2022-04-04, 22:41
Medlem
2n00b4Us avatar
Finns det någon butik som har konsolen i lager eller måste förboka PS5 och sen vänta flera veckor innan man får den?
Citera
2022-04-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Finns det någon butik som har konsolen i lager eller måste förboka PS5 och sen vänta flera veckor innan man får den?

Ingen har den i lager. Inte sett att man kan förboka heller. Webhallen och andra brukar lägga ut dem när ett parti är på väg in. Efter några minuter är de slutsålda pga. att vissa har byggt program som scannar av nätet och uppmärksammar direkt när det går att beställa.

Se exempelvis twitter.com/ps5kollen
Citera
2022-04-05, 08:41
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Ingen har den i lager. Inte sett att man kan förboka heller. Webhallen och andra brukar lägga ut dem när ett parti är på väg in. Efter några minuter är de slutsålda pga. att vissa har byggt program som scannar av nätet och uppmärksammar direkt när det går att beställa.

Se exempelvis twitter.com/ps5kollen

De enda som har den i lager är scalpers som vill ha minst det dubbla priset.

Man kan förboka hos CyberPhoto. Räkna inte med någon 2-3 veckors väntetid dock. Jag har hört att man har fått vänta i snitt ca nio månader men det var 2020-2021.
Citera
2022-04-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
De enda som har den i lager är scalpers som vill ha minst det dubbla priset.

På Tradera har priserna sjunkit. Slutpriserna brukar nu hamna på 7-8 000 kr.
Citera
2022-04-05, 12:08
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
På Tradera har priserna sjunkit. Slutpriserna brukar nu hamna på 7-8 000 kr.

Ja, det har du rätt i och jag tror att de har legat däromkring ett tag nu. Jag fick bara intrycket att frågeställaren ville köpa en från butik. När man söker på "PS5 console" på Google Shopping ser man att de butiker som har PS5 i lager oftast säljer dessa för 10 000 kr och uppåt. Några på Amazon ville ha 15 000 kr (!).

Scalparna på Tradera är i sådana fall billigare.
Citera
2022-04-05, 14:22
Medlem
THE.MAN.HIM.SELFs avatar
Tycker ni det är värt att köpa en Playstation 5 om man har en bra dator och ps4 redan
Citera
2022-04-05, 15:22
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE.MAN.HIM.SELF
Tycker ni det är värt att köpa en Playstation 5 om man har en bra dator och ps4 redan

Jag tycker det pga deras exklusiva titlar + att vissa spel är skönare att spela liggandes i soffan med handkontroll.
Spelar mest på PC men PS5an är igång rätt ofta den med, PS4 går inte ens att jämföra.
Citera
2022-04-05, 16:30
Medlem
THE.MAN.HIM.SELFs avatar
Okej tack för svar ska överväga det min ekonomiska situation är inte den bästa nu försöker spara pengar till sommaren. Men håller helt med dig att deras exklusiva titlar som spiderman är galet bra. Och sen är det fett göt att ligga i soffan och spela. själv har jag åkså tv i sov rummet så då skulle man kunna ligga i sängen och gibba finns typ inget bättre.
Citera
2022-04-09, 17:17
Medlem
Instant-Neccs avatar
Går att beställa på media markt
Citera
2022-04-09, 18:56
Medlem
Horizon forbidden west var bra, GT7 var sådär. Skaffade nyss wreckfest som jag ska köra igång lite senare ikväll. Verkar lite småkul typ. Har spanat in några andra titlar som verkar vara värda att köpa, tex Elden Ring, Demons Souls, Kena - Bridge if spirits och Tales of Arise. (Möjligtvis att jag funderar på Ghost of Tsushima, Returnal och Deaths Door med fast de verkar inte lika tilltalande). Har ni koll på spelen jag nämner? Eller finns det andra titlar som jag har missat?
Citera
2022-04-09, 19:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkula
Har spanat in några andra titlar som verkar vara värda att köpa, tex Elden Ring, Demons Souls, Kena - Bridge if spirits och Tales of Arise. (Möjligtvis att jag funderar på Ghost of Tsushima, Returnal och Deaths Door med fast de verkar inte lika tilltalande). Har ni koll på spelen jag nämner? Eller finns det andra titlar som jag har missat?
Spelat alla utom Elden ring, Returnal och Deaths door. Och tycker alla spelen du nämner är värda en genomkörning. Om jag skulle ranka dom i prioritet.

(Elden Ring)
Kena
Ghost of Tsushima
Tales of Arise
Demons souls

Lägger in Elden Ring som etta inom parantes då jag visserligen inte spelat det men spelat deras andra spel och dom levererar alltid, och just detta har blivit enormt hyllat. Men listan är såklart subjektiv så beror väl på vad du gillar för genrer och vad som ser roligast ut. Sen har både Returnal och Deaths door fått bra mottagande så säkert värda en genomspelning även dom även om genren inte riktigt är för mig.

Det du eventuellt missat är kanske Ratchet and Clank. Men du gillar kanske inte plattformspel? Sen släpptes nyligen Ghostwire som är next gen/Konsol exklusivt. Kan vara värt att kika in och se om det ser intressant ut.
Citera
2022-04-09, 20:45
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelat alla utom Elden ring, Returnal och Deaths door. Och tycker alla spelen du nämner är värda en genomkörning. Om jag skulle ranka dom i prioritet.

(Elden Ring)
Kena
Ghost of Tsushima
Tales of Arise
Demons souls

Lägger in Elden Ring som etta inom parantes då jag visserligen inte spelat det men spelat deras andra spel och dom levererar alltid, och just detta har blivit enormt hyllat. Men listan är såklart subjektiv så beror väl på vad du gillar för genrer och vad som ser roligast ut. Sen har både Returnal och Deaths door fått bra mottagande så säkert värda en genomspelning även dom även om genren inte riktigt är för mig.

Det du eventuellt missat är kanske Ratchet and Clank. Men du gillar kanske inte plattformspel? Sen släpptes nyligen Ghostwire som är next gen/Konsol exklusivt. Kan vara värt att kika in och se om det ser intressant ut.

Jag är ett Souls-fan och har klarat Elden Ring. Ett av de bästa spelen jag spelat, kanske lite obalanserat svårt mot slutet men början till mitten är _fantastisk_. Har också spelat Returnal som jag älskade. Vansinnigt kul gameplay. Demon´s Souls har jag också spelat och det är otroligt tekniskt vackert. Lite kort kanske, särskilt om man jämför med det STORA Elden Ring.
Senast redigerad av lloydfabege 2022-04-09 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in