Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 05:00
  #49
Medlem
Hell yes

Vi kan inte förlita oss på ryssarnas goda vilja utan bygga upp en militär förmåga och samverkan inom Nato som gör det kostsamt att agera mot oss. Ryssarnas agerande vid våra gränser visae hur opålitliga de är.
Citera
2022-04-04, 09:03
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Håller vi oss neutrala och borta från NATO så uppstår ingen hotbild mot Sverige. Det är om vi får för oss att gå med som det kan bli farligt.

Huvudpoängen med neutralitet är att ha ett trovärdigt försvar, vilket Sverige inte har.
Med ett trovärdigt försvar vill Sverige fungera som en säkerhet för Ryssland.
Så som det är nu så är Sveriges neutralitet värd noll för dom.
Om NATO bestämmer sig för att använda, låt säga Gotland och den svenska biten utav Östersjön för att anfalla Ryssland så klarar inte Sverige av att stoppa det. Sveriges neutralitet är därför inte mycket värd för ryssen, och det är bättre för dom att anfalla Sverige för att skydda sig.

Faktum är att inget NATO-land har blivit attackerat av Ryssland sedan WWII.
Faktum är att uteslutande icke-medlemmar har blivit attackerade.
-Do the math.
__________________
Senast redigerad av emtor 2022-04-04 kl. 09:24.
Citera
2022-04-04, 09:24
  #51
Avstängd
wwrs avatar
Sitautionen försämras av att gå med i NATO. Att Ukraina är på väg in i NATO var en en orsak att Ryssland angrep. Man måste samarbeta internationellt mot denna typ av övergrepp. Som vid invasionen av Kuwait. Men nu sitter USA, Sverige och andra och fegar och bara skickar vapen och förvärrar kriget.

Det blir bara mer blockbildning och kallt krig när NATO stärks. Det är problemet. Mer EU följer. Mindre demokrati. Mer uppslittring (feminism, massinvandring) av länderna måste till för att EU skall behålla makten. Mer energisvält, livsmedelsbrist etc. Man måste ner i storlek på de styrande enheterna och ytterligare förbättra FN etc. Inte skapa mer blockbildning och kallt krig.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-04-04 kl. 09:26.
Citera
2022-04-04, 09:26
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sitautionen försämras av att gå med i NATO.

Beggars can't be choosers.

Situationen är redan försämrad,-Sverige har noll försvar.
Citera
2022-04-04, 09:27
  #53
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Huvudpoängen med neutralitet är att ha ett trovärdigt försvar, vilket Sverige inte har.
Med ett trovärdigt försvar vill Sverige fungera som en säkerhet för Ryssland.
Så som det är nu så är Sveriges neutralitet värd noll för dom.
Om NATO bestämmer sig för att använda, låt säga Gotland och den svenska biten utav Östersjön för att anfalla Ryssland så klarar inte Sverige av att stoppa det. Sveriges neutralitet är därför inte mycket värd för ryssen, och det är bättre för dom att anfalla Sverige för att skydda sig.

Faktum är att inget NATO-land har blivit attackerat av Ryssland sedan WWII.
Faktum är att uteslutande icke-medlemmar har blivit attackerade.
-Do the math.

Om NATO utför invasionskrig mot Ryssland eller ockuperar land utanför sitt område så ökar risken för kärnvapenkrig med åtminstone ett par tusen procent, jag skulle vilja påstå att detta skeende är en garant för totalt världskrig. Så att så skulle ske är mindre troligt än att vi hinner bygga egna kärnvapen och förstärka vårt försvar tillräckligt för att avskräcka eventuella fiender.

Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Beggars can't be choosers.

Situationen är redan försämrad,-Sverige har noll försvar.

Nej det har vi inte, trots nedmonteringen av försvaret så är det såna som du som är det farligaste för Sverige.
Citera
2022-04-04, 09:43
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Om NATO utför invasionskrig mot Ryssland eller ockuperar land utanför sitt område så ökar risken för kärnvapenkrig med åtminstone ett par tusen procent, jag skulle vilja påstå att detta skeende är en garant för totalt världskrig. Så att så skulle ske är mindre troligt än att vi hinner bygga egna kärnvapen och förstärka vårt försvar tillräckligt för att avskräcka eventuella fiender.



Nej det har vi inte, trots nedmonteringen av försvaret så är det såna som du som är det farligaste för Sverige.


Hur troligt är det att en försvarsallians opåkallat invaderar Ryssland? Har de någonsin uttryckt en sådan tanke?

Ja till NATO! Helst i vår.
Citera
2022-04-04, 09:48
  #55
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur troligt är det att en försvarsallians opåkallat invaderar Ryssland? Har de någonsin uttryckt en sådan tanke?

Ja till NATO! Helst i vår.

Du missuppfattade uppenbarligen vad som skrevs. Jag svarade på det här:

Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Om NATO bestämmer sig för att använda, låt säga Gotland och den svenska biten utav Östersjön för att anfalla Ryssland så klarar inte Sverige av att stoppa det. Sveriges neutralitet är därför inte mycket värd för ryssen, och det är bättre för dom att anfalla Sverige för att skydda sig.

Om man helt vill gå över till att vara en marionett för USA så är ett NATO-medlemsskap en självklarhet! Snacka om vinst för USA, först starta proxykrig via Ukraina och i förlängningen få med både Sverige och Finland i nato.
__________________
Senast redigerad av GanjaFarfar 2022-04-04 kl. 09:52.
Citera
2022-04-04, 09:51
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Du missuppfattade uppenbarligen vad som skrevs. Jag svarade på det här:

Då vet jag inte om jag förstår ditt argument. Menar du att vi inte ska gå med i NATO eftersom det går fortare att bygga upp ett eget försvar?
Citera
2022-04-04, 09:52
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sitautionen försämras av att gå med i NATO. Att Ukraina är på väg in i NATO var en en orsak att Ryssland angrep. Man måste samarbeta internationellt mot denna typ av övergrepp. Som vid invasionen av Kuwait. Men nu sitter USA, Sverige och andra och fegar och bara skickar vapen och förvärrar kriget.

Det blir bara mer blockbildning och kallt krig när NATO stärks. Det är problemet. Mer EU följer. Mindre demokrati. Mer uppslittring (feminism, massinvandring) av länderna måste till för att EU skall behålla makten. Mer energisvält, livsmedelsbrist etc. Man måste ner i storlek på de styrande enheterna och ytterligare förbättra FN etc. Inte skapa mer blockbildning och kallt krig.

Det är en myt att Ukraina var på väg in i NATO. De uppfyllde inte villkoren för att beviljas ett medlemskap.
Citera
2022-04-04, 09:53
  #58
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Nej, det borde vi inte. Risken finns att Ryssland kommer att anfalla oss, och det kommer att ta minst en månad innan Biden har förstått vad som sker.
Citera
2022-04-04, 09:54
  #59
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är en myt att Ukraina var på väg in i NATO. De uppfyllde inte villkoren för att beviljas ett medlemskap.
Men en orsak till angrepppet var att vid ett ev medlemskap skulle NATO-vapen hamna på Rysslands gräns. (Som Jupitermissilerna som skapade Kuba-krisen)
Citera
2022-04-04, 09:54
  #60
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Då vet jag inte om jag förstår ditt argument. Menar du att vi inte ska gå med i NATO eftersom det går fortare att bygga upp ett eget försvar?

Nej jag menar att vi inte bör gå med i NATO eftersom vi bör vara fortsatt neutrala och om något utöka vår neutralitet genom ännu mer samarbete med Finland. Den amerikanska propagandan har mosat oss ända sedan kalla kriget och jag vill inte att Sverige blir ytterligare en 100 procentig lydstat till USA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback