Citat:
Ursprungligen postat av
flashriddaren128
Jag tycker du borde investera lite i Tesla

Take a leap of faith, kan inte vara nyttigt att vara så skeptisk… förlåt vill inte vara elak elr passivt aggressiv kära medmänniska <3
Sorry för OT men varför skulle Tesla sabba konkurrensen? Det är en fri marknad och alla har möjligheten att hitta på något smartare och mer framgångsrikt än Tesla.
Jag tycker faktiskt inte man skall köpa det man inte förstår, då det beteendet förr eller senare leder till att man blir fattig, även om man har tur och tar rätt tips från rätt person en gång eller två. Kan man inte värdera innovation, räkna på framtida intäkter men har ett mindset att alla är (för att parafrasera) 'korkade för att de inte förstår att bilderbergare ligger bakom allt och Elon har lurat oss alla', så skall man ju så klart inte köpa aktien.
Det visar sig på bankkontot för alla för eller senare vem som är förmögen att bilda sig en korrekt uppfattning. Men kan säga som så, att av alla bekantskaper jag haft, som grävt ner sig i konspirationsteorier och har en bitter underton, så har ingen av dem haft särskilt 'tur' med pengar.