2022-03-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
I så fall, hur skall du ha det. Menar du att valet 2022 inte spelar någon roll eller menar du att jag kommer att skita på mig när demokraterna behåller huset?
Ingetdera eftersom inget kommer göra någon skillnad men om du blir ledsen om Demokraterna gör ett bra val så gör ju det världen till en trevligare plats. Ju ledsnare du är, desto bättre mår resten av Sverige. Det är helt enkelt så det funkar
Citera
2022-03-28, 17:31
Medlem
Citat:
Jaha, det var så du menade. Jag var lite förvånad att du talade om krigsrätt eftersom det är riksrätt republikanerna ämnar ställa Biden inför när de vunnit huset.
Jag lånade termen "krigsrätt" från dig, precis här:

Citat:
I din verklighet - dvs i den verkliga världen - har du funderat över varför ingen president (inte ens Trump) någonsin har ställts inför krigsrätt?

och försökte sedan tolka vidare varför du drog upp den termen. Du är så pass förvirrad att man ibland måste anstränga sig att aktivt tolka och uttyda vad du säger...
Citera
2022-03-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kan man spåra överföringar från Hunter till Biden och sammanlänkade dessa till diverse företag, bör det bli tydligt att Biden tjänat pengar via mutor för att sälja sin tillgänglighet och sitt öra. Detta genom sin son Hunter som lustigt nog visat sig vara en aktör i Ukraina under lång tid

Vi får se vad folkdomstolen säger om detta.
Enligt Jack Maxey har man nu lyckats återskapa filer som Hunter trodde att han raderat innan han på fyllan gick till datorreparatören i Delaware den där ödestigna dagen 2019. Bl a har man hittat (surprise, surprise!) ännu grövre barnporr och tre ebrevkonton som pedo-joe tros ha använt för sina "affärskorrespondenser" med Hunter. Vi får se vart det leder.
Citera
2022-03-28, 17:32
Medlem
Citat:
Enligt Jack Maxey har man nu lyckats återskapa filer som Hunter trodde att han raderat innan han på fyllan gick till datorreparatören i Delaware den där ödestigna dagen 2019. Bl a har man hittat (surprise, surprise!) ännu grövre barnporr och tre ebrevkonton som pedo-joe tros ha använt för sina "affärskorrespondenser" med Hunter. Vi får se vart det leder.
Jack Mac är en idiot och en QAnon-aktivist. Noll trovärdighet där.
Citera
2022-03-28, 17:34
Medlem
Citat:
Vem är Jack Maxey? Är han nån sorts åklagare? Utredare? Hur har han insyn i fallet?

Åh han är golfare eller ? Ja då måste han ha insyn?
Citera
2022-03-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trams. Republikanerna, McConnell och Dershowitz lyfte det uttryckligen som ett tungt argument att ingen enligt författningen (dvs deras läsning av författningen) ska kunna ställas inför riksrätt efter att han/hon avgått från det ämbete och den ämbetstid det gäller. Vilken trovärdighet skulle det ha ifall de vände 180 grader i den frågan, bara därför att det nu handlade om Biden?

"Jag gillar inte att du hotade min fru med pistol för att få henne att tala, men eftersom du gjorde det så har jag den här gången rätt att hota din fru med pistol på exakt samma sätt!"
Det var ett argument då, ja, men nu ettablerade man ett annat prejudikat istället. Det var ju lite det som vissa Demkrater varnade för, att börjar man hitta på egna regler för att kunna drömma till Trump i affekt, så kan det gå i baklås när Republikanerna börjar använda samma verktyg tillbaka mot "deras" gubbar. Så kan mao. mycket väl ske nu och Demokraterna har inga andra än sig själva att skylla ifall Biden råkar illa ut pga. detta.

Men du kanske på typiskt extremväntermanéer tror att det är "rules-for-thee-but-not-for-me" principen som gäller?
Citera
2022-03-28, 17:36
Medlem
Citat:
Jag lånade termen "krigsrätt" från dig, precis här:

och försökte sedan tolka vidare varför du drog upp den termen. Du är så pass förvirrad att man ibland måste anstränga sig att aktivt tolka och uttyda vad du säger...
Vad lustigt, jag trodde för ett ögonblick att du trodde att det var krigsrätt du inbillade dig att republikanerna skulle ställa Biden inför. Varför annars svammlade du om martial law etc?

Det skulle inte kunna vara så att du för bara 15 minuter sedan inte visste skillnaden mellan dessa begrepp men nu har tagit hjälp av google för att verka lite mer insatt?

edit: jag ser nu att det var din kompis alpoxen som började svamla om krigsrätt i ett tidigare inlägg idag. Jag blandade helt enkelt ihop er två när du sedan la dig i vår diskussion. Jag inser nu att du - till skillnad från alpoxen då - alltid har vetat skillnaden mellan riksrätt och krigsrätt. Jag svär att detta var oavsiktligt. Tror du att du någonsin kan förlåta mig för att jag misstrodde din bildningsnivå?

edit2: Kanske Emma18 har några spännande kommentarer om saken? Några stavfel eller så?
Senast redigerad av TomSowell 2022-03-28 kl. 18:22.
Citera
2022-03-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vem är Jack Maxey? Är han nån sorts åklagare? Utredare? Hur har han insyn i fallet?

Åh han är golfare eller ? Ja då måste han ha insyn?
google är din vän alpoxen! Jack Maxey är en av de personer som haft tillgång till hårddiskens rådata.
Citera
2022-03-28, 17:39
Medlem
Citat:
Jack Mac är en idiot och en QAnon-aktivist. Noll trovärdighet där.
Kan du ge ett exempel på någon människa som inte delar dina politiska åsikter som inte är en idiot?
Citera
2022-03-28, 17:39
Medlem
Citat:
Vad lustigt, jag trodde för ett ögonblick att du trodde att det var krigsrätt du inbillade dig att republikanerna skulle ställa Biden inför. Varför annars svammlade du om martial law etc?

Det skulle inte kunna vara så att du för bara 15 minuter sedan inte visste skillnaden mellan dessa begrepp men nu har tagit hjälp av google för att verka lite mer insatt?
Är ganska säker på att det var du som drog in termen krigsrätt i tråden. Fetad dessutom. Du kanske märkte hur förvånad Alpoxen blev?
Citera
2022-03-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det var ett argument då, ja, men nu ettablerade man ett annat prejudikat istället. Det var ju lite det som vissa Demkrater varnade för, att börjar man hitta på egna regler för att kunna drömma till Trump i affekt, så kan det gå i baklås när Republikanerna börjar använda samma verktyg tillbaka mot "deras" gubbar. Så kan mao. mycket väl ske nu och Demokraterna har inga andra än sig själva att skylla ifall Biden råkar illa ut pga. detta.

Men du kanske på typiskt extremväntermanéer tror att det är "rules-for-thee-but-not-for-me" principen som gäller?
Nu kommer det inte att ske eftersom Trump för det första försökte utpressa Zelensky och för det andra uppmanade sina supporters att köra över folkets val av president. Det är allvarliga saker och att Republikanerna skulle hitta något liknande på Biden kan du glömma.

Förstå nu att det inte blir någon riksrätt. McConnell kommer strypa alla centrala pengar till varje Republikan som ens andas något liknande. Att det är så jävla svårt att fatta för vissa.
Citera
2022-03-28, 17:40
Medlem
Citat:
google är din vän alpoxen! Jack Maxey är en av de personer som haft tillgång till hårddiskens rådata.
Det är jag oxå!! Jag har sett allt. Visst snubben var hög men inget värre än vem som helst gjort. Kanske glömde han kolla leg nån gång men va fan
Senast redigerad av Alpoxen 2022-03-28 kl. 17:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in