen avslöjat att Greta™:s diagnos Aspergers syndrom är bluff. Så var är hyllningarna till mig? (Ja, jag är ute med håven.)
2022-04-10, 23:46
  #38673
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Här på Flashback brukar man ju få cred när man har avslöjat något. Nu har jag som den förste i hela världen avslöjat att Greta™:s diagnos Aspergers syndrom är bluff. Så var är hyllningarna till mig? (Ja, jag är ute med håven.)
Om Greta hade sagt autismspektrumstörning hade du haft betydligt svårare att angripa henne!
2022-04-11, 00:48
  #38674
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Här på Flashback brukar man ju få cred när man har avslöjat något. Nu har jag som den förste i hela världen avslöjat att Greta™:s diagnos Aspergers syndrom är bluff. Så var är hyllningarna till mig? (Ja, jag är ute med håven.)
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men jag tvivlar på att du är den enda som har varit inne på det. Pudelns kärna är ju att hon "blev frisk".
2022-04-11, 03:18
  #38675
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men jag tvivlar på att du är den enda som har varit inne på det. Pudelns kärna är ju att hon "blev frisk".
Tror jag ska stå: "Blev friskare".
2022-04-11, 08:05
  #38676
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men jag tvivlar på att du är den enda som har varit inne på det. Pudelns kärna är ju att hon "blev frisk".
Så det var ren fejk? Kvar är hennes dvärgväxt, orsakad av otillräckliga insatser och misskötsel från föräldrarna av Greta som liten.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback