2022-03-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vilket uselt troll du är.

Det skiter jag i - ut med alla så fort kriget tar slut , inga nya lyckosökare i Sverige! Hem och bygg upp ert land, begrav de döda och lär dig ryska!!
Citera
2022-03-12, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Ja du slipper ju köpa biljett till thailandsresan så det förstår jag du tycker.
Lite krig och elände är det inget fel med. Bara jag får möjlighet att ragga lite på de traumatiserade kvinnorna som, i de flesta fall förlorat make och andra nära å kära.

Ska du verkligen skriva att du parasiterar på krigets offer så öppet som du gör?
Jag är inte så bra på att ragga. Och har aldrig varit i Thailand. Men alla afghaner som feministerna ville ha hit då?
Är det ok?
Jävla idiot! Dra åt helvete! Hoppas inte du befinner dig i Sverige med dina störda åsikter. Fyyy fan!!!!!!!
Citera
2022-03-12, 19:51
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag är inte så bra på att ragga. Och har aldrig varit i Thailand. Men alla afghaner som feministerna ville ha hit då?
Är det ok?
Jävla idiot! Dra åt helvete! Hoppas inte du befinner dig i Sverige med dina störda åsikter. Fyyy fan!!!!!!!

Min störda åsikt är alltså att jag inte tycker du ska se kvinnor på flykt från krig som en slags krydda i din tillvaro?
Det var så jag tolkade ditt inlägg.
"Oh krig, nu kommer det snygga tjejer hit"

Nej jag tycker inte det är okej med feministkärringar som tar för sig av "afghanernas" utsatthet precis som män med de ukrainska kvinnornas utsatthet.
Männen är ju kvar i kriget också så vill du inte ha en släkt krigsskadade ukrainare efter dig så chilla.

Läste många liknande inlägg innan ditt och kanske tog ut allt på just ditt inlägg. Men jag fattar inte vad du menar med vidriga åsikter, om du inte misstolkade min tolkning av det du skrev till att vara min åsikt. Kanske min tolkning var fel och du bara uttryckte att du ville hjälpa till. Isf hade jag fel.
Citera
2022-03-13, 01:22
Medlem
Någon som sett bilder från flyktingmottagandet?

Det kommer ju 4000 kvinnor och barn om dagen. 😳
Citera
2022-03-13, 01:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Desto fler vi tar in desto mer översvämmar vi svenska mottagningssystemet, vilket senare kan omöjliggöra att ta in fler från mellanöstern. Givetvis är det bra.

Dessutom har ukrainare i snitt bättre utbildningsnivå än EU i snitt.

Tycker bara det är synd om ukrainare ifall de flyr från kriget för att hamna i svenska ghetton där de får gå igenom en massa jävla skit och deras barn får gå i invandrarskolor.

Det känns närmast omänskligt. Tycker att svenskar från fina områden eller i landsbyggden då får öppna upp sina hem för att låta ukrainare direkt komma in i den svenska kulturen istället för att hamna fel i blattekultur och kaos. Stackarna bör då snarare stanna i Polen. Tänk en massa ensamma kvinnor med barn som kastas in i Rosengårds eller Rinkebys inferno?
Citera
2022-03-13, 02:13
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Om Ukraina faller, är det rimligt att Sverige skall ta emot flyktingar ifrån Ukraina då? Personligen tycker att Ukraina inte har rätt att fly till Sverige, dom ligger för långt bort ifrån Sverige. Det finns andra slaviska stater som man kan få asyl i Sverige.

Dock är dom mer kompatibla med oss Svenskar än t.ex Araber och Negrer.

Sverige bör inte ta emot flyktingar eller invandrare överhuvudtaget ifrån forna CCCP.

Nej, sedan tror och hoppas jag att de flesta svenskar inte vill ha nazistsympatisörer i sitt hushåll. Ni som ändå tagit emot kan ju fråga dem om de är ok med nazister på sina gator? Ni kanske blir förvånade över svaret deras 😂
Citera
2022-03-13, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Nej, sedan tror och hoppas jag att de flesta svenskar inte vill ha nazistsympatisörer i sitt hushåll. Ni som ändå tagit emot kan ju fråga dem om de är ok med nazister på sina gator? Ni kanske blir förvånade över svaret deras 😂

Gränsen måste stängas, nazister har inget att göra här, de kan stanna i Polen, Ungern, Tjeckien, Tyskland och andra nazi/neo-nazi-länder.
Senast redigerad av RA_86 2022-03-13 kl. 02:35.
Citera
2022-03-13, 03:18
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Gränsen måste stängas, nazister har inget att göra här, de kan stanna i Polen, Ungern, Tjeckien, Tyskland och andra nazi/neo-nazi-länder.

Det är givetvis bara Nynazzar och ensamma beta män som kommer öppna sina hem för ukrainska familjer - i båda fallen med hopp om att deras krigande makar & fäder dör strid där nere, vilket det finns goda chanser att de kommer att göra.

Dessutom när det kommer ukrainare hit till Sverige lär de få en chock hur många svartingar & kamelknullare som rör sig fritt på våra gator. Dock kommer väl de flesta familjer låsas in i någon källare och i stort sett aldrig få se hur det ser ut en typisk svensk stad vid 13 tiden just p.g.a att deras välgörare vill undvika ev. kulturkrockar.
Citera
2022-03-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Det är givetvis bara Nynazzar och ensamma beta män som kommer öppna sina hem för ukrainska familjer - i båda fallen med hopp om att deras krigande makar & fäder dör strid där nere, vilket det finns goda chanser att de kommer att göra.

Dessutom när det kommer ukrainare hit till Sverige lär de få en chock hur många svartingar & kamelknullare som rör sig fritt på våra gator. Dock kommer väl de flesta familjer låsas in i någon källare och i stort sett aldrig få se hur det ser ut en typisk svensk stad vid 13 tiden just p.g.a att deras välgörare vill undvika ev. kulturkrockar.

Goda chanser att dö i strid?

Några hundra av 44 miljoner har dött...
Citera
2022-03-13, 09:45
Medlem
Har det framkommit hur många ukrainare vs "ukrainare" det väller in i landet?

Tippar på 10/90...
Citera
2022-03-13, 14:03
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Finns det fortfarande folk som är intresserade av att bidra till statskassan alltså?

"Det här går till goda ändamål och jag känner ett förtroende för våra beslutsfattare" tänker nog ingen idag.

Svenskar, det enda folket som ser positivt på ett krig och att det flyr folk hit. Det är ju inte babbar iaf. Så ser positivt på det här🤔

Tillgång efterfrågan kan du ju applicera på din fråga. Uppenbarligen tycker folk att Sverige är så pass bra att man bor kvar, trots skatter? Känner ingen som vill fly.

Det är ett sånt jävla gnäll, visst har vi höga skatter, men jämför med andra länder som har lägre skatter så är det inte sällan vi har högre löner. Vad har vi att gnälla om egentligen?
Citera
2022-03-13, 14:13
Medlem
För en befolkning på 44 miljoner så är inte risken att dö särskilt hög om dödssiffror räknas i max 4 siffror, dvs 9999 st döda.

Eller ens om det är femsiffrigt.

Men däremot kan dödssiffror bli högre och lidandet bli väldigt hög om ryssarna kör med sin taktik att bomba städer till smulor.

Värsta scenariot är nog ändå att Ukraina förlorar kriget och folket då inte vill bli fast bakom en järnridå, det kan bli 10 miljoner eller ännu fler som försöker fly landet.

Så vi måste verkligen hoppas och hjälpa Ukraina att vinna. Ingen kan ju i dagsläget klaga på att de inte ens kämpade för sitt land (läs Afganistan som bara lämnade över allt inkl vapen till talibanerna utan att ens kämpa för sin frihet).

Som alla förstår är vi därför ovilliga att ta emot flyktingar från Afganistan, men okey med att ta emot flyktingar från Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in