Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
Jag tror snarare att du läste hela inlägget och insåg att jag har rätt i det jag skrev, men att du inte klarar av att argumentera emot det. Försök en gång till.
JAG har läst inlägget och mycket är självklarheter, d.v.s om Sverige skulle ligga i krig blir det krigslagar i Sverige med undantagstillstånd, annat tror jag är rena nyset t.ex att man inte skulle ha rätt att packa en väska och sticka.
Nu tror inte jag att Sverige kommer invadera något annat land. Därför är det hypotetiskt, som Maggan Andersson säger. Men om Sverige invaderade ett annat land och någon gjorde motsvarande grej då skulle hon också sättas i fängelse, det är klart.
Sverige är inte i krig med Ryssland. Putin kanske ser det så och kanske en del ryssar också ifall de ens vet om vapenleveransen men rent formellt är ett land inte i krig med ett annat bara för att man levererar vapen.
Med det sagt är det väl bra att påminna om att andra länder som invaderat, exempelvis USA, behandlar läckor och landsförrädare hårt. Men inte lika hårt som Ryssland tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Ja modigt. Hur har det gått för henne? Är hon fängslad?
Tror ingen vet var hon är.