2022-04-03, 13:51
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Håller med dig till fullo, jag fick lite känslan av att han hade hoppats på att det skulle vara en livesändning för att kunna göra något, tex självmord/självskada i en livesändning, alt skada någon av Sara eller Patrik.

Hur som haver så är det bra att han fångades in, riktigt farlig individ det där.

Det där med självmord var bara självömkan och ett försök att få medlidande.
Citera
2022-04-03, 13:52
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Ja hans prat om självmord var självömkan i detta fallet, det syntes.
Citera
2022-04-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Eller så ger du exempel på när Dumpen har just gjort detta. Det ska inte vara en fransman etc

Jag vill se Patrik eller Sara vara lika tuffa på ett torg i ett utsatt område. Då ger jag dig rätt.

Det har ju varit minst fyra stycken på senare tid. Currymongot, yesyesmongot, jagärmörkmongot och han som blev gripen på plats när Sara upptäckte en polisbil.
Citera
2022-04-03, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Nu kanske en invandrare inte skulle stämma träff med ett barn mitt på torget i Rinkeby, Rosengård eller utanför Mahmood-moskén i Malmö?
Anledningen till att invandrare är farligare och begår fler brott är att de har mindre att förlora. Vad skulle Khan kunna göra? Mörda men det är inget svårt om man inte har något att förlora. Det kan ett barn göra.

Citat:
Eller så var han rädd för att bli attackerad/mördad. Genom att säga så tänkte han nog riktigt att folk låter honom vara eftersom han ändå ska ta livet. Därefter flyttar han till Norge, byter namn, skaffar skägg och blir glömd. Utflyttad eller död...
Citera
2022-04-03, 15:32
Medlem
USK1s avatar
Citat:

Ja självömkan var det säkerligen, men såna som han får gärna avsluta sig själva.
Citera
2022-04-03, 15:32
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Senaste gäddan var den största nollan hittills. Känner till att Dumpen existerar, misstänkte att det var Dumpen han skulle träffa, ställer upp på intervju framför kameran, vill våldta två-åring och hotar med att ta livet av sig under sändning. Sådana bör naturligtvis förpassas till ett arbetsläger i Norrland på livstid.

Patrik säger ju nästan alltid att det är den dummaste ursäkt/förklaring han hört, men i det här fallet måste jag nog hålla med. Märkligaste försvaret jag hört faktiskt. Så jävla ologiskt alltihop.

Sen en annan grej. Gällande Mackan så såg jag de uppdaterat texten (Jag är kanske sen på bollen här):

Citat:
VI SKÖTER KONTAKTER MED FAMILJ OCH ARBETSGIVARE, SÅ ÄVEN I DETTA FALLET. FAMILJEN ÖNSKAR INTE PÅ NÅGRA VILLKOR BLI KONTAKTADE !!!
Mackans sambo och hennes familj tog direkt avstånd från Mackan när de fick veta detta, och Mackans sambo har lämnat honom.

Man undrar hur han har det just nu. Hur går tankarna? Finns det en plan för att komma tillbaka till sitt tidigare liv eller har han gett upp?
Citera
2022-04-03, 15:42
Medlem
Finns en anledning till att det inte riktigt är i main news. Folk tycker att det är rätt, inklusive mig. The public loves it.
Citera
2022-04-03, 15:53
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Patrik säger ju nästan alltid att det är den dummaste ursäkt/förklaring han hört, men i det här fallet måste jag nog hålla med. Märkligaste försvaret jag hört faktiskt. Så jävla ologiskt alltihop.

Sen en annan grej. Gällande Mackan så såg jag de uppdaterat texten (Jag är kanske sen på bollen här):

Man undrar hur han har det just nu. Hur går tankarna? Finns det en plan för att komma tillbaka till sitt tidigare liv eller har han gett upp?
Jo den texten om Hiss-Mackan har stått ett tag, det tillkom ganska snabbt efter videopubliceringen om jag minns rätt, kanske nåt dygn eller två. Brukar kolla av Dumpen några ggr per dag, men någon får gärna rätta mig om jag minns fel.

Gällande karriär får han väl omskola sig till fimpplockare eller annat uppfriskande utomhusarbete, med chans till "glada" tillrop från allmänheten varje dag.
Citera
2022-04-03, 15:54
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om umgängeskretsen till Mackan tog avstånd så var det inga riktiga vänner. Då var allting bara en fasad som ändå lika bra kunde vara. Dålig stil att lämna den man älskar pga uppmärksamhet i media för ingenting. Han gjorde faktiskt inget mer än försökte vara otrogen. Men hur många relationer pågår inte sånt. Han säljer väl huset och flyttar Gambia.

Patrik säger nästan alltid det var det vidrigaste han läst men i så fall har han inte läst många romaner, noveller eller historieböcker om t.ex. Vietnam- och Andra världskriget. Följer han ens nyhetsbevakningen om krigen i Ukraina och Jemen?
Citera
2022-04-03, 16:24
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Med andra ord fattar jag inte denna moralistiska klagan på Sara i sammanhanget. Kritisera Dumpen och det man anser kan förbättras där är en sak, personangrepp en annan.

Internet gav en plattform till misslyckade misogyna män som aldrig har och aldrig kommer nå någon större framgång vare sig när det gäller studier, arbete, relationer eller kvinnor. Deras närvaro är tydlig i denna tråd. Givetvis tycker de synd om gäddor som uppenbart är deras pedofila soulmates samtidigt som de inte kan låta bli att uttrycka skadeglädje när dumpen tagit män som nått framgångar irl som de bara kan drömma om.

Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Ja självömkan var det säkerligen, men såna som han får gärna avsluta sig själva.

Den här sortens uttryck kan även vara seriöst menade. Han tycker tydligt synd om sig själv men jag fick typiska vibbar om en man med psykisk ohälsa som står vid desperationens rand. Han kan mycket väl vara en suicidkandidat, om han vågar.
Citera
2022-04-03, 16:27
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
På varje nätraggande gädda går i regel ett stort antal barn. Om Sveriges barnskyddande lagar hade sett ut som många andra länders så hade gäddorrnas nätaktiviteter varit tillräckligt för utredning och husrannsakan enligt följande:

https://fb.watch/c929kZ3S8K/

Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Två av landets hjältar i det där inslaget. Hoppas ett par peddosar som finns i tråden känner sig lite nojjiga att de där ska dyka upp hos dem

Får vi moderniserad lag som förbjuder vuxna att jaga och ragga på vad de tror är barn, på nätet och irl, så är det många smygpedofiler och smyghebefiler som kommer få besök och bli lagförda.
Citera
2022-04-03, 16:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Såg just nu en tråd i Aktuella Brott "Pedofil i Eskilstuna gripen"
Vet inte hur man länkar men det är intressant läsning om hur polis går in och chattar med pedofiler på nätet. Det står tydligt att polisen inte får uppmana till brott men den här polisen låtsas att han har samma intresse som pedofilen. De bestämmer en mötesplats och pedofilen kommer dit och dom pratar vidare om detta ämne. Polisen kan just då inte gripa mannen då det skulle förstöra planen att gripa en hel pedofilring. Mannen greps vid senare tillfälle.
Jag trodde inte att polisen fick luras på detta sätt men det är ju toppen att det finns något som polisen kan ta till för att komma närmare ett gripande av pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in