Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-15, 10:45
  #61
Avstängd
wwrs avatar
Demonstrationen visar att Ryssland har ett mer öppet samhälle än vi i väst har.

Att SvT, TV4, CNN etc skulle ge utrymme för folkets röst är helt otänkbart. Säkerhetskontrollen i den politiskt korrekta demokraturen måste vara total.

Putin hade ju 77% bakom sig i valet medan Biden bara hade 36% "approval", senast jag kollade, före kriget. Om då en och annan motståndare får visa sig i TV så visar det bara att folket får uttrycka sig. Rysslands TV fruktar inte folkets röst.

I väst måste medierna absolut lägga locket på till varje pris.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-15 kl. 10:51.
Citera
2022-03-15, 10:52
  #62
Medlem
dodcoviddods avatar

Det finns normala människor i Ryssland som det gör överallt i världen, de blir färre och färre, men de finns. Vanligt folk har inget att tjäna på krig, det är bara att folk manipuleras att vilja ha krig för att kunna missrikta och få ut alla aggressioner från COVID och inflationen.
Citera
2022-03-15, 10:56
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Demonstrationen visar att Ryssland har ett mer öppet samhälle än vi i väst har.

Att SvT, TV4, CNN etc skulle ge utrymme för folkets röst är helt otänkbart. Säkerhetskontrollen i den politiskt korrekta demokraturen måste vara total.

Putin hade ju 77% bakom sig i valet medan Biden bara hade 36% "approval", senast jag kollade, före kriget. Om då en och annan motståndare får visa sig i TV så visar det bara att folket får uttrycka sig. Rysslands TV fruktar inte folkets röst.

I väst måste medierna absolut lägga locket på till varje pris.

Förstår inte riktigt ditt resonemang. Det fullkomligt översvämmas med information som är okontrollerad och folk som säger precis vad som helst vad de tycker om allt möjligt.

SVT och nyhetsmedia vinklar det åt vänster, men de har också kravet på sig att vara neutrala. Sedan är det tyvärr mycket information som är lögner och SVT kan inte släppa fram rena påhitt och lögner, vilket är handlar om journalismens etik att alltid faktakolla uppgifterna. Sedan får man också givetvis vara medveten om att kvalitén på SVT är ganska låg i jämförelse med utländsk nyhetsmedia. Alltså att nyheterna vi får saknar detaljer och expertkunskaper.

Men sociala media och alternativa nyhetsmedia har inte sådana begränsningar och t ex USA har tusentals radiokanaler där folk sitter och säger precis vad de vill säga. Som sagt ett enormt överflöd av information även för dig.

Så jag måste tyvärr säga att jag inte riktigt förstår hur du tänker.
Citera
2022-03-15, 11:01
  #64
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Förstår inte riktigt ditt resonemang. Det fullkomligt översvämmas med information som är okontrollerad och folk som säger precis vad som helst vad de tycker om allt möjligt.

SVT och nyhetsmedia vinklar det åt vänster, men de har också kravet på sig att vara neutrala. Sedan är det tyvärr mycket information som är lögner och SVT kan inte släppa fram rena påhitt och lögner, vilket är handlar om journalismens etik att alltid faktakolla uppgifterna. Sedan får man också givetvis vara medveten om att kvalitén på SVT är ganska låg i jämförelse med utländsk nyhetsmedia. Alltså att nyheterna vi får saknar detaljer och expertkunskaper.

Men sociala media och alternativa nyhetsmedia har inte sådana begränsningar och t ex USA har tusentals radiokanaler där folk sitter och säger precis vad de vill säga. Som sagt ett enormt överflöd av information även för dig.

Så jag måste tyvärr säga att jag inte riktigt förstår hur du tänker.
Det vore helt omöjligt att få in en skylt med regeringsfientlig (dvs EU-fientlig) propaganda i en nyhetssändning med CNN, SvT, TV4 etc
Vår diktatur är total. Men ryssarna behöver tydligen inte ha lika strikt säkerhetskontroll runt sin TV.

Jag tror du förstår detta men frågar ändå.
Citera
2022-03-15, 11:05
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det vore helt omöjligt att få in en skylt med regeringsfientlig (dvs EU-fientlig) propaganda i en nyhetssändning med CNN, SvT, TV4 etc
Vår diktatur är total. Men ryssarna behöver tydligen inte ha strikt säkerhetskontroll runt sin TV.

Jag tror du förstår detta men frågar ändå.

Alltså, du vill att samma ska ske i våra tv-kanaler att någon ställer sig bakom nyhetsuppläsaren och säger stoppa kriget, tro inte på lögnerna?

Det kan mycket väl hända. Men såsom situationen är just med Ukraina så kan vi säga som såhär.

Kriget slutar om ryssarna slutar kriga. Om ukrainarna slutar kriga så slutar Ukraina att existera.

Så med det menar jag att just nu finns inte riktigt någon poäng att här i väst be oss själva att sluta kriga om man säger som så.
Citera
2022-03-15, 11:08
  #66
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Alltså, du vill att samma ska ske i våra tv-kanaler att någon ställer sig bakom nyhetsuppläsaren och säger stoppa kriget, tro inte på lögnerna?

Det kan mycket väl hända. Men såsom situationen är just med Ukraina så kan vi säga som såhär.

Kriget slutar om ryssarna slutar kriga. Om ukrainarna slutar kriga så slutar Ukraina att existera.

Så med det menar jag att just nu finns inte riktigt någon poäng att här i väst be oss själva att sluta kriga om man säger som så.
Vad jag vill hör inte till tråden. Men demonstrationen utgör ett tecken på att ryssarnas samhälle är öppnare än vårt. Regimfientlig propaganda lyckas smita in i en nyhetssändning! Det vore omöjligt hos oss. (Vad propagandan sedan innebär har mindre betydelse ur denna aspekt.)
Citera
2022-03-15, 11:14
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad jag vill hör inte till tråden. Men demonstrationen utgör ett tecken på att ryssarnas samhälle är öppnare än vårt. Regimfientlig propaganda lyckas smita in i en nyhetssändning! Det vore omöjligt hos oss. (Vad propagandan sedan innebär har mindre betydelse ur denna aspekt.)

Nu var det egen personal som kuppade i en direktsändning och det tog bara några sekunder innan de istället sände en förinspelad nyhet.

Men jag tycker ryssarna visar stort mod att våga protestera trots att det uppenbart ger konsekvenser.
Citera
2022-03-15, 11:20
  #68
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Nu var det egen personal som kuppade i en direktsändning och det tog bara några sekunder innan de istället sände en förinspelad nyhet.
Det gör inte så stor skillnad.

Hela myten som våra media försöker sprida om Putins fruktansvärda diktatur faller ju med sådana här händelser. Ingen skulle varken våga eller kunna genomföra en sådan manifestation om Putin hade en diktatur av den typ som våra media försöker framställa. Det skulle innebära nackskott direkt enligt den bild som våra medier ger av Ryssland. (Ingen skulle ens vara villig att offra jobbet för att hålla upp en skylt några sekunder i TV.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-15 kl. 11:28.
Citera
2022-03-15, 11:32
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det gör inte så stor skillnad.

Hela myten som våra media försöker sprida om Putins fruktansvärda diktatur faller ju med sådana här händelser. Ingen skulle varken våga eller kunna genomföra en sådan manifestation om Putin hade en diktatur av den typ som våra media försöker framställa. Det skulle innebära nackskott direkt enligt den bild som våra medier ger av Ryssland. (Ingen skulle ens vara villig att offra jobbet för att hålla upp en skylt några sekunder i TV.)

Ja, nu blev hon inte avrättad utan föremål för polisförhör, böter och fortsatt utredning. Hon valde att fly utomlands om man ska tro nyheterna. Hade nog flyktplan klar redan så snabbt som den flykten utomlands gick.
Citera
2022-03-15, 11:37
  #70
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, nu blev hon inte avrättad utan föremål för polisförhör, böter och fortsatt utredning. Hon valde att fly utomlands om man ska tro nyheterna. Hade nog flyktplan klar redan så snabbt som den flykten utomlands gick.
Ja, sådana här individer stoppas ju undan när fortsättningen av historien inte passar (Skripals, Rodchenkov etc). Enligt den bild som våra media ger av Ryssland hade detta minst givit långt fängelsestraff. Jag tror inte någon offrar hela sin livssituation, karriär etc för att hålla upp en skylt några sekunder i en TV-sändning.

Snart kapar väl Pussy Riot TV
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-15 kl. 11:49.
Citera
2022-03-15, 11:45
  #71
Avstängd
Latryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ändå hoppfullt att se modiga (framförallt unga!) människor stå upp mot regimen, tom. i ett land så genomsyrat av propaganda som Ryssland är? Man får bara hoppas att Marina Ovsyannikova inte kommer sitta i fängelse eller vara död om 6-12 månader...?
https://twitter.com/NPRKelly/status/1499858886668472327

https://www.theguardian.com/world/20...he-generations

Det är verkligen bara gamla boomers och villiga idioter som fortsätter suga Putins kuk i nuläget.


Det troligaste alternativet: All of the above!
Det finns väl tyvärr en del som pekar på att hon redan ”begått självmord” medelst 12 nackskott. Hon lär enligt tidigare uppgift i tråden vara försvunnen från det ställe där hon bokfördes, vilket indikerar att säkerhetspolisen har blandat sig i. De har redan färdiggrävda gravar då ”olyckor” händer så lätt.

Modig kvinna hursomhelst. Hon bör kommas ihåg av eftervärlden.
Citera
2022-03-15, 12:54
  #72
Medlem
gofigurs avatar
Hittar inte uppgifter hur många som såg det live.

Här är programmet
https://en.wikipedia.org/wiki/Vremya
"Vremya (Russian: Вре́мя, lit. "Time") is the main evening newscast in Russia, airing on Channel One Russia"

Motsvarar ungefär Rapport i Sverige kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback