Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-10, 15:19
  #38653
Medlem
Någon borde säga åt Svante att han skall uppdatera Greta™:s Facebook. Det finns inga nya inlägg sedan 31 mars. Dessutom står det att hon är 18 år (fel) och att hon har Asbergers (fel). Inspiratoeren som säger sig vara rådgivare till Greta™ kanske kan uppmärksamma henne på den felaktiga informationen?
2022-04-10, 16:16
  #38654
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Någon borde säga åt Svante att han skall uppdatera Greta™:s Facebook. Det finns inga nya inlägg sedan 31 mars. Dessutom står det att hon är 18 år (fel) och att hon har Asbergers (fel). Inspiratoeren som säger sig vara rådgivare till Greta™ kanske kan uppmärksamma henne på den felaktiga informationen?
Mycket uppenbart att det är pappan som håller ihop hela familjen. Kan inte vara lätt att sköta hennes Facebook åt Greta om hon har fullt upp med att tänka på den el som går åt till att ladda hennes prylar.

Lösningen för Greta och hennes lika tänkande hade varit att leva likt Amish fast med klimatfrågan som religion. En egen ekologisk och självförsörjande by där de kan visa och experimentera fram ett nytt samhälle och sjunga om klimatkampens framtid.
2022-04-10, 16:21
  #38655
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Någon borde säga åt Svante att han skall uppdatera Greta™:s Facebook. Det finns inga nya inlägg sedan 31 mars. Dessutom står det att hon är 18 år (fel) och att hon har Asbergers (fel). Inspiratoeren som säger sig vara rådgivare till Greta™ kanske kan uppmärksamma henne på den felaktiga informationen?
Det står på Gretas twitter också att hon är ”born at 375 ppm”.
2022-04-10, 17:41
  #38656
Avstängd
Greta spelade en mycket viktig roll när F4F startades, men hon spelade inte alls den enda rollen i starten!

Utan mycket viktig och verkligt värdefull hjälp från andra hade starten antingen blivit mycket trögare och svårare, eller rentav inte lyckats alls! Som sagt, Schoolstrike för Climate startade Greta ensam på egen hand, däremot startade hon inte alls ensam Fridays for future väldigt kort därefter!

Det var dock vuxna som jag själv som hjälpte till då, och detta är väldigt känsligt för vissa av de radikala unga i F4F. De vill inte erkänna, att även vuxna aktivister drog igång F4F. Därför är det idag föga troligt med några korrigeringar! Greta vill undvika för mycket bråk i F4F! Eftersom jag numera är förtroendevald även inom F4F, måste jag dock iaktta viss försiktighet i vad jag anger. Sedan vill jag aktivt stödja henne, EJ göra henne arg och sur!

Vad gäller de mycket stora skillnaderna i Gretas dans på Mynttorget första året och på klimatgalan några år senare finns en annan möjlig, men på intet sätt bevisad medicinsk anledning. Den är i så fall verkligt tragisk.

Svår långvarig svält kan ge upphov till nervskador, både polyneuropati, hjärtrytmstörningar och epilepsi! Polyneuropati skadar vanligast i första hand de längsta nerverna i benen. Dessa nervskador kan ofta lindras men ej botas av tillförsel av höga doser B-vitaminer under lång tid. Förmaksflimmer är den vanligaste hjärtrytmstörningen, vilket ökar risken för blodproppar. Polyneuropati i benen minskar förstås dansförmågan.

Skulle det här möjligtvis ha hänt Greta, innebär det att Greta även sedan hon blivit världsberömd kan ha haft ätstörningar, som varit så svåra, att de varit direkt livshotande. Tvångsvård borde då ha övervägts. Autismspektrumstörningar innebär fördubblad risk för ätstörningar. Att Greta och Malena inte använt detta uttryck kan bero på att Asperger är mera allmänt känt!

Som tur var har Greta dock haft så verkligt god syn- och fingerförmåga, att hon har kunnat göra ett extremt fint miniatyrbroderi i form av en broderad körbar QR-kod.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-10 kl. 18:17.
2022-04-10, 18:08
  #38657
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Någon borde säga åt Svante att han skall uppdatera Greta™:s Facebook. Det finns inga nya inlägg sedan 31 mars. Dessutom står det att hon är 18 år (fel) och att hon har Asbergers (fel). Inspiratoeren som säger sig vara rådgivare till Greta™ kanske kan uppmärksamma henne på den felaktiga informationen?
Greta är som sagt sedan mycket länge allvarligt överbelastad. Hon har nu i hög grad kriget i Ukraina att tänka på. Sådana här småsaker får vänta, tills vi har åtgärdat sådant som är verkligt viktigt!

Jag är rådgivare, men givetvis långtifrån den enda rådgivaren. Även Svante är trött, då även han har kämpat hårt!

Vad gäller morgondans och morgonfys så gillade Greta mycket detta både på Kringlaskolan och på Mynttorget under det första året med F4F. Även infor klimatgalan värmde Greta upp på detta vis med F4F-kompisar.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-10 kl. 18:28.
2022-04-10, 18:26
  #38658
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är som sagt sedan mycket länge allvarligt överbelastad. Hon har nu i hög grad kriget i Ukraina att tänka på. Sådana här småsaker får vänta, tills vi har åtgärdat sådant som är verkligt viktigt! Jag är rådgivare, men givetvis långtifrån den enda rådgivaren. Även Svante är trött, då även han har kämpat hårt!
Vad kan Greta och du göra åt kriget menar du?
2022-04-10, 18:31
  #38659
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad kan Greta och du göra åt kriget menar du?
Mycket handlar så klart om opinionsbildande arbete för internationell fred och internationell förståelse. Vi får även samverka med andra ideella organisationer. Greta har även möjlighet att medverka i olika förhandlingar, men mycket av detta kan hon bara göra i det tysta. Greta får även verkligt mycket information om vad som händer i kriget, frågan är hur hon ska bäst föra vidare infon!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-10 kl. 18:46.
2022-04-10, 18:40
  #38660
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Mycket handlar så klart om opinionsbildande arbete för internationell fred och internationell förståelse. Greta har även möjlighet att medverka i olika förhandlingar, men mycket av detta kan hon bara göra i det tysta.
Vilka förhandlingar har Greta möjlighet att medverka i?
2022-04-10, 18:45
  #38661
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vilka förhandlingar har Greta möjlighet att medverka i?
Det är är Gretas och inte min uppgift att svara på, när hon får möjlighet till detta. Kan dock säga att hon numera även får inbjudningar till internationella säkerhetspolitiska konferenser. Man vet mycket väl om hennes betydande fredsengagemang!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-10 kl. 18:50.
2022-04-10, 18:51
  #38662
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är är Gretas och inte min uppgift att svara på, när hon får möjlighet till detta. Kan dock säga att hon numera även får inbjudningar till internationella säkerhetspolitiska konferenser. Man vet mycket väl om hennes fredsengagemang!
Nej, Greta är inte inbjuden till några förhandlingar. Detta är bara trams.
2022-04-10, 19:00
  #38663
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Nej, Greta är inte inbjuden till några förhandlingar. Detta är bara trams.
Vad som är förhandlingar är en definitionsfråga. Greta får väldigt många inbjudningar till möten och konferenser och enligt uppgift även till säkerhetspolitiska sådana. Dyker Greta upp på en sådan kommer uppgiften att bli bekräftad! Det kan bli intressant! Kom ihåg att Greta gillar att överraska och göra det oväntade!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-10 kl. 19:04.
2022-04-10, 19:08
  #38664
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Nej, Greta är inte inbjuden till några förhandlingar. Detta är bara trams.
Försiktigt nu! Greta kan ta illa vid sig och alla hennes framtida symptom (samt syndafloden) kommer att vara ditt fel. Inspiratoeren kan komma att ge dig skulden.

Jag skojar lite eftersom jag tror Greta är ganska frisk och Inspiratoeren brer på lite för att försöka uppnå effekter.

Hela cirkusen med våra utsläpp och hur isarna smälter handlar om att dela ut skuld. Det är precis som religion.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback