Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 19:11
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är en dålig ide att gå med i NATO eftersom det bor ca en halv miljon människor mestadels muslimer i Sverige som flydde NATO & Amerikanska bomber. Ett ev NATO medlemskap kommer att öka polariseringen i den redan polariserade samhället. Det är redan ganska spänd situation åtminstone för oss som bor i stora städer. Till exempel om någon SD idiot sätter eld på en moské då kommer det att leda till ett litet krig med pogromer, våldtagna svenska kvinnor och en massa avhuggna svenska huvuden. Så NEJ vi måste ta det lugnt med NATO och försöka göra åtminstone lite ordning här i Sverige.

Trams. Så skulle det inte bli.
Citera
2022-04-04, 19:15
  #146
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du är ett troll som diskuterar andra skribenter. Profilbilden visar Zelensky när han uppträder i sitt jobb som TV-komiker. Bilden kommer från denna monolog. Lyssna på vad han säger och hur publiken känner igen sig. Det visar att Ukraina inte tar nazistproblemet på allvar.

http://www.snowleopard.info/global/z...s-banderistas/

Men det är ändå ett mindre problem.

Det är inget djupt att inse att Ukraina måste förhandla med USA och Ryssland om landet skall gå mned i NATO. Om Ukraina blir en robotramp mot ryssarna kan landet hälsa hem vid storkrig.

Dessutom har man misskött Donbas.

Anfallet är fel av ryssarna, men det hade undvikits om Ukraina tagit situationen i Donbas på allvar.

Ryssen anfaller inte utan order från Putin.

Putin bryr sig inte om en enda jävel utom sig själv. En helvetes massa unga ryska män har dött utan att fatta vad de slåss för.

Om han vill ha Donbass är det inte för att skydda någon rysk minoritet - som alla andra diktatorer har han en agenda som utgår från hans eget ego - inget annat.
Citera
2022-04-04, 19:17
  #147
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Själv börjar jag bli rätt trött på alla som ständigt drar upp "demokrati" som det var det enda som räknas. Demokrati är bra på hemmaplan för att ge grundläggande rättigheter åt den röstande befolkningen som annars kan kicka ut ledarna. När det gäller utrikespolitik är spärrarna mycket mindre, folket i de andra länderna har inte rösträtt så vad de tycker spelar inte någon roll.

Jag hyser agg mot mycket av det USA tagit sig för runt om i världen, tycker du det är konstigt? Vad skall man ens säga om sådant som att bomba en läkemedelsfabrik i ett land man inte ens är i krig med?

USA är inte perfekta men är betydligt bättre än svinen i öst.

Demokrati som kriterium för att gå med i NATO är väl bra. Gillar du inte det så finns det säkert andra mysiga länder att emigrera till.
Citera
2022-04-04, 19:18
  #148
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Trams. Så skulle det inte bli.

Du är ute och cyklar, det är exakt vad jag pratar om, svenskar blundar för att en hel del svenska muslimer står på ryska sidan i konflikten, de hatar NATO som bombade sönder deras länder, de ser Putin som försvarare av traditionella värderingar medan svenska LGBT staten ses som en ondska som måste ner. Svensken sitter på en bomb och tror att det är en stol.
Citera
2022-04-04, 19:19
  #149
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Ryssen anfaller inte utan order från Putin.

Putin bryr sig inte om en enda jävel utom sig själv. En helvetes massa unga ryska män har dött utan att fatta vad de slåss för.

Om han vill ha Donbass är det inte för att skydda någon rysk minoritet - som alla andra diktatorer har han en agenda som utgår från hans eget ego - inget annat.
Nej man skall läsa referat av Putins två tal när anfallet inleddes. Tre skäl angavs.

Anfallet var åt h-lv-t- fel. Men Ukraina hade sluppit anfallet om de tagit hand om dessa problem. Vi har inte dessa problem i Sverige.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-04 kl. 19:23.
Citera
2022-04-04, 19:23
  #150
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Dataskyddet är väl relevant så till vida att man i princip kan sätta likhetstecken mellan EU och NATO.
Det EU gick med på kunde lika gärna NATO gått med på, för de är i princip en och densamma, speciellt på senare år.
Efter 90-talet är alla nya länder NATO-länder. Och de som INTE är NATO-länder är det väl i smyg, som i fallet med Sverige.

Hur är det relevant? Europa anpassar sig bara till scherms-domslutet och lagrar personuppgifter i europeiska servers istället. Problem solved! (och fortfarande OT enligt mig)

Ja, det är fler som anslutit sig på senare år vilket är positivt! Många av länderna som tillkom på 90-talet är just f.d. sovjetstater som ser värdet av en försvarsallians. Vilket sammanträffande
Citera
2022-04-04, 19:23
  #151
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Nonsens

Var bor du? Jag bor i en muslimsk ghetto i sthlm och jag får höra "Bra Putin! Javla USA!" och "Ryska Tjetjener är hjältar som gör jihad i Ukraina! Hälsa dem från oss!" nästan varje dag
Citera
2022-04-04, 19:24
  #152
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ja, då tar de först Gotland för att behålla kontrollen över Östersjön. Om det händer så önskar jag S-kvinnor lycka till på de kommande ryska samkvämen med frisörlekar och våldtäkter, själv tar jag mig till Norge a.s.a.p.

Låter märkligt att attackera Sverige om Finland skickar in en ansökan..
Citera
2022-04-04, 19:24
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är en dålig ide att gå med i NATO eftersom det bor ca en halv miljon människor mestadels muslimer i Sverige som flydde NATO & Amerikanska bomber. Ett ev NATO medlemskap kommer att öka polariseringen i den redan polariserade samhället. Det är redan ganska spänd situation åtminstone för oss som bor i stora städer. Till exempel om någon SD idiot sätter eld på en moské då kommer det att leda till ett litet krig med pogromer, våldtagna svenska kvinnor och en massa avhuggna svenska huvuden. Så NEJ vi måste ta det lugnt med NATO och försöka göra åtminstone lite ordning här i Sverige.
De större flyktingvågar vi haft flydde inte alls NATO, utan diktatorer NATO sedan störtade.

Snacka inte en massa skit.

Dessutom är våldsbejakande invandrare så pass apatiska att de inte bryr sig om världspolitik, förutom kanske islamister men dem hoppas jag inte du böjer dig för.

Kadyroviter, alltså tjetjenier som strider under Putin, är inte på något sätt allierade med islamister. Vad snackar du ens om? Om något bör de ses som förrädare. Dumma horunge!
__________________
Senast redigerad av Datornkrabbar 2022-04-04 kl. 19:28.
Citera
2022-04-04, 19:26
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Var bor du? Jag bor i en muslimsk ghetto i sthlm och jag får höra "Bra Putin! Javla USA!" och "Ryska Tjetjener är hjältar som gör jihad i Ukraina! Hälsa dem från oss!" nästan varje dag

Du har bra fantasi
Citera
2022-04-04, 19:27
  #155
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Du är ute och cyklar, det är exakt vad jag pratar om, svenskar blundar för att en hel del svenska muslimer står på ryska sidan i konflikten, de hatar NATO som bombade sönder deras länder, de ser Putin som försvarare av traditionella värderingar medan svenska LGBT staten ses som en ondska som måste ner. Svensken sitter på en bomb och tror att det är en stol.

SÅ vi ska inte gå med i NATO för att en del muslimer och serber blir ledsna? Konstigt argument..
Citera
2022-04-04, 19:29
  #156
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
De större flyktingvågar vi haft flydde inte alls NATO, utan diktatorer NATO sedan störtade.

Snacka inte en massa skit.

Dessutom är våldsbejakande invandrare så pass apatiska att de inte bryr sig om världspolitik, förutom kanske islamister men dem hoppas jag inte du böjer dig för.

Kadyroviter, alltså tjetjenier som strider under Putin, är inte på något sätt allierade med islamister. Vad snackar du ens om? Om något bör de ses som förrädare.

Jag ser att du är en av de naiva svennar som delar på muslimer och islamister, det finns ingen skillnad, när ni svennar ska fatta det, islam är islam, varje muslim är islamist, det är vad islam handlar om, det finns ingen kompromiss i islam
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback