Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-21, 14:07
  #1
Medlem
Arla drar tillbaka den helsvenska produkten Kefir med hänvisning till att förpackningen är problematisk (den innehåller en illustration av de karakteristiska tornen vid röda torget).

Är det bra eller dåligt att utplåna alla referenser till rysk kultur på detta sätt?

https://www.dn.se/ekonomi/arla-sluta...som-opassande/
Citera
2022-03-21, 14:16
  #2
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hade det inte varit lättare att bara ändra utseendet på förpackningen och i värsta fall även namnet om det nu var för ryskt.
Löjligt förslag och lite för bajsnödigt. Blir folk kränkta för att de ser en fil som heter Kefir i kyldisken?
Citera
2022-03-21, 14:23
  #3
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Så jävla patetiskt
Citera
2022-03-21, 14:25
  #4
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Arla drar tillbaka den helsvenska produkten Kefir med hänvisning till att förpackningen är problematisk (den innehåller en illustration av de karakteristiska tornen vid röda torget).

Är det bra eller dåligt att utplåna alla referenser till rysk kultur på detta sätt?

https://www.dn.se/ekonomi/arla-sluta...som-opassande/
Jag har personligen inget emot rysk kultur eller ryssar i största allmänhet. Att bojkotta människor och ryska produkter är en sak, men att radera bort allt som ens antyder nåt om Ryssland är att gå för långt. Ryssland kommer alltid finnas kvar i någon form. Städerna kommer alltid finnas kvar och sannolikt de där tornen också.

Hade jag tänkt på det om jag skulle köpt Kefir? Nej, jag hade seriöst inte ens tänkt tanken.
Citera
2022-03-21, 14:25
  #5
Medlem
Straminskys avatar
Helt bisarrt.
Undrar hur det såg ut alla gånger som andra krig härjat i världen. Har coca-cola nånsin tagits bort från butikhyllorna?
Citera
2022-03-21, 14:29
  #6
Medlem
Gudochhanssons avatar
Ett utslag av den vidriga "cancel"-sjukan med sin önskan att utplåna hela folk. Rubbat på så många plan.
Citera
2022-03-21, 14:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har personligen inget emot rysk kultur eller ryssar i största allmänhet. Att bojkotta människor och ryska produkter är en sak, men att radera bort allt som ens antyder nåt om Ryssland är att gå för långt. Ryssland kommer alltid finnas kvar i någon form. Städerna kommer alltid finnas kvar och sannolikt de där tornen också.

Hade jag tänkt på det om jag skulle köpt Kefir? Nej, jag hade seriöst inte ens tänkt tanken.
Precis, varför ska vi vända ryggen mot det ryska folket och ryska företeelser.

Vasilijkatedralen är ju sagolikt vacker.

https://www.google.com/search?q=bild...deNRON-NjBd2QM
Citera
2022-03-21, 14:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade det inte varit lättare att bara ändra utseendet på förpackningen och i värsta fall även namnet om det nu var för ryskt.
Löjligt förslag och lite för bajsnödigt. Blir folk kränkta för att de ser en fil som heter Kefir i kyldisken?
Namnet Kefir ska tydligen vara kvar men de kommer ändra bilden till någonting "neutralt"

Undrar vad de gör med den nyttiga filen som de dragit tillbaka, det är ju liksom mat. Kanske häller ut den i ett godhets-dike på Södermalm i Stockholm kanske? Bredvid bokbålet med Tintin- och Pippiböcker
Citera
2022-03-21, 14:43
  #9
Medlem
DenEvigeSvennens avatar
Ryssofobin når nya, absurda höjder. Tydligen är inte Sverige bättre än ett muslimskt land som censurerar allt judiskt eller kristet. Det är bara konstatera att svensk "woke" politik är totalitär och är oförmögen att försvara demokratin.
Citera
2022-03-21, 14:44
  #10
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Arla drar tillbaka den helsvenska produkten Kefir med hänvisning till att förpackningen är problematisk (den innehåller en illustration av de karakteristiska tornen vid röda torget).

Är det bra eller dåligt att utplåna alla referenser till rysk kultur på detta sätt?

https://www.dn.se/ekonomi/arla-sluta...som-opassande/

Men vilket jävla trams...fan trodde inte folk kunde bli dummare i huvudet efter "covid-pandemiiiiin" men ack så fel jag hade. Det finns tydligen ingen gräns för hur korkade folk blir/är.
Citera
2022-03-21, 14:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Precis, varför ska vi vända ryggen mot det ryska folket och ryska företeelser.

Vasilijkatedralen är ju sagolikt vacker.

https://www.google.com/search?q=bild...deNRON-NjBd2QM


Alltså detta är så sjukt.

Det är så mycket fel på ett samhälle att det hela tiden måste hitta en "scapegoat" att skylla alla deras egna problem på. Först jagades det antivaxxare och nu är det ryssen som ska skuldbeläggas.

De flesta ryssar är ju helt normala... det går bra att generalisera när det gäller vissa saker som någon råkar dra alla muslimer över en kam då är dom rasister... #syntaxerror
__________________
Senast redigerad av itsawrap 2022-03-21 kl. 14:45. Anledning: Lite stavfel
Citera
2022-03-21, 14:45
  #12
Medlem
Löjligt barnsligt av Arla.
__________________
Senast redigerad av Gustavadolfstorg14 2022-03-21 kl. 14:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback