Jag vet vart det där stället är men jag kan berätta att det inte är så jätte mycket att se då cisterna är bortplockade och endast betonglämningar är kvar i bergrummen. Kan även tillägga att det är relativt små bergrum.
Edit: Dessutom är det inte tre kilometer bort utan dryga 6km
Senast redigerad av DeMeester16 2022-03-18 kl. 14:50.
Kanske, det var ett tag sedan jag var där så kommer inte riktigt ihåg. Sen kan skribenten som Muhammed citerade också skrivit fel om det nu är 4 och inte 5 bergrum. Nedan följer en länk till en bild på ett av bergrummen (alla ser i princip likadana ut).
Där ser man tydligt att det funnits cisterner och det faktumet att den ligger precis invid järnvägen så som artikeln beskriver måste betyda att det är dessa bergrum som menas.
Jag vet vart det där stället är men jag kan berätta att det inte är så jätte mycket att se då cisterna är bortplockade och endast betonglämningar är kvar i bergrummen. Kan även tillägga att det är relativt små bergrum.
Edit: Dessutom är det inte tre kilometer bort utan dryga 6km
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!