2007-08-11, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
En förklaring kan vara att annonseringen av avstängningen skedde i samband med att omröstning gjorts men att man sedan, av någon anledning, missat att utföra avstängningen och den kom ett dygn senare. För det är inte modsen själva som exekverar avstängningen.
Han stod som avstängd direkt efter tillkännagivandet.. Sen är det väl inte alla som kan exekvera men nog finns det väl mods som kan det? eller nekar du till det också?
Citera
2007-08-11, 10:21
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
hur förklarar du Dreamer*s posts efter att han blivit avstängd då?

användaren; http://www.flashback.org/member.php?u=152150
avstängningen; http://www.flashback.org/showthread.php?t=526180
posts efter hans avstängning; http://www.flashback.org/showthread...77#post7940977 http://www.flashback.org/showthread...20#post7940920 http://www.flashback.org/showthread...18#post7940818

Jag lider av lättare förföljelsemani, är detta resultatet av det eller ser du också nåt som inte stämmer?
Jag kan inte riktigt se vad som hänt och inte hänt. Rätta mig om jag har fel, men nog är avstängningen påannonserad EFTER att Dreamer* skrivit sitt sista inlägg

Eftersom det inte är den annonserande moderatorn som sköter själva avstängningen så brukar vanligen avstängningen ske först och sedan meddelas moderatorn det och bannlysningen kungörs. Men det har också hänt att avstängningen annonserats innan avstängning har skett från forumet.
Citera
2007-08-11, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jag kan inte riktigt se vad som hänt och inte hänt. Rätta mig om jag har fel, men nog är avstängningen påannonserad EFTER att Dreamer* skrivit sitt sista inlägg

Eftersom det inte är den annonserande moderatorn som sköter själva avstängningen så brukar vanligen avstängningen ske först och sedan meddelas moderatorn det och bannlysningen kungörs. Men det har också hänt att avstängningen annonserats innan avstängning har skett från forumet.
Kvällen då Dreamer* blev avstängd, 2007-08-06, 22:51, var jag online och blev något överraskad (om än inte förvånad), men hasn konto stod iaf som 'avstängd' direkt jag kollade.. de länkade inläggen är gjorda ca ett dygn efteråt, 2007-08-07, och i rateme-tråden har även kommentar fällts om att han redan var tillbaka vilket knappast kunnat gjorts om det hade varit klockgrejen som ställt till det..
Citera
2007-08-11, 10:38
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Kvällen då Dreamer* blev avstängd, 2007-08-06, 22:51, var jag online och blev något överraskad (om än inte förvånad), men hasn konto stod iaf som 'avstängd' direkt jag kollade.. de länkade inläggen är gjorda ca ett dygn efteråt, 2007-08-07, och i rateme-tråden har även kommentar fällts om att han redan var tillbaka vilket knappast kunnat gjorts om det hade varit klockgrejen som ställt till det..
Jaha! Jag kollade bara tiden och förutsatte att det var samma datum. När ändrades "Banned" till "Avstängd"? Tidigare bannlysta personer går under gruppen "Banned". Sedan skapades en ny grupp som heter "Avstängd". Varför vet jag inte, men när man skapar en ny grupp måste man se till att alla värden är rätt, i detta fall att gruppen inte kan skriva inlägg. Kan det blivit något fel på just den användargruppen? Många avstängda har vittnat om att de möttes av en vit skärm när de loggade in.
Citera
2007-08-11, 10:40
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Han stod som avstängd direkt efter tillkännagivandet.. Sen är det väl inte alla som kan exekvera men nog finns det väl mods som kan det? eller nekar du till det också?

Om det är så som du skriver som du så måste min teori falla. Men den var inte mer än en teori. Men jag har mycket svårt att tro att ledningen kapat hans konto. För att det skall ske så måste det nog till mycket allvarliga skäl och det har jag svårt att inse att den aktuella medlemmen skulle vara.

Ang dina avslutande frågor så har jag inte engagerat mig så mycket i de ämnen som du tar upp. För mig är det viktigast är att allt fungerar, vem som gör vad är ointressant. Fö så inser du nog att jag måste hänvisa till den sk Outlaw-sekretessen så ytterligare frågor från dig rörande detta kommer tyärr inte att besvaras.
Citera
2007-08-11, 10:50
Medlem
skinner5000s avatar
Avstängda användare står som oneline när de loggar in och ser sitt avstängningsmeddelande. Så om en användare med titeln "Avstängd" är oneline så beror det på att denna har loggat in och mötts av meddelandet varför denna är avstängd, mer än så är det inte.
Citera
2007-08-11, 10:53
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Avstängda användare står som oneline när de loggar in och ser sitt avstängningsmeddelande. Så om en användare med titeln "Avstängd" är oneline så beror det på att denna har loggat in och mötts av meddelandet varför denna är avstängd, mer än så är det inte.
Då var det kanske det då?

Tyckte det var mystiskt, men teknikens under är ju inte alltid så lättfattliga heller...

Citera
2007-08-11, 11:58
Medlem
StefanHeterJags avatar
Kan meddela att om den avstängde loggar in så lyser lampan men denne får bara meddelande om att den är bannad.

Edit: Skinner var snabbare..
Citera
2007-08-11, 12:17
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Då var det kanske det då?

Tyckte det var mystiskt, men teknikens under är ju inte alltid så lättfattliga heller...

Det är tämligen enkelt egentligen. För att FB ska veta vem du är och kunna se att du är avstängd så måste du logga in. När du sedan är inloggad så är du avstängd och kan inte göra något. Det är alltså inte inloggningen som är spärrad, utan funktionerna när du väl är inloggad...
Citera
2007-08-11, 12:22
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag vill minnas att det var nåt missförstånd mellan modden som hade hand om det och den admin som bannade, så avstängningen blev ett dygn och släppte dagen efter. Sedan rättades det till och lades på resterande tid.

Det är alltså inte vi mods som kapar avstängda konton och lever rövare med.
Citera
2007-08-11, 12:26
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Frågan är om man kan se det så då forumet till större delen inte körs på vbulletin utan "egenproducerad" kod.
Jo, men det är ju vB i botten, och det är knappast den första funktionen som modifieras. Tror inte att admin är intresserad av den funktionen heller, för då betyder det ju att FB så att säga indirekt tar ansvar för innehållet i PM. Har man ingen teknisk möjlighet att se folks PM är man ju säkrare ur rättsligt perspektiv.
Citera
2007-08-11, 15:44
Medlem
illums avatar
Det är som flera andra sagt, så att man kan vara online trots att man är avstängd. I phpBB exempelvis, så finns en admin-panel där man ser vad folk, eller ip-nummer om de inte är inloggade, sysslar med, ungefär som den rad som står i folks profilsidor. Lite stressigt när någon som inte är inloggad visar "Viewing private messages".

Men, det är precis som i fallet vBulletin, att personen "försöker" vara online, inte att de är online eller faktiskt läser meddelanden. De är avstängda. Prova så får ni se, hehe.

De gånger jag kollat folks PM-lådor så har jag fått deras lösenord via PM och uttryckligen först frågat vilka PM jag får lov att läsa för att bevisa något. Det är ett stort förtroende som jag aldrig skulle missbruka. Jag har ingen annan möjlighet att läsa folks grejor, fy fasen då hade jag inte velat vara reggad här och antagligen även varnat andra för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in