2022-03-26, 06:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Z våta dröm är såklart att Sverige eller i bästa fall NATO länder dras in i kriget.
Skulle inte du vilja att ett stort gäng på gatan försvarade dig om en mobbare spöa dig varje dag?
Det stämmer. Zelensky försöker skrämma alla med kriget. Han styrs av nätverk som använder krig för att skrämma in mindre länder under de stora blockens kontroll.

Därför måste man stoppa dessa krig snabbt. Till att börja med genom extremt kraftiga åtgärder mot Ryssland. Total handelsblockad. Diplomater dras in. (När två personer skadades men blev helt återställda i Skripalfarsen så drogs 23 amerikanska diplomater in.) Därefter skapas en koalition som t.ex under det första Irakkriget. Man går in och kastar ut angriparen. FN och det internationella samfundet får inte acceptera att dessa övergrepp fortgår. Men nu görs i princip inget. USA fortsätter att köpa olja av ryssen (fram till 22/4). EU fortsätter köpa olja, etc. Man slår stora hål i luften genom att dra in McDonalds (i Ryssland) och Kefir-yoghurt (i den "moraliska stormakten" Sverige!).

Man får inte acceptera övergrepp bara för att den angripne inte är med i samma maffiagäng som man själv.

Men nu använder globala krafter detta krig som bakgrundseffekt för Zelenskys propagandatur för att vi måste underställa oss något av de internationella maffiagängen under förevändning att de måste försvara oss mot något annat maffigäng (som egentligen bara är deras maffiakompisar och agerar torpeder). Det omvända skedde nyligen i Kazakhstan. USA låg troligen bakom den färgrevolution som medförde att ryssarna kunde skicka in trupper.

Så att Zelensky vill skrämma oss och vi har blivit uppmanade att spana efter periskop och BankID pajade i förrgår är bara led i skrämsel-terror mot befolkningen. Man skall försöka hålla sig lugn och agera, men nu stressas vi upp och genomför inga effektiva åtgärder mot kriget.
Senast redigerad av wwr 2022-03-26 kl. 07:29.
Citera
2022-03-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är som att du inte begriper att Ukraina faktiskt är under angrepp av Ryssland. Att Ryssland faktiskt angripit flera andra länder i närområdet i närtid. Att Ryssland hotar alla och speciellt de som inte gör som de vill. Ryssland gör inte överflygningar och simulerade anfall mot oss samt gör andra intrång utan anledning utan vill inge en skräck samt övning inför ett verkligt anfall.

Sverige har ett strategiskt läge och det gäller inte bara Gotland utan hela landet. Vad Ryssland tänker göra framöver vet ingen idag men man måste vara öppna för allt. Ryssland ser ju att NATO inget gjorde när de anföll Ukraina och detsamma skulle gälla om Sverige blev anfallet. Sverige bör absolut vara på sin vakt och planera ett snabbt inträde i NATO.

Du vet val att detta ar Bidens proxykrig mot Ryssland, till sista ukrainaren, med juden i Kiev som Sturmbandfuhrer. Biden soker en akta usa modell han tror far honom att vinna kommande valet. Men Trumpen kammar hem segern.

Ang krig, Ryssland har vunnit i Tjetsnya, Georgien, Syrien. USA har sprungit hem med svansen mellan benen fran sina krigstag, inga vinster. Ryssen malar sonder aven Ukraina, synd om ukrainare, skyll pa Biden o juden.
Citera
2022-03-26, 13:07
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Du vet val att detta ar Bidens proxykrig mot Ryssland, till sista ukrainaren, med juden i Kiev som Sturmbandfuhrer. Biden soker en akta usa modell han tror far honom att vinna kommande valet. Men Trumpen kammar hem segern.

Ang krig, Ryssland har vunnit i Tjetsnya, Georgien, Syrien. USA har sprungit hem med svansen mellan benen fran sina krigstag, inga vinster. Ryssen malar sonder aven Ukraina, synd om ukrainare, skyll pa Biden o juden.
Ja det stämmer.

Som flera skrivit så är det skrämmande att Zelensky har order att få oss att skicka mer vapen.

Sverige krigar mot ryssen till siste ukrainare har fallit.

(Första gången jag såg det uttrycket fälldes det av Zarif
https://twitter.com/JZarif/status/11...mibJrT7YA&s=19 )

Man måste verka för en omedelbar, fredlig lösning. Ryssland kan inte vinna, de är en ockupationsmakt som skall åka hem (utom från Krim, Donetsk och Luhansk)
Senast redigerad av wwr 2022-03-26 kl. 13:21.
Citera
2022-03-26, 13:08
Medlem
[quote=ApanAbdulla|79631385]Vänta va?
Har han ingen utbildning inom det politiksa området alls?
Gick han från komiker till president?
Ni måste sitta och skämta med mig nu?

Vissa länder hade en statsminister som var svetsare, minister som är hårfrisörska och en f d affärsbiträde......
Citera
2022-03-26, 13:27
Medlem
-Neverenough-s avatar
Tycker att Sverige ska förhålla sig neutralt och hålla käften, säga att vi inte vill eller ska blanda oss i, jag tycker inte att det är någon bra idé att öka risken för krig överhuvudtaget även om chansen är minimal.

Vi ska inte låta våra nära och kära behöva uppleva krig, Sverige ska vara ett civiliserat land, vi ska fan fatta att vi inte heller är rustade för krig så det är bara löjligt.

Jag känner ingen tillhörighet med Ukraina, eller de flesta andra länder för den delen, i alla fall inte så att jag tycker att det är lämpligt att delta i något politiskt skådespel som sen får konsekvenser för min familj.
Citera
2022-03-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Krig är hemskt, människor i Sverige har det för bra så dom tänker inte på vad som skriver.

Sant, man idealiserar krig och det anses hjältemodigt att dö i krig. Jag tycker det är oerhört sorgligt.
Citera
2022-03-26, 15:00
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Sant, man idealiserar krig och det anses hjältemodigt att dö i krig. Jag tycker det är oerhört sorgligt.
Så är det.
Jag kollade faktiskt på en dokumänter inatt, om hur barn drabbas och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna.

Fruktansvärt, och jag fick en insyn hur Ukranska barn som förlorat mor och far och släkt ligger bland andra barn i barnhem och dom ansvariga intervjuas av en idiot till journalist som ställer frågan, hur mår ni, och personalen bryter ut i gråt och svarar med...
- Jag vill inte utala mig snälla ta bort kameran.

Hur kan man ens ställa en så korkad fråga, hur mår ni?
Vad fan tror du din dumme fan.....
Nä ska inte bli arg det är inte bra för hälsan men en del är fan ta mig dumma i huvudet...

Barnen bara ligger där med andra små själar och gråter, medan personalen springer stressade och i panik lyssnar på artillery beskjutningen.....Hemskt!
Och sedan få frågan, hur mår ni? ..................
Citera
2022-03-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn

Du verkar ju vara helt förvirrad. "Juden är fuhrer och att Biden/Trump kämpar om valet i Ukraina". Det enda Putin gör är att förinta Ryssland och sitt folk, kriga kan han/de inte. Det måste vara kortslutning när man tror att en jude styr nazister och att man då ska befria dem. Det Ryssland har bevisat i Ukraina är att de är i totalt förfall och att en dåre har kidnappat landet samt att andra stödjer honom på nätet!
Senast redigerad av KamratBlue 2022-03-26 kl. 15:28.
Citera
2022-03-26, 15:35
Medlem
nbsps avatar
[quote=rubenberg|79652951]
Citat:
Vänta va?
Har han ingen utbildning inom det politiksa området alls?
Gick han från komiker till president?
Ni måste sitta och skämta med mig nu?

Vissa länder hade en statsminister som var svetsare, minister som är hårfrisörska och en f d affärsbiträde......
Men det vanliga är att folk som blir statsministrar eller presidenter har lång politisk erfarenhet. Klart det finns undantag, t.ex Trump.
Citera
2022-03-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du verkar ju vara helt förvirrad. "Juden är fuhrer och att Biden/Trump kämpar om valet i Ukraina". Det enda Putin gör är att förinta Ryssland och sitt folk, kriga kan han/de inte. Det måste vara kortslutning när man tror att en jude styr nazister och att man då ska befria dem. Det Ryssland har bevisat i Ukraina är att de är i totalt förfall och att en dåre har kidnappat landet samt att andra stödjer honom på nätet!

Analize ar inte din starka sida, min van. Ryssland vill inte ha idioter som du i riket. Sov lugnt, las historia
Citera
2022-03-27, 09:20
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Jag kan hålla med dig i en viss form, men Demokratin fungerar mycket bättre i Sverige än Ryssland det kan vi väl gå i hand för?

Varför haka upp sig på Ryssland hela tiden? Varför inte Ukraina? Särskilt med tanke på tråden.

Den Yttre Fienden, fungerar inte på mig. Den svenska politiker-kåren verkar alltmer vara av en enda sort. Det gagnar vare sig svensken eller Sverige.

Var så säker, att den svenska politiker-maffian är på väg att öka förtrycket i Sverige. Virus är vad som blir förevändningen åter.
Citera
2022-03-27, 16:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Med all respekt till Ukraina samt alla offer och vad som sker där just nu, oerhört tragiskt och mycket skrämmande utveckling.

Men idag när jag satt och lyssnade på Zalenskys tal kändes det nästan som om han ville att Ryssland skulle gå till attack mot oss, och alla upprepningar om vapen vi har skickat osv osv.....

Ni som kan allt det här med militär osv, har Ryssland kapacitet att övervaka oss i samma form som USA med flera?

Har Ryssar sateliter eller vad för slags teknik det handlar om att använda för att avlyssna och störa oss från avstånd?

Jag personligen tyckte Zalenskys tal var rörigt och inte alls att det ingav någon respekt.
Just det han säger med, "You must understand that only the sea is between you and this war"
Det kändes fel på nåt vis, han menar säkerligen väl men jag vet inte det kändes skrämmande...

Min fråga är som sagt, kan Ryssland spana på oss så som Väst kan spana på Ryssland?
Det skrämmer dig för att du är en pussy, eller iaf inte ens en betahanne.

Bill Maher förklarar sammanhangen här, om just Zelensky och hans framträdanden nu under kriget:

https://youtu.be/05Q1Bzg5zTY
Senast redigerad av nerdnerd 2022-03-27 kl. 16:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback