2022-04-05, 09:15
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vilket informationsflöde när man inte litar på satellit till tabloid. Hur funkar satellitvärlden? Bevakas hela klotet av alla stormakter med egna satelliter eller har alla intressenter sina egna uppe?

Det finns både kommersiella och helt "open source" satelliter som tar bilder över jorden dygnet runt. Det är i princip omöjligt att fejka satellitbilder utan att dom riktiga bilderna över området kommer fram. Det gäller alla länder.
Citera
2022-04-05, 09:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Ja några veckor om du tänker på kriget... Men alla vet väl hur smutsigt dom lever i det där jävla landet inget nytt sitter och skjuter krokodil, tandlösa, suger på en potatis fattiga och jävliga... tänk dig att släppa lös alla dom sardinerna på samma gång!

Det kanske är så illa att dessa soldater var i så dåligt skick från början att våldtäkter, tortyr och avrättningar låg nära i deras sinnevärld och kriget blev gnistan som fick deras galenskap att blomma ut.
Citera
2022-04-05, 09:16
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kärnvapen är stabiliserande. Fråga Ukraina.

Ja för dom är det nog inte det... men det är väl lite det jag är inne på att stormakter med kärnvapen kan buffla runt lite hur dom vill.
Citera
2022-04-05, 09:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är tyvärr inget konstigt om man känner till hur den ryska militären arbetar. Det har varit sjukt där i 100 år. Släpper man sedan ut såna här idioter bland civila och släpper uppsikten så går det åt helvete.

https://svenska.yle.fi/a/7-431783

Uppenbarligen verkar det stämma. Vidrigt att ett samhälle kan vara så dysfunktionellt.
Citera
2022-04-05, 09:18
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det kanske är så illa att dessa soldater var i så dåligt skick från början att våldtäkter, tortyr och avrättningar låg nära i deras sinnevärld och kriget blev gnistan som fick deras galenskap att blomma ut.

Dom har nog bara suttit och drägglat och väntat på det här som hundar 100%
Citera
2022-04-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Kan inte du istället precisera vad som är oklart?

Hela inlägget är skrivet med extrem abstraktion i ren WT-hatande anda. Vadå 1900-tals historia? Vad yrar du om? Du påstår något, nu får du komma med belägg och förtydligande.
Citera
2022-04-05, 09:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Dessvärre visar ju Ukraina trådarna här på Flashback att vi har ett antal av dessa äckliga sjuka jävla missfoster mitt ibland oss så det är ju ändå positivt att dessa sjuka individer outar sig här och nu så att det finns en färdig "att göra lista" om kriget skulle komma hit också.

Sjuka galningar finns såklart i alla länder men jag tror inte att svenska soldater skulle gå full psycho-retard på lokalbefolkningen efter några få veckors krig. Jag inbillar mig att svenska soldater (iaf i början av ett krig) skulle uppvisa god moral och etik och följa ”krigets lagar”.
Citera
2022-04-05, 09:23
Medlem
brajzillas avatar
Skulle dessa skabbiga hundar få en förevändning att gå in i Sverige vågar jag inte ens tänka på konsekvenserna.
Citera
2022-04-05, 09:25
Medlem
Citat:
Det hänger säkert ihop med det men när dessa fruktansvärda dåd ägde rum hade kriget bara pågått i tre-fyra veckor. Jag förstår att man blir avtrubbad och sjuk i huvudet av månader i krig men på bara några få veckor? Jag har svårt att ta in det.
Ja det är svårt att ta in. Men det är inte bara kriget som har satt sina spår hos dessa monster. Många av dem är sjuka i huvudet sen tidigare. Deras kamratuppfostran inom militären gör inte saken bättre. Lägger vi därtill missbruksproblem, dåliga försörjningslinjer och ständigt adrenalinpåslag så blir det en farlig cocktail.
Citera
2022-04-05, 09:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Uppenbarligen verkar det stämma. Vidrigt att ett samhälle kan vara så dysfunktionellt.
Absolut.

För att ta det lite i siffror. Varje år rycker det in ungefär 250 000 ryska värnpliktiga. Ca 3000 av dessa dör varje år. Det är 1 av 83.

Det är som att när Sverige hade sin värnplikt på 90-talet och ca 35000 per år ryckte in att vi skulle ha över 400 döda värnpliktiga varje år. Du förstår hur obegripligt det låter i ett friskt samhälle.
Senast redigerad av Conception 2022-04-05 kl. 09:33.
Citera
2022-04-05, 09:29
Medlem
Här ser man en video hur Ukraina bombar inne i Butja bland husen, inte osannolikt att massor av civila då dödades i dessa attacker.
On 4th of April one of the Kiev Oblast pro-Ukrainian telegram channels have proudly posted a video claimed to be showing Ukrainian artillery attacks on Russian forces in Bucha.
https://twitter.com/antiwar_soldier/...49766570393604
Citera
2022-04-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men att nämna att det krävs en oberoende utredning för att fastställa fakta renderar oss till ”landsförrädare” och ”putinhoror” som förtjänar ett nackskott, precis som dvärgen med sin mikropenis själv (han är tydligen pedofil också …) Tror du inte också att SÄPO håller ögonen på oss?

Bifoga en enda länk till ett inlägg där någon har blivit kallad för "Putinhora" för att personen endast sagt att de stödjer en "oberoende utredning för att fastställa fakta". Har aldrig hänt och kommer inte att hända.

Trådarna här är givetvis en "to do list" i händelse av att kriget skulle komma hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in