Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-21, 14:44
  #1321
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Ja, precis. Och så den oundvikliga ekonomiska kollapsen, så klart. Petrodollarn raderas och den svenska kronan blir värdelös. Hyperinflation. The Great Depression gör comeback med stormsteg.

Och den exponentiella ökningen av dödlighet bland arbetsför befolkning, vilket kommer att skyllas på "nya varianter" trots att varje nytt dödsfall i realiteten är ett utdraget, fördröjt självmord. Offren saknade det absolut livsviktiga uttrycket "Nej, tack!" i sin vokabulär.

Redan före sommaren kommer vi svenskar märka av återkommande strömavbrott och "cyberattacker", med allt tätare intervall och allt större omfattning. Efter några månader slocknar allt, förutom värmeljusen och gasolkaminerna i stugorna.

De som ännu inte förberett sig, såväl praktiskt som mentalt, kommer att vara chanslösa. Kaoset och kriminaliteten kommer att explodera. Om ett halvår har allas våra liv förändrats i grunden.

Helt sant burzi. Det blir världsfred först när globalisterna har sin världsregering och sin världsvaluta på plats. Dom ger sig inte innan dess har man räknat ut.
Citera
2022-03-21, 14:53
  #1322
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Är det Sergei Nilus teorier som ligger som grund?


https://en.wikipedia.org/wiki/Sergei_Nilus
Intressant, nej det var mer intuitivt och logistik tänkt.
Citera
2022-03-21, 15:59
  #1323
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Helt sant burzi. Det blir världsfred först när globalisterna har sin världsregering och sin världsvaluta på plats. Dom ger sig inte innan dess har man räknat ut.

Nej, det kommer inte att bli världsfred om globalisterna tar över världen. Det går inte att blidka globalister utan de vill bara ha mer och om redan har allt så kommer komma på nya saker in i det bizarra. Se vad globalisterna har sysslat med de senaste decennierna, typ bara massa krig.
Citera
2022-03-21, 20:12
  #1324
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Intressant, nej det var mer intuitivt och logistik tänkt.

Läs hans kändaste på svenska.

SIONS VISES PROTOKOLL
https://uppenbar.info/uppenbar/rev/Sion.pdf
Citera
2022-03-21, 20:20
  #1325
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nej, det kommer inte att bli världsfred om globalisterna tar över världen. Det går inte att blidka globalister utan de vill bara ha mer och om redan har allt så kommer komma på nya saker in i det bizarra. Se vad globalisterna har sysslat med de senaste decennierna, typ bara massa krig.

Yes, dom är nog lite sjuka i huvudet Schwab och hans globalistvänner. Vore trevligare om dom hade lite mer empati och lät alla bestämma demokratiskt hur samhället ska vara istället för att köra över alla med sina pengar. Riktiga charmtroll
Citera
2022-03-21, 22:36
  #1326
Medlem
Innan hyllade ni Schwab, nu är han inte er kompis längre? Varför då?
Citera
2022-03-22, 12:41
  #1327
Medlem
Känner för att lämna Sverige för varmare breddgrader där man kan leva självförsörjande året runt. Som ovaccinerad. Tips på länder? Finns det några länder som inte skrivit på för agendan?
Citera
2022-03-23, 10:54
  #1328
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns å andra sidan inte mycket i det som påstås i konspirationsteorierna som har med schwabs/WEFs verkliga önskemål att göra…

Man får inte riktigt grepp om Schwab tycker jag. Å ena sida ska man ju inte dra iväg men samtidigt så känns det lite märkligt att en sådan person, en professor utan hyperrik släkt, lyckas starta upp WEF och ringer in miljardärer och politiska toppar. Vad behövde dom Klaus till? Ett möte kunde dom väl ordna själva utan att åka till Klaus. Det var ju inte något tillfälligt intresse heller utan WEF har ju fortsatt hårt under åren. Kanske är Schwab korruptionsgeniet nr 1 och det var det topparna uppskattade med hans idé Svårt att veta...
Citera
2022-03-23, 11:04
  #1329
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Man får inte riktigt grepp om Schwab tycker jag. Å ena sida ska man ju inte dra iväg men samtidigt så känns det lite märkligt att en sådan person, en professor utan hyperrik släkt, lyckas starta upp WEF och ringer in miljardärer och politiska toppar. Vad behövde dom Klaus till? Ett möte kunde dom väl ordna själva utan att åka till Klaus. Det var ju inte något tillfälligt intresse heller utan WEF har ju fortsatt hårt under åren. Kanske är Schwab korruptionsgeniet nr 1 och det var det topparna uppskattade med hans idé Svårt att veta...
Spot on!

Hur kom Klasen/katten in bland hermelinerna?

Med tanke på hur dåligt hans, Xis och alla andra hans kompis-kibbutznikars förutsägelser om att sjunga Kumbaya, slagit in så gömmer han sig väl nu. Nästan hela världspressen låg mycket lågt om (det virtuella) WEF-mötet i år.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-23 kl. 11:12.
Citera
2022-03-23, 13:51
  #1330
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Man får inte riktigt grepp om Schwab tycker jag. Å ena sida ska man ju inte dra iväg men samtidigt så känns det lite märkligt att en sådan person, en professor utan hyperrik släkt, lyckas starta upp WEF och ringer in miljardärer och politiska toppar. Vad behövde dom Klaus till? Ett möte kunde dom väl ordna själva utan att åka till Klaus. Det var ju inte något tillfälligt intresse heller utan WEF har ju fortsatt hårt under åren. Kanske är Schwab korruptionsgeniet nr 1 och det var det topparna uppskattade med hans idé Svårt att veta...
Även jag instämmer i detta.
När jag lyssnat på intervjuer med Schwab där han berättar sig story om WEF, så är detta första möte ett enigma för mig.


Officiella versionen:
Citat:
Professor Klaus Schwab founded what was originally called the European Management Forum, as a non-profit foundation based in Geneva, Switzerland. It drew business leaders from Europe, and beyond, to Davos for an Annual Meeting each January.

Initially, Professor Schwab focused the meetings on how European firms could catch up with US management practices. He also developed and promoted the ‘stakeholder’ management approach, which based corporate success on managers taking account of all interests: not merely shareholders, clients and customers, but employees and the communities within which they operate, including government.

Professor Schwab’s vision for what would become the World Economic Forum grew steadilly as a result of achieving ‘milestones’. Events in 1973, namely the collapse of the Bretton Woods fixed exchange rate mechanism and the Arab-Israeli War, saw the Annual Meeting expand its focus from management to economic and social issues. Political leaders were invited for the first time to Davos in January 1974.

Two years later, the organization introduced a system of membership for ‘the 1,000 leading companies of the world’. The European Management Forum was the first non-governmental institution to initiate a partnership with China’s economic development commissions, spurring economic reform policies in China. Regional meetings around the globe were also added to the year’s activities, while the publication of the Global Competitiveness Report in 1979 saw the organization expand to become a knowledge hub as well.
https://www.weforum.org/about/history

Romklubbens "forskning" som WEF bygger en stor del av sitt manifest på presenterade sin symbios på mötet 1973 och att boken "The Limits to Growth" var den nya ledstjärnan.


Jag vill inte bli smetad med associering till olika teorier som bygger på information som inte går att spåras till Schwab eller WEF. Att tex hans mor är Marianne Schwab née Rothschild eller att The Great Reset innebär det ena eller det andra, genom falska citat och fultolkningar.

Det är tillräckligt skumt utan behöva kryddas med trams. WEF gömmer sin agenda bakom allt "foliehattande" och man kan nästan tro att de själva sprider dessa rykten..



Citat:


What is the Great Reset - and how did it get hijacked by conspiracy theories?

https://www.bbc.com/news/blogs-trending-57532368?s=08

Jag gör en egen analys utan att först gå till färdig teori som alla andra gör till 99%.
Allt skräp man kan läsa om The Great Reset bygger på teorier av folk som inte ens orkat läsa litteraturen själva som de påstår innehåller avslöjandet om konspirationen.

Till helgen så ska jag fortsätta att plöja genom officiell litteratur. I snar framtid ska jag försöka förklara
syftet med WEF, först för mig själv då jag är min egen största kritiker samt gillar att resonera fram mina tankar om saker genom att diskutera dem med andra, eftersom det tvingar mig att sätta ord på dem. Från det abstrakta till det konkreta.

Tills dess,
En film om Romklubben och deras data-förutsägelse att jordens befolkning går under någonstans mellan 2030-2050. Jag sprang på den precis och rekommenderar alla att se den och fundera på sambanden med allt som kommit efter den på FN:s agenda samt i alla politikers munnar.

Även på vad som ledda fram till att låtsas att en superdator förutspådde samma sak som
Rockefeller Foundation tidigare med sämre resultat att sprida domedagspropagandan sedan 40-talet
gjort. Att Romklubben startades i Rockefeller-familjens sommarresident i Italien 1968...


Computer predicts the end of civilisation (1973) | RetroFocus

https://www.youtube.com/watch?v=cCxPOqwCr1I


Det hela är för bra för att vara sant, därmed så bör man ta till Ockhams rakkniv att skala löken med, då mörkläggningen av WEFs historia får en att ana ugglor i mossen.


Eller så kan man köpa en bok för 400:-, eller googla upp hans gamla artiklar där samma info går att finna. Men som sagt, jag kör utan filter skapat av andras personliga tolkningar.
Hans källhänvisningar är dock en guldgruva.
Till och med snakepissen är rädd för honom.

Citat:
The Swedish scholar and PhD, Jacob Nordangård has made it his academic mission to analyse and map the global power networks and how they drive societal change. In his latest book he argues that we are experiencing a global Coup d’Etat, orchestrated by a technocratic elite, obsessed with a utopian vision of the perfect society, regardless of the sacrifice of individual human rights along the way.

In his dissertation at the University of Linköping, he traced the history and lineage of the EU bio fuel policies and this led him to understand the key role of the ultra rich Rockefeller family in shaping the climate narrative and the UN Agenda 2030. In Part 1 of two talks with Kathrine Johansson, PhD, who is herself a skilled researcher and academic, Jacob Nordangård gives us the big picture behind the digital vaccine passport and the key alliances between global corporations and institutions driving the current transnational policies. Besides being a author, an academic scholar and a lecturer Jacob Nordangård is also a musician and an artist, making him a true renaissance man.
http://pharos.stiftelsen-pharos.org/...ordangard-phd/
__________________
Senast redigerad av Psykonaut- 2022-03-23 kl. 14:07.
Citera
2022-03-23, 18:25
  #1331
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Man får inte riktigt grepp om Schwab tycker jag. Å ena sida ska man ju inte dra iväg men samtidigt så känns det lite märkligt att en sådan person, en professor utan hyperrik släkt, lyckas starta upp WEF och ringer in miljardärer och politiska toppar. Vad behövde dom Klaus till? Ett möte kunde dom väl ordna själva utan att åka till Klaus. Det var ju inte något tillfälligt intresse heller utan WEF har ju fortsatt hårt under åren. Kanske är Schwab korruptionsgeniet nr 1 och det var det topparna uppskattade med hans idé Svårt att veta...

Vad jag förstått så etablerade han kontakt med Henry Kissinger redan som ung och mer än så behövs nog inte för att nå väldigt långt.
Citera
2022-03-23, 19:11
  #1332
Avstängd
wwrs avatar
Detta säger väl det mesta om Klaus.
Citat:
Klaus Schwab Parents: Details On His Mother & Father
Klaus Schwab’s parents’ names are not known at the moment.
https://www.wiki.ng/en/wiki/who-are-...schilds-656489
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback