Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 09:48
  #9613
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
Större delar är datoranimerade. Tex när bilarna doppas i färg.
Jag tror också det. Så exakt kan man inte flyga en drönare, t.ex. De som kommenterar videon "berömmer piloten". Tesla är ju företaget "utan reklambudget". Dessa videos bara uppstår gratis på något sätt och Tesla-trollen jublar. Företaget behöver inte ta ansvar för videon. Ingen pressar Elon på om videon verkligen är äkta. Trollen utgår från att videon är äkta och inte "an artists impression of ..."

Det är naturligtvis en avancerad indoktrinering som Tesla utsätter oss för. Elon skriver inte sina tweets på "porslinstronen" som han påstår. Elon röker på och artiklar skrivs där han hävdar att vi alla kanske lever i en simulering. Det fungerar som en slags global gaslighting. Man undrar vad som är är äkta med Tesla. Man får nästan nypa sig i armen för att veta att man inte drömmer, när man ser en bil med ett T på gatan. - Existerar de verkligen. Aktiekursen har ett virtuellt värde.

Metaverse, VR nästa. Den totala kontrollen av medborgarna och deras interaktioner i en värld 100% byggd för regimens syften. Matrix, Avatar ...
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-04 kl. 10:09.
Citera
2022-04-04, 12:41
  #9614
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Ja o ju lägre dipp desto bättre om man vill tradea, ibland är volatilitet ett plus
Tror du på ATH innan hösten?

Jag skulle tycka det vore konstigt om inte kursen kom ikapp den uppåtgående EPS-trenden. De har båda legat och trendat uppåt i ungefär samma takt. Så ja, jag tror på nya ATH innan hösten och kurser över 1500 USD. Men makron kan komma att ställa till det och det krävs inte mycket för att marknaden skall börja oroa sig för en recession eller att kriget skall eskalera. Amerikanska statsobligationer brukar ju vara en indikator för när vi är på väg in i en lågkonjunktur på lite sikt, men vi kanske hinner se en stor uppgång innan dess. Kanske västerlänningarna börjar förstå allvaret först när pizzadegen börjar ta slut. Jag gillar iof tunnare pizzabotten så inget ont som inte har något gott med sig.
Citera
2022-04-04, 12:46
  #9615
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror också det. Så exakt kan man inte flyga en drönare, t.ex. De som kommenterar videon "berömmer piloten". Tesla är ju företaget "utan reklambudget". Dessa videos bara uppstår gratis på något sätt och Tesla-trollen jublar. Företaget behöver inte ta ansvar för videon. Ingen pressar Elon på om videon verkligen är äkta. Trollen utgår från att videon är äkta och inte "an artists impression of ..."

Det är naturligtvis en avancerad indoktrinering som Tesla utsätter oss för. Elon skriver inte sina tweets på "porslinstronen" som han påstår. Elon röker på och artiklar skrivs där han hävdar att vi alla kanske lever i en simulering. Det fungerar som en slags global gaslighting. Man undrar vad som är är äkta med Tesla. Man får nästan nypa sig i armen för att veta att man inte drömmer, när man ser en bil med ett T på gatan. - Existerar de verkligen. Aktiekursen har ett virtuellt värde.

Metaverse, VR nästa. Den totala kontrollen av medborgarna och deras interaktioner i en värld 100% byggd för regimens syften. Matrix, Avatar ...

Man kan väl bara vara ett troll om man har fel hela tiden, och de som äger Tesla har ju faktiskt haft rätt mycket oftare än t.ex dig.
Citera
2022-04-04, 12:48
  #9616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror också det. Så exakt kan man inte flyga en drönare, t.ex. De som kommenterar videon "berömmer piloten". Tesla är ju företaget "utan reklambudget". Dessa videos bara uppstår gratis på något sätt och Tesla-trollen jublar. Företaget behöver inte ta ansvar för videon. Ingen pressar Elon på om videon verkligen är äkta. Trollen utgår från att videon är äkta och inte "an artists impression of ..."

Det är naturligtvis en avancerad indoktrinering som Tesla utsätter oss för. Elon skriver inte sina tweets på "porslinstronen" som han påstår. Elon röker på och artiklar skrivs där han hävdar att vi alla kanske lever i en simulering. Det fungerar som en slags global gaslighting. Man undrar vad som är är äkta med Tesla. Man får nästan nypa sig i armen för att veta att man inte drömmer, när man ser en bil med ett T på gatan. - Existerar de verkligen. Aktiekursen har ett virtuellt värde.

Metaverse, VR nästa. Den totala kontrollen av medborgarna och deras interaktioner i en värld 100% byggd för regimens syften. Matrix, Avatar ...


elon är/var världens rikaste man.
pengarna har han fått från sitt jobb på tesla.
elon jobbar heltid med marknadsföring via sociala medier samt event.
dvs tesla spenderar mest på marknadsföring av alla företag i hela världen. i storleksordningen $100B per år.
Citera
2022-04-04, 18:39
  #9617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
elon är/var världens rikaste man.
pengarna har han fått från sitt jobb på tesla.
elon jobbar heltid med marknadsföring via sociala medier samt event.
dvs tesla spenderar mest på marknadsföring av alla företag i hela världen. i storleksordningen $100B per år.

Så kan man ju välja att se på det också om man vill.

Det är ju inte Tesla som spenderar dessa pengar, det är ju aktieägarna som värderar det.
Citera
2022-04-04, 19:56
  #9618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag skulle tycka det vore konstigt om inte kursen kom ikapp den uppåtgående EPS-trenden. De har båda legat och trendat uppåt i ungefär samma takt. Så ja, jag tror på nya ATH innan hösten och kurser över 1500 USD. Men makron kan komma att ställa till det och det krävs inte mycket för att marknaden skall börja oroa sig för en recession eller att kriget skall eskalera. Amerikanska statsobligationer brukar ju vara en indikator för när vi är på väg in i en lågkonjunktur på lite sikt, men vi kanske hinner se en stor uppgång innan dess. Kanske västerlänningarna börjar förstå allvaret först när pizzadegen börjar ta slut. Jag gillar iof tunnare pizzabotten så inget ont som inte har något gott med sig.

Vadå kommer ikapp EPS trenden lmao.

2023 EPS ests har gått ifrån 4 -> 12 dollar samtidigt som aktien gått ifrån 100 till 1150 dollar. Vilka EPS trender ser du som aktien inte kraftigt gått över. Länkar du till nån sunkig gary black graf där han skalat X och Y axeln efter eget behag så kan du hålla de för dig själv
Citera
2022-04-04, 20:00
  #9619
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Vadå kommer ikapp EPS trenden lmao.

2023 EPS ests har gått ifrån 4 -> 12 dollar samtidigt som aktien gått ifrån 100 till 1150 dollar. Vilka EPS trender ser du som aktien inte kraftigt gått över. Länkar du till nån sunkig gary black graf där han skalat X och Y axeln efter eget behag så kan du hålla de för dig själv

Även om du frågade med en ärlig intention att utöka ditt kunnande så tycker jag inte du är värd att utbilda. Så sköt du ditt.
Citera
2022-04-04, 20:48
  #9620
Medlem
Humeruss avatar
Musk köper 9% av aktierna i Twitter.

Han har gafflat om en ny typ av social media sista tiden.
Vad ska han nu hitta på ^^
Citera
2022-04-04, 21:02
  #9621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Även om du frågade med en ärlig intention att utöka ditt kunnande så tycker jag inte du är värd att utbilda. Så sköt du ditt.

Inte värd att utbilda…

Du kan ju istället svara på varför en EPS ökning på 3x av någon anledning ska ge en 12 gånger högre aktiekurs och att det ”är för lågt och borde följa EPS-trenden”. Denna sekt är ett resultat av ZIRP och all som helst rimlighet är bortblåst
Citera
2022-04-04, 22:59
  #9622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag skulle tycka det vore konstigt om inte kursen kom ikapp den uppåtgående EPS-trenden. De har båda legat och trendat uppåt i ungefär samma takt. Så ja, jag tror på nya ATH innan hösten och kurser över 1500 USD. Men makron kan komma att ställa till det och det krävs inte mycket för att marknaden skall börja oroa sig för en recession eller att kriget skall eskalera. Amerikanska statsobligationer brukar ju vara en indikator för när vi är på väg in i en lågkonjunktur på lite sikt, men vi kanske hinner se en stor uppgång innan dess. Kanske västerlänningarna börjar förstå allvaret först när pizzadegen börjar ta slut. Jag gillar iof tunnare pizzabotten så inget ont som inte har något gott med sig.

Ja något tunnare och spröd hade inte varit fel som standard

Mm, jag har fått för mig att marknaden kanske sätter en topp i april/maj.. Men vi får väl se.. Hoppas förstås på nya ATH inom kort..
Citera
2022-04-04, 23:04
  #9623
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
elon är/var världens rikaste man.
pengarna har han fått från sitt jobb på tesla.
elon jobbar heltid med marknadsföring via sociala medier samt event.
dvs tesla spenderar mest på marknadsföring av alla företag i hela världen. i storleksordningen $100B per år.

Pengarna har han fått genom att pumpa och lura folk via t ex Twitter (som han såklart gick in i nu).
Elon var är min självkörande taxi? När åker Dogecoin to the moon?
Citera
2022-04-04, 23:13
  #9624
Medlem
libbens avatar
Ni var dåligt insatta i flyga drönare märker jag.

Bara kolla på youtube så ser ni hur många precisionsvideos som helst med drönare.

Här har ni ett gammalt bra klipp. https://youtu.be/bBb_kSO3vTo

Ännu enklare att flyga drönare i sekvensklipp där man gör samma planerad rörelse om och om igen. Finns ingen som skulle få för sig att flyga fpv och filma med drönare för att sedan blanda in cgi i klippet. Då skippar man hellre den "omöjliga" sekvensen. Men inget av det man såg i teslas drönarklipp var något märkvärdigt. Snarare att man kanske sabbar något i teslas produktion men den risken är så liten och var knappast hög. Finns nog inte mycket i den fabriken som inte klarar av att bli bangad av en liten drönare som hamnar fel samt den har prop guards osv troligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback