Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Han är nog rätt nöjd över att det är en träff. Jag tror ha skjuter med pansarbrytande utan målsökning. Inte helt optimalt för målet. Men man tar vad man har.
Jag tror det är farligt att underskatt Ryssarna. Soldater är alltid rädda och hur mycket mat de har varierar från dag till dag. Soldater klagar alltid. De har troligtvis världens sämsta jobb så lite gnäll är befogat. Informationen som presenteras påtagligt ensidig. Vi kan dock se att Ryssarna går framåt och förlorar inte mark som de tar. Detta sker utan att vi ser filmer och foton från Ryssarnas segrar. Nu verkar de bygga läger och befästa sina positioner utanför städer innan de fortsätter. De verkar mest egna sig åt bombning från avstånd just nu.
Ryssarna pumpar in mer resurser så det indikerar att Ryssland underskattade motståndet och gör signifikanta förluster. Ukraina har förlorat mycket långsammare än förväntat. Jag tycker dock det ser ut som de förlorar.
Jag såg nån kort video igår som jag inte hittar nu och den visade tusentals Tjetjenier på ett torg som jag uppfattade som i Ryssland strax utanför Ukrainas gräns. Dessa killar är "Killers" närmast psykopater. Ryssland bygger en stor bas nu 160 km från Ukrainas gräns. Utvilade och taggade män.
Man undrar om Putin egentligen är värre än Warmongern Obama med sina hundratusentals legosoldater och sitt bollande med "arabiska våren" och skulle döda och anfalla allt och alla. Obama hade 5-6 "Ukraina" i luften samtidigt. - Obama släppte en bomb vart 20:e minut i åtta år i snitt. Det skryter han om själv "Make no misstake"
------------------------------------
Hursom. Denna video visar en pansarvagn som blir beskjuten 4-5 ggr och tappar till slut ena bandet som lossnar när den backar. Kan explotionerna vara sk aktivt pansar som exploderar? De tre första skotten uppfattar jag som pansarskott. En kille överlever och springer. Möjligen är en drönare inblandad sista skottet. Vad tror ni?
https://www.youtube.com/watch?v=fngPVC4V4Gk