Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-06, 11:25
  #9637
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det finns mycket intressant att diskutera om hur Teslas position påverkas av den nya digitala världen samt även hur Tesla påverkar skeendet.

(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)

Det är också mycket intressant att diskutera hur Musk nu ytterligare utvidgar sitt imperium och går in i sociala medier som han själv använt för att manipulera aktiekursen, kryptovalutor samt motarbeta myndigheter (alla skulle helst vilja glömma vad han ansåg SEC stå för) och fackföreningar. Han vägrar ta bort ett Twitter trots domslut. Nu sitter han i Twitters styrelse!

(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)

Musks agenda blir allt mer klar. Ingen klar information om Giga Berlins pågående produktion finns heller ännu. Det ser besvärligt ut för företaget att leverera vad det lovat. Speciellt vad gäller FSD. Produktionen borde upp och motsvara aktievärdet.

Ja det är jättesynd om någon buntar ihop en kategori människor och kallar dem för troll, för att sen ta på sig offerkoftan när någon av dem kallar honom för foliehatt. Men om man med troll menar rika som troll så är det ju helt riktigt. Sen tror jag inte den här högre låtsasmoralen som Tesla-björnarna har lurar någon. Skriver man på aktieforum är man intresserad av att tjäna pengar, bara att björnarna misslyckats med det och nu hittar på allt möjligt i sin bittra tillvaro. Teslas aktieägare kan glädjas åt sin goda avkastning i ett företag som vill påskynda övergången till förnyelsebar energi och som har en CEO/Technoking som dessutom har ryggrad och tror på yttrandefrihet och en friare marknad. But haters gonna hate.
Citera
2022-04-06, 11:28
  #9638
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Kan den som lovade tårta när vi tog oss upp över 1000 igen skicka ett pm till mig om vart och när det här tårtkalaset skall äga rum. Tack!

Citera
2022-04-06, 20:44
  #9639
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Kan den som lovade tårta när vi tog oss upp över 1000 igen skicka ett pm till mig om vart och när det här tårtkalaset skall äga rum. Tack!


Senaste 2 dagarna vart dåliga Men jag tror på oss!! Vi får hoppas att vi når 1500 och sedan att det blir en stocksplitt
Citera
2022-04-06, 21:33
  #9640
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Senaste 2 dagarna vart dåliga Men jag tror på oss!! Vi får hoppas att vi når 1500 och sedan att det blir en stocksplitt

Det får gärna gå ner mer innan vidare uppgång. Är föga orolig i längden. Oroa dig inte du heller.
Citera
2022-04-06, 21:55
  #9641
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det får gärna gå ner mer innan vidare uppgång. Är föga orolig i längden. Oroa dig inte du heller.

Får lön 15e, kanske köper lite mer shares ifall den forsätter gå ner
Citera
2022-04-06, 22:54
  #9642
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Senaste 2 dagarna vart dåliga Men jag tror på oss!! Vi får hoppas att vi når 1500 och sedan att det blir en stocksplitt

Tack, nu förstår jag ännu mer att ni är en kult.
Citera
2022-04-06, 23:26
  #9643
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Tack, nu förstår jag ännu mer att ni är en kult.

Hade du kunnat göra en analys baserat på fundamenta så hade du sluppit bilda dig en uppfattning på hur religiösa aktieägarna är.
Citera
2022-04-06, 23:38
  #9644
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hade du kunnat göra en analys baserat på fundamenta så hade du sluppit bilda dig en uppfattning på hur religiösa aktieägarna är.

Ohh ni kommer falla hårt, P/E och framtida vinst blir svår att uppfylla.
Tesla bilar är till för de rika, change my mind.
Citera
2022-04-07, 00:12
  #9645
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Ohh ni kommer falla hårt, P/E och framtida vinst blir svår att uppfylla.
Tesla bilar är till för de rika, change my mind.

Nej, behåll du din uppfattning precis som den är. Ingen bryr sig om att du inte äger eller tänker köpa aktien. Denna sekten är inte som jehovas vittnen. 😉
Citera
2022-04-07, 07:19
  #9646
Avstängd
wwrs avatar
Aj, aj. Motgångarna kommer nu slag i slag för Elon. Hans eminenta Starlink verkar stoppas av miljöskäl i Frankrike och framförallt kommer kanske inte det enorma suget efter Teslabilar från Giga Berlin att kunna mättas. Det verkar som om den nyöppnade fabriken kan komma att få stänga direkt. Tyskland har efter någon månads invasion börja överväga att totalstoppa rysk gas. En riktig Giga-otur för Elon, och för våra elräkningar.

"Vi såg det komma" fast mina tips låg mot brist på ädelgasen neon som framställs i Ukraina och används av de lasrar som gör datachip
Citat:
Tesla’s now-operational production facility in Germany, known as Gigafactory Berlin, is facing a potential shutdown in production as the German government is reportedly contemplating an embargo on Russian gas in response to the invasion of Ukraine.

Tesla recently gained approval to begin production and deliveries at the German plant located in Grünheide in February after many months of delays.
https://www.teslarati.com/tesla-giga...a-gas-embargo/

__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-07 kl. 07:30.
Citera
2022-04-07, 08:07
  #9647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Musk är djupt bekymrad över all politisk censur, PK och hotet mot yttrandefriheten på Twitter.
Musk ratar Facebook (Facebook is lame)

Han köpte för 3 miljarder dollar och kursen steg med 26% direkt. = vinst ca 1 miljard dollar på en dag.
Twitter styrs av haschflummare, inkvoterade och politiskt korrekta och det vet Musk. Nu blir det ordning på Twitter. Ökat förtroende.
Köper någon upp en stor del av floaten är det väl inget märkligt att kursen går upp?.. Någon vinst har ändå inte gjort förrän han sålt.
Citera
2022-04-07, 14:21
  #9648
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Köper någon upp en stor del av floaten är det väl inget märkligt att kursen går upp?.. Någon vinst har ändå inte gjort förrän han sålt.

Vore ju spännande om han släpper in Trump i twitter. Om han inte gör det vad är argumentet från Musk i så fall med tanke på han säger sig vara absolutist vad gäller yttrandefrihet.

Flrsäljning i sverige. Tom volvo har gått om Tesla 3 nu.

https://twitter.com/Atlanticus10/sta...qaX2sEDZg&s=19
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback