Citat:
Ursprungligen postat av
Disco.Destroyer
Haha juggemafia. Jag är jugge så den kanske är passande ;-)
Tack för alla tips

Haha! Är du? Men hoppa den bilden tycker jag.
I övrigt så tycker jag att Katzyn har många poänger. När jag själv tindrande så kan jag ärligt säga att jag bara högrade de jag tyckte var snygga. Det är en ytlig plattform och det är utseendet man initialt har att gå på. Det är så grovsorteringen går till liksom, övrig sållning görs när man sedan inleder konversationer. Och ser man Tinder som en kul grej och ett komplement till det som händer IRL så är det liksom inte hela världen om man missar någon som kanske egentligen är bra och som man skulle gillat vid en träff IRL.
Det här med att ge alla en chans funkar liksom inte. Är man kvinna i en storstad skulle man behöva sluta jobba och anställa en sekreterare för att administrera alla dejter man skulle kunna gå på. Så det gäller att som man på något sätt sticka ut. Det gör man om man är jävligt snygg. Det fattar alla. Som Katzyn säger så är det många manliga profiler som är väldigt lika. Från män här gnälls det ofta på att kvinnliga profiler är generiska och trista, men det är samma sak med de manliga. Vattensportbild, skidor, bil/MC/båt, uppvisande av fiskar, fest/alkoholbilder med kompisar, gymselfie, grill och några selfies i badrummet eller hissen. Inte så konstigt egentligen. Ganska basic saker folk håller på med liksom. Men det är ju inget som sticker ut från mängden.
Några sidor bak var det en mupp som gnällde på kvinnors festbilder med alkohol och de signaler de sänder ut. Jag tycker inte att de sänder ut något särskilt mer än att man umgås med sina vänner ibland + att det är i sådana sammanhang det fotas. Vet inte vad den där gnälltönten har för umgänge, men det är ytterst sällan någon av mina kompisar fotar mig utan att det är ett festligt sammanhang. De fotar mig liksom inte när vi går och köper pizza en tisdagskväll. Så den sortens bilder tycker jag inte att man behöver undvika, förutsatt att man även har andra bilder förstås. Att inte enbart ha selfies från hallen eller badrummet är en bra grej liksom.
Oavsett vad så är en bio aldrig något negativt. Pratade länge med en kompis igår. Hon tindrar en del och för henne är en välskriven bio viktigt. För mig var det inte lika viktigt, en del män lyckades med sina bilder ändå förmedla intressen och liknande.
Men det här med att framstå som "mystisk" för att man inte har en bio ger jag inte mycket för. Det är inte avsaknaden av en sådan som gör att någon verkar spännande.
En annan grundregel är att inte skriva om det man
inte söker. Här klagas det på kvinnors s.k. kravlistor, män har sådana de med men tycks jobba inverterat. "Du ska
inte vara/göra...". Har skrivit en del om det för några år sedan. Det och allt det här uppfordrande tramset "Det är självklart att du precis som jag tycker om att hålla dig i form/laga mat/blabla." Usch och blä.
Jag matchade med en avlägset bekant på den tiden jag tindrande, men hans bio bestod endast av långa beskrivningar av hur den han ville träffa
inte skulle vara. Visst, man kan ju kanske motsatsvis läsa ut vem han själv han tycker att han är utifrån det. Men det är fett trist med den där anklagande och tillrättavisande tonen så det blev ingen date där inte.
Det bästa är att kort berätta om sig själv och vad man tänker med sin närvaro på Tinder. Det kan aldrig vara negativt. Mina fem spänn.