Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-15, 09:24
  #1
Medlem
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/st...platser-i-natt

Tre skjutningar mot bostäder i norra Stockholmsområdet har inträffat i natt. Det är flerbostadshus i Solna, Kista och Sollentuna som beskjutits. Ingen person ska ha kommit till skada.

Nån som vet mer?
__________________
Senast redigerad av Chantre 2022-03-15 kl. 12:42. Anledning: Datumformat
Citera
2022-03-15, 11:14
  #2
Avstängd
Jeff567s avatar
Inte mycke här heller.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ng-sollentuna/
Citera
2022-03-15, 11:18
  #3
Medlem
Vet någon vilket område i Kista det rör sig om? Platser står skrivna i Solna och Sollentuna.

Kan vi ha att göra med samma gärningsmän?
Citera
2022-03-15, 11:19
  #4
Medlem
Handlar väl om att markera/skrämma personer.
I varje trapphus på berörd adress bor förmodligen något vittne/golare/gängmedlem eller liknande.
Citera
2022-03-15, 12:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vet någon vilket område i Kista det rör sig om? Platser står skrivna i Solna och Sollentuna.

Kan vi ha att göra med samma gärningsmän?
solna borde va hagalund tror jag
Citera
2022-03-15, 12:23
  #6
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
solna borde va hagalund tror jag

Är väl inte så svårt att läsa sig till Bagartorpsringen va?
Citera
2022-03-15, 12:48
  #7
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
I samtliga fall utreds händelserna som grovt vapenbrott, i Kista och Sollentuna även som grovt olaga hot.

Och vad skulle skillnaderna vara då?




Och ingen politiker vågar ta tag i det heller, i år blir det ta mig fan sofflocket.

Sluta skjut liksom.
__________________
Senast redigerad av halaltarzan 2022-03-15 kl. 13:05.
Citera
2022-03-15, 15:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridstrumman
Handlar väl om att markera/skrämma personer.
I varje trapphus på berörd adress bor förmodligen något vittne/golare/gängmedlem eller liknande.

Så är det. Intressant att veta om det var en och samma liga som fick för sig att göra detta en söndagsnatt.
Citera
2022-03-15, 15:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/st...platser-i-natt

Tre skjutningar mot bostäder i norra Stockholmsområdet har inträffat i natt. Det är flerbostadshus i Solna, Kista och Sollentuna som beskjutits. Ingen person ska ha kommit till skada.

Nån som vet mer?

Jag tycker det låter konstigt att politikerna påstår att Sverige aldrig har varit tryggare än nu samtidigt som det skjuts och bombas hela tiden!

Tror verkligen etniska svenskar på att det var mer våldsamt förr?
På 60 talet var det alltså mycket värre än det är idag?
Citera
2022-03-15, 17:22
  #10
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och vad skulle skillnaderna vara då?




Och ingen politiker vågar ta tag i det heller, i år blir det ta mig fan sofflocket.

Sluta skjut liksom.


Gör av med några kalorier och masa dig iväg och rösta på AfS istället. Alltid retar det någon.

Lyckas de dessutom få någon makt så kommer de se till att skytten/skyttarna åker ut ur landet.
Citera
2022-03-15, 21:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Gör av med några kalorier och masa dig iväg och rösta på AfS istället. Alltid retar det någon.

Lyckas de dessutom få någon makt så kommer de se till att skytten/skyttarna åker ut ur landet.
Men detta är så oväsentligt gent emot det som händer i Europa idag. Släpp detta trams och gå vidare är ni snälla! 🙏🏽
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback