Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeCostanza123
Detta är väl egentligen inget problem om du har köpt bostaden och planerar att bo där under en längre tid. Sedan kan ju såklart livssituationen ändras och du tvingas sälja vare sig du vill eller inte.
Jag brukar tänka likadant när jag placerar på börsen: För mig spelar det ingen roll vad pengarna är värda om 1 år när jag har en sparhorisont på 10-15år.
Det krävs erfarenhet och/eller moralisk styrka för att logga in på avanza på morgonen och se att kapitalet sjunkit från 200kr till 150k på två månader. Det tog mig kanske 10 år innan jag kunde rycka på axlarna åt allt.
I mitt värsta läge, jag köpte en hel del 2007, så sjönk mitt dåvarande kapital från 11mkr till 5mkr. Jag låg kvar men lite svårt att somna på kvällen. I samma veva skrev Virtanen boken "Kraschad", som, den loser han är gick han in sist av alla på börsen kring 2007 och losade hälften, vågade inte ligga kvar och realiserade förlusten.
https://www.adlibris.com/se/bok/kras...-9789173893589
Något säger mig att 2022 kan vara likartat. Om inte annat kan man låna och läs boken på bibblan. Så förstår man lite mer om bubblor. Vi är precis mitt i flera av världens största bubblor genom tiderna.